TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stereo i mkiv

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #56782  av supra_vigre

Hei lurer på om noen kan hjelpe.
Holder på å sette inn nytt stereoanlegg i bilen, kan noen fortelle meg hvilke ledninger som går hvor. Og hva slags farge dei har.

Det var en "stor" boks som var oppå den gml. stereoen hva er det?
 #56786  av @lpher

supra_vigre skrev: Hei lurer på om noen kan hjelpe.
Holder på å sette inn nytt stereoanlegg i bilen,
Hey! Ã…ssen oppsett ble det da?
supra_vigre skrev: kan noen fortelle meg hvilke ledninger som går hvor. Og hva slags farge dei har.
Er Toyota-pluggen klippt eller? Er jo bare å sette på en slik overgang OM den ikke allerede er klippt da :)
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=870
supra_vigre skrev: Det var en "stor" boks som var oppå den gml. stereoen hva er det?
Om jeg ikke husker helt feil så bor både elektronikken til el.antenna og ABS-hjernen dær...mener det var de to ihvertfall :)

@lpher

#56788  av supra_vigre

Har kjøpt Pioneer deh 9600, tar litt om gangen.

Har ikke klippet pluggene, passer denne over gangen til alle biler.

Kan stemme att den minste er til anntena (anntene rele)

#56789  av @lpher

supra_vigre skrev: Har kjøpt Pioneer deh 9600, tar litt om gangen.
Nice :) Skal man ha det beste...må man nesten stykke det opp litt :)
Har du kommet så langt at du har funnet ut hvordan du skal feste den da?

Har du foresten lagt noen planer videre..for anlegg da?

supra_vigre skrev: Har ikke klippet pluggene, passer denne over gangen til alle biler.
Takk! :D Den overgangen der passer alle Toyota fra og med 1988 (foruten en og annen celica/mr2 med plenty høytalere og sub(er) )
supra_vigre skrev: Kan stemme att den minste er til anntena (anntene rele)
Mener det var det ja...skal sjekke når jeg kommer meg hjem :)

@lpher

#56791  av supra_vigre

Har ikke tenkt på festa enda, er det noe problem?

Skal kjøpe Alpine mrd-1001 og Alpine mrv-f540. Og så man ha 2 sub'er
Alpine swr-1221. Har ikke sett på høytalere framme og bak, men du har kansje noen forslag som passer.

#56804  av supra_vigre

Har skjekket festene det passet jo bra med dei som var fra før.

Ligger det noen delefilter i dashbordet, som deler mellomtone fra diskant

#56810  av @lpher

supra_vigre skrev:Har ikke tenkt på festa enda, er det noe problem?
Ikke hvis man gjør det på rett-måten :D Bruk de festebrakettene som står på sidene av den gamle spilleren....monter disse over på ny-spilleren...så tenker jeg det blir bra jeg...ahh..også trenger du vel en lomme eller noe til å dekke over det hullet, eller evt. ett stygt toyota deksel :D Her kan du enten bestille original lomme fra Toyota eller du kan kjøpe en sånn plate med plass til 3 instrumenter i (boost/AFR etc.) :)
supra_vigre skrev: Skal kjøpe Alpine mrd-1001 og Alpine mrv-f540. Og så man ha 2 sub'er
Alpine swr-1221.
Nice...Ã¥ssen skal du plassere subbene da? det BLIR trangt med 2 stk 12" bak i Supran vettu :D
supra_vigre skrev: Har ikke sett på høytalere framme og bak, men du har kansje noen forslag som passer.
Spørs hvor rått du vil ha det det :D Men..nå ser det ut il at du er en Alpine-mann på din hals...så det ville være ille av deg å ikke gå hele lengden ut :D Kjøp Alpine-frontsett du :)

...og....det ER antenne-releet og en eller annen ABS-greie som sitter oppe på stereoen ja... :) En annen litt artig ting er den greia du ser montert fast i gulvet omtrent rett under stereoen....den det står "do to reposition!" på! :D G-sensoren til ABS'en det :) Prøv å snu denne på hodet..så tenker jeg det blir morro å nødbremse i sving jeg! :D

Her er ett bilde av 'dingsene'...for de som lurer på hva vi snakker om :)
http://bilder.ts-ogn.no/?album=/alpher/ ... fullsize=1

@lpher

#56813  av supra_vigre

Har brukt dei gml. side festene jeg vet du :)

Har ikke tenkt hvordan jeg skal plassere subene, ser i blader for å få noen gode tips.

Kunne tenkt med en sån plate med plass til 3 instumenter, hvor kan jeg best. det?

#56842  av @lpher

supra_vigre skrev: Har brukt dei gml. side festene jeg vet du :)
Bra! :D
supra_vigre skrev: Har ikke tenkt hvordan jeg skal plassere subene, ser i blader for å få noen gode tips.
MkIV Supran er helv....vanskelig å bygge subkasse i... :) Tror vi skal lage en egen tråd eller noe om dette... :) Holder på å bygge om baki jeg også fortia :)
supra_vigre skrev: Kunne tenkt med en sån plate med plass til 3 instumenter, hvor kan jeg best. det?
Jeg kan få tak i det...skal sjekke pris....

@lpher

#56871  av supra_vigre

Jeg kan få tak i det...skal sjekke pris....

Bra, takker for hjelpen :D

#56879  av @lpher

supra_vigre skrev:

Bra, takker for hjelpen :D

No prob... :) Jeg bestiller en liten haug med slike DIN-rammer (med plass til 3 x 52mm instrumenter) jeg...så legger jeg de ut for salg under kjøp/salg :) Hmm..come to think of it...ikke umulig jeg må ha en selv :D

@lpher