TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Landstreff 2005

• For planlegging av treff eller små møter
For planlegging av treff eller små møter
 #57337  av jan-erik

På tide å fyre opp en tråd rundt tanker for landstreffet i 2005:

På treffet i Drammen nå 22.8 diskutert vi litt rundt alternativer for landstreff i 2005. Mange har ønske om å også kunne få kjørt litt på det treffet vi skal ha, og da er ikke alternativene så veldig mange, samt at man må være tidlig ute for å booket bane. Har tidligere vært inne på tanken om å låne banen på Gardermoen og sette opp en Stage Drive øvelse der.

Men etter å ha snakket med Christian på treffet i Drammen så er også flyplassen på Dagali 2 mil fra Geilo et alternativ. Christian undersøker nærmere hvordan det er å få lånt banen der. Flyplassen blir nå brukt til motorsport til info. Skal være greie overnattingsmuligheter der (hytter + telt). Siden dette ligger litt til fjells så kan de hende at et treff i juni kan bli litt kaldt om man er uheldig med været, så august er også et alternativ (selv om det blir lenge å vente). Det er i tillegg gokart utleie der, og ikke langt unna så har man muligheten til rafting også. Så burde være muligheter for en fin weekend der oppe. Og politi finnes det visstnok ikke der oppe, så vi har ganske fritt spillerom :)

Foreslår at alle kan komme med innspill, så summerer vi opp etterhvert.
- Forslag til datoer (10-20. juni eller 5-15. august)
- Hva har folk lyst til å gjøre på et treff
- Hvor mye penger er folk villige til å bruke
- Hva mange kommer
- Er festing ute på "by'n" interessant, eller skal vi holde oss der vi camper?
- Konkurranser / premiering, forslag til hva, og hvem kan sponse premier f.eks.
- Er det plass til 2 landstreff, et på forsommeren og et i august?

#57340  av MRQuoc

Godt at vi begynner å se fremover, neste sommer blir definitivt større enn denne, og ja ,, jeg skal prøve å holde koken lengre oppe, humøret begynner å komme på plass .. og jeg ser verden via bakruta igjen!

Jeg får min del syns det er helt ok uansett sted og plass vi skal ha dette,
Mulighet til banekjøring, Go-Cart ( er det ikke crosscart/firehjuling der også? ) og kanskje rafting er vel en stor pluss! , bytur er vel heller ikke å forakte og penger .. uhmm .. "for alt annet har vi mastercard" ;)

Jeg tror neste år blir knall :p .. og fjellet er ingen ulempe ;) bare huske på myggspray gutter! for det er vel endel flere insekter enn i Arendal ;p

#57344  av hmsilset

2 treff er en god ide!Ett i mai og ett i august.juni og juli
er det jo bare drittvær uansett!Hadde vært fint å hatt ett treff i
Drammen,og ett i Trondheim.Må jo ha ett treff lengre nord også,så
alle har muligheten til å delta.

selv har jeg funnet den ultimate treffplassen,men romsdalen er
vel ikke aktuell?Tror jeg kan ordne veldig billige overnattinger
på nordvestlandets fineste camping(2001).
Ligger 3 minutter fra sentrum,og 10 min fra trollveggen/trollstigen.
Dette er ett tettsted med ca.3000 innbyggere,og ett treff ville
gitt stor oppmerksomhet og støtte fra det lokale næringslivet 8)

#57348  av DannyBoy

Ser det positive med 2 treff, men vil det ikke kanskje bli litt sånn at, det kommer noen på det 1.treffet men ikke på det 2. Slik at det ikke ville bli like mange samlet på en gang. Hvis dere skjønner poenget?

Så jeg tror det kanskje det hadde vært best med 1. stort treff hvor "alle" kommer.

Men hva vet vel jeg? :roll: :P :D

Til sommeren er jeg også myndig, så hvis jeg ikke har andre ferie-planer hadde det vært morsomt med et(evt 2 :D ) landstreff :wink: :wink:

...

#57349  av ST205RR

eller ett treff i sør og ett i nord?

#57354  av CelicaTurbo

Jeg tror kanskje to-treffs-ideen kan være god rett og slett for å treffe flere folk totalt, men da bør det organiseres av to grupper også. Dagali er absolutt en fint alternativ vil jeg tro, relativt sentralt for de fleste på vest, sør og østlandet, men kanskje litt knotete for folka nordpå, da må det være en annen lokasjon som treffer dem bedre.. Men, så klart, med to treff vil jo trolig ingen av dem bli noe gedigen folkefest da, men det kan bli plenty gøy fordet :)

#57392  av memo

jeg er ihvertfall med på å arrangere noe i nord om det er ønskelig :)

#57401  av Kjelliken

:D To treff er ikke å forakte. hadde jo vert knall artig med treff oppe i nord også tenker jo selvfølgelig helt oppe i mo i rana på artic race circle ellerno sånt. og ell lenger sør. mo i rana passer det vel best enten i august eller mai spiller vel ingen rolle kansje er det litt kaldere der oppe i mai. og litt bedre i august.

