TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• i natten ulme trenger en mr2 mkII hjelp.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #58165  av ole emil

jeg har tenkt å gjøre en del modifiseringer på bilen min i vinter å trenger derfor nen tips. skal kjøpe stylingskittet som er en f355 replica. å lakke bilen min sort perlemor. måbare høre om det er noen her som vet noen som er flink å lakke til en ok pris eller noen som kan. skal også senke bilen min 40mm så om noen vet om noen senkesett å anbefale er jeg lutter øre. i tilleg skal det lowrise lykter på den. trenger litt tips å kanskje litt hjelp til å finne noen billige løsninger. viktigste er først og frems lakken. så om noen vet noe så gi meg hint.

#58178  av Erlend

Må bare be deg om en ting: Ikke kjøp F355 replika-kitet...

For det første kommer du til å virke som en utrolig wannabe som styler opp en Toyota for å ligne en Ferrari.

For det andre kommer du til å ødelegge en sjelden ekte japansk sportsbil som er vakker og rå i utgangspunktet.

For det tredje er det ikke akkurat et pluss for Toyota-miljøet at folk styler Toyotaene sine for å ligne Ferrarier. Det vitner om at man egentlig ikke er så stolt av bilen sin. Vil du ha Ferrari, selg MR2en til noen som vil ta godt vare på den for det den er, og heller fremheve linjene til bilen, istedet for å bygge den om totalt. Også sparer du pengene du hadde tenkt til å bruke på kittet og lakkeringen, og kjøper deg en eldre Ferrari med tida. Da har du iallefall noe ekte, og en av de få ekte japanske sportsbilene har blitt reddet fra en forferdelig tilværelse i Ferrari-ham.

Til slutt: Du gjør som du selv vil såklart, men jeg ber deg tenke over dette leeeeeenge og vel før du evt. kjøper kitet.

mr2

#58183  av ole emil

er en ekte mr2 fan. kjøper ikke kittet for at det ligner på f355 for det syntes jeg ikke. kittet hter bare f355.- hvis det skal være en kopi er det ikke den beste jeg har sett. selfølgelig skal bilen eller være så orginal som mulig. men den må omlakkeres for den er rød å som kjent er ikke rød den beste fargen på en sommerbil. da den falmer utrolig lett.

#58190  av Magne

Ikke hvis du tar vare på lakken.... 8)

Ferrari er vel rød... kan vel også kalles sommerbil... :)

#58191  av sw20

det er bare rød lakk uten klarlakk som falmer....

svarte biler uten klarlakk blir missfarga bare dei står med vanndråper på seg i sola...

ny klarlakk har faktisk også uv beskyttelse...

8) sportsbiler skal vere røde.... 8)

mr2

#58194  av ole emil

joda. men jeg falt for sort perlemor å det skal den lakkes i. syntes ikke rød er stygg farge. å jeg ønsker ikke å gjøre bilen min om til en ferrari. likte bare den stylingen godt.

#58195  av FireWalk

jeg mener man kan godt style en MR2, men da bør man prve å ha en litt diskret styling.. ikke noe som gjør bilen ugjennkjennelig...

mr2

#58197  av ole emil

syntes ikke den stylingen gjør bilen ugjenkjennelig da. det er ikke noe overdrevet mye på den. helt enkel uten svære vinger å store endringer da.

#58206  av sindrejl

tror bare han mener en styling som heter f355 og ikke replika kittet som bygger bilen om til f355.. er nok to helt forskjellige ting.. du har ikke bilde da ole? :) såvidt jeg husker.. mulig jeg tar feil, så var kittet ganske tøft?

#58211  av erling

Erlend skrev:Må bare be deg om en ting: Ikke kjøp F355 replika-kitet...

For det første kommer du til å virke som en utrolig wannabe som styler opp en Toyota for å ligne en Ferrari.

For det andre kommer du til å ødelegge en sjelden ekte japansk sportsbil som er vakker og rå i utgangspunktet.

For det tredje er det ikke akkurat et pluss for Toyota-miljøet at folk styler Toyotaene sine for å ligne Ferrarier. Det vitner om at man egentlig ikke er så stolt av bilen sin. Vil du ha Ferrari, selg MR2en til noen som vil ta godt vare på den for det den er, og heller fremheve linjene til bilen, istedet for å bygge den om totalt. Også sparer du pengene du hadde tenkt til å bruke på kittet og lakkeringen, og kjøper deg en eldre Ferrari med tida. Da har du iallefall noe ekte, og en av de få ekte japanske sportsbilene har blitt reddet fra en forferdelig tilværelse i Ferrari-ham.

Til slutt: Du gjør som du selv vil såklart, men jeg ber deg tenke over dette leeeeeenge og vel før du evt. kjøper kitet.
Var vel ikke det han spurte om? Skal "Toyota-miljøet" være sånne som forteller hverandre hva de skal med sin egen bil? MK2en er nå heller ikke sjelden.. :)

#58218  av Erlend

Jeg misforsto nok hva F355-kittet var..men gikk automatisk ut ifra at det var Ferrari-replikaen :) Hvis det er noe annet, så beklager jeg posten min og ønsker deg lykke til med både fargevalg og kit :) Jeg har hatt rød bil selv i en del år, og rødt er en kjempeflott farge, forutsatt at den blir tatt godt vare på. Hvis man tar godt vare på en rød bil er den lett mye mer sportslig enn andre ;)

sindre - når jeg leser "f355 replica" så tenker jeg automatisk på F355-kittet til MR2, og ikke et kit som heter F355 bare.. Synes det var ganske opp i dagen at dette var et Ferrari-kit.

erling - Nei, svarte ikke på det han spurte om, men ville bare gi et godt råd :) Hvis alle på forumet bare skulle svart direkte etter det folk spurte om tror jeg det hadde blitt ganske mye mer stille i miljøet... :wink:

Og nei, vi skal ikke fortelle hverandre hva vi skal gjøre med bilene våres, men det går an å gi et råd. Vi trenger ikke flere Ferrari-wannabes.

Nå skrev jeg også at Ole Emil kunne gjøre som han selv ville (såklart). Men det må gå an å skrive hva man mener om en persons planer for bilen, til syvende og sist er det uansett ham selv som bestemmer hva han vil.

#58244  av chris

jeg vil tro det er dette kit'et? som på bildet er montert uten lykter etc

Bilde

#58300  av sindrejl

chris skrev:jeg vil tro det er dette kit'et? som på bildet er montert uten lykter etc

Bilde
Ja var det jeg også regna med, siden vi importerer det :P

mr2

#58327  av ole emil

stemmer det er kittet. men jeg beholder org. vingen bak å setter ikke på den scoopen som sitter over motorommet. men fra spøk til revolver. er det noen som kan hjelpe meg med de spørsmålene jeg stillte i bynnelsen ??!?