TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 4A-GE trim

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #56494  av Heimegut
 
Må ha mere "pulver" i min 4A-GE som står i en Corolla AE86 driftrbil.
Starter med eksos, har sett at fensport.co.uk har manifolder og eksosanlegg, noen som vet om alternativer, helst grenrør.

Vurderer videre å gå på svinghjul av aluminium, skal visstnok være 55% lettere enn originalt, noen erfaringer?Merkbar forskjell?

Denne motoren går sjeldent under 5500 omdreininger, ønsker tips om modifiseringer.
Tenker ikke på å montere turbo eller anskaffe kompressormotor.
Mangler i dag ca 30-40hk kjennes det ut som, effekten er original.

Tips mottas med takk!

 #56590  av sindrejl
 
trukke jeg ville letta svinghjulet på denne motoren.. blir jo dau i bakker og 4age har ikke akkurat MYE av moment ifra før ;)

 #56606  av bose
 
innsett "mr2 black limited" her på forumet har lett svinghjul (tror jeg) du kan spørre han :)

 #56682  av Heimegut
 
Denne bilen får gjerne taues i oppoverbakker, den skal primært brukes til Drifting!

 #56684  av The Doctor
 
Er vel greit med litt dreimoment når man skal drifte!?

 #56737  av mk1 black limited
 
Så høyt oppe i turtall er moment bortkastet. :-D Lettere svinghjul er å anbefale, jeg liker ihvertfall mitt! :-D

 #56969  av Heimegut
 
Ligger fra 5-6000 mdreininger og opp, det er det jeg digger med denne motoren! Derfor blir det ingen turbo, bygger heller en Nissan med turbo da. Gutta i Japan kjører visstnok opp til 11 000 omdreininger.

Har forhørt meg litt og funnet ut at det er ikke så enkelt med lettvinte løsninger som f.eks. bare å bytte kammer osv.
Må visstnok bytte stempel, råder, lagre, porte topp, kammer, porting, øke komp, grenrør, eksos, datasprut.....

Koster en haug med lapper....
Vurderer derfor en kompressormotor i første omgang, så hart jeg etterhvert 2 motorer å ta av 8)

Alternativet er jeg på utkikk etter en rally/rallycross preppa motor for enten å bruke eller ta deler fra.

Begynner alternativt med grenrør, eksos, øke komp, og datasprut, men bare det koste jo like mye som bilen :roll:

 #56980  av Heimegut
 
Og selvfølgelig letting av svinghjul....

Noen som vet hvor man handler TRD produkter i Europa?

 #57005  av angrykid
 
Heimegut skrev:Alternativet er jeg på utkikk etter en rally/rallycross preppa motor for enten å bruke eller ta deler fra.
Ligger jo en mk1 til salgs på finnsnes, der han lurer på å selge motor, ledningsnett å kasse for 19k. :) du kan jo snuse den opp under kjøp å salg på forumet her. :)