Med to treff har man muligheten og planlegge ferien der hvor det passer best for hver enkelt å dra. jeg skal no prøve og få med meg begge. For klarer vi å få banen i nord er ikke jeg vanskelig å be..

Men det kan jo bli litt i det dyreste laget og leie denne banen.. men det er vel bare å undersøke det.

Gardamoen er jo ett fint alternativ syntes jeg og hadde vert morro med stage drive der også. men er apsolutt åpen for forslag.

Vi kan jo også arrangere ett hoved landstreff for TS-OGN og ett samlet for JAPANSKE biler i sammarbeid med feks Subaru gutta og Nissan gutta.
Da kunne vi jo fått et mega treff med enda flere folk. Men dette er jo bare en ide.. 8)

#57406  av Gjertsen

DannyBoy skrev:Ser det positive med 2 treff, men vil det ikke kanskje bli litt sånn at, det kommer noen på det 1.treffet men ikke på det 2. Slik at det ikke ville bli like mange samlet på en gang. Hvis dere skjønner poenget?
ved 2 treff så er det større mulighet for at vi blir flere.
De som kanskje ikke har tid til det tidligste treffet pga jobb/sjukdom kan ha muligheten på treff nr 2. Eller om noen ikke hæler kjøre så langt så tar dem det som er nærmest!

Da vi snakka om treffet litt i går Jan Erik så syns jeg at Christian fikk denne plassen ved Geilo temmelig bra opplyst.
Her kan vi jo sjekke toppfarta på bilene kanskje siden det er en flyplass 8) samt acc og mye annet morro som vi kan gjøre ut av det..
En tur på byen ville vært ok, men hva om vi har med noen som ikke er 18 blitt?
bedre å dra med hele bygda opp til treffet da! *HOST Damer* :)

#57417  av chris

tror to treff med litt god avstand tidsmessig kan være en god ide. ett i sør og ett i nord. og vi trøndere er som vanlig med uansett :P
men det må være litt tid mellom disse. par måneder eller noe. og ett av treffene må være i august.
hva med ett treff på ACR i mai/juni og ett sørpå i midten av august?

kjøring gjør det mye mer interessant for flere å dukke opp, og drag banen på gardermoen var jo helt ypperlig, med god plass rundt, pluss at det er jo totalt skjermet (kanskje på godt og vondt?). Men flyplassen på Dagali gir jo litt flere muligheter da :D

bytur er jo gøy, men ikke en nødvendighet. bring damer til treffet, så slipper vi å dra på byen på jakt :P :D

#57423  av jan-erik

chris skrev:tror to treff med litt god avstand tidsmessig kan være en god ide. ett i sør og ett i nord. og vi trøndere er som vanlig med uansett :P
men det må være litt tid mellom disse. par måneder eller noe. og ett av treffene må være i august.
hva med ett treff på ACR i mai/juni og ett sørpå i midten av august?

kjøring gjør det mye mer interessant for flere å dukke opp, og drag banen på gardermoen var jo helt ypperlig, med god plass rundt, pluss at det er jo totalt skjermet (kanskje på godt og vondt?). Men flyplassen på Dagali gir jo litt flere muligheter da :D

bytur er jo gøy, men ikke en nødvendighet. bring damer til treffet, så slipper vi å dra på byen på jakt :P :D
Enig med Chris her.

Vet iallfall at mange her fra sør kommer oppover om det blir banekjøring på ACR. Men spørs om vi er mange nok til å dekke slike kostnader alene, så er nok en ide å ta det sammen med andre klubber, eller eventuelt være en del av Sommertreff arrangementet.

#57435  av Gjertsen

hvor/hva er ACR?

#57436  av tojo

ACR er Artic Circle Raceway,bane der bla. STCC bruker å arrangeres.
Mer info får du her: http://www.acr.no

#57466  av @lpher

ACR til neste år hadde vært noe det ja! :D

@lpher

#57504  av Kjelliken

:D Ja ACR var det jeg mente litt lenger oppe her :oops:

Det er jeg iallefall klar for som ett klekkeklart egg.. :roll:
Og at ett treff er i begynnelsen av sesongen og ett i slutten. det er jeg for..

mai passer meg bedre enn juni for å si det slik med tanke på allergi og slikt.
og midten av august og ut september passer meg også ypperlig med tanke på allergien min.. :wink: