TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppfart!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #58350  av Toye

Hei...
Dette er ikke noe lesing for UP..
Hva er toppfarten på en MR2 mk2 med 2,0 GTI motor og 158hk???
Skal snart til Tyskland og får testa toppfarten på min MR2 der nede 8)
Men hva er toppfarten notert på speedometeret blant dette forums lesere?
Er spennende å høre deres "noteringer" :shock:

#58351  av angrykid

toppfart oppgitt fra fabrikk er vel 230, tror jeg.
har ikke selv vært noe høyere enn 90. :)

#58359  av Remi

angrykid skrev:toppfart oppgitt fra fabrikk er vel 230, tror jeg.
har ikke selv vært noe høyere enn 90. :)
HaHa ja riktig, altså kem det va som kjørte den mr2n som kjørte forbi mæ på høyre sia nor æ tok forbi kjøring fra bardufoss til buktamoen ? det kom en mr2 på innsia mæ nor æ hadde kjørt forbi, oppdaga "envis" mr2 som hadde kjørt forbi bilen æ kjørte forbi, og mæ på høyre sia. blei litt knoting men ok :lol:

#58369  av Magne

Hmmm... har bare vert oppe i litt over 200 selv... men gøy var det!

Skulle hjem fra Holmestrand en kveld. Legger merke til at jeg har en Bimmer foran meg. 325i E30. veit ikke annet om den enn at den hadde effekt potte bak hvertfall. Uansett ville jeg leke (som altid 8) ) tok ned hovedlysene og pressa opp i ræva på'n.. jøss... han ville også leke! :twisted:

Det ble en moro affære fra aks feltet ned på E18 og til Horten sentrum.. Jeg peisa på det jeg hadde, det gjorde han og. Men så falt han så langt bak at jeg slapp opp på gassen for å leke mer... :roll: noen sek etterpå så jeg på speedon og der var jeg enda i 200 etter litt nedbremsing...

artig artig artig.... hehe

#58376  av memo

rundt 225 på en celica med samme motor. vil tro mr2 er et par km/t raskere ca.

#58462  av Amund

mk2 går i litt over 240 på speedoen...

mk1, tja orginalt stopper det bra opp når en passerer 200 tallet.
uorginal, turtallsperre....... :twisted:

har selfølgelig ikke testet noe av dette selv. og står derfor ikke ansvarlig for at noen prøver ut om dette stemmer... :wink:

#58464  av MR2PÃ¥l

Min andre MR2(MK2) som jeg var i Tyskland å hentet i 97 gikk 240 på speedoen på autobahn. Men da måtte jeg legge meg inn p.g.a. en Lexus som skulle forbi. Husker ikke akkurat hvilken Lexus det var men det satt et ektepar på ca 50-60 i bilen. Ble litt deprimert av den episoden :?

MK1(87mod) som jeg hadde først gikk 200 på 4.gir på speedoen. Dette og i Tyskland. Moro var det :P

MR2PÃ¥l :D

#58495  av PÃ¥l

En jeg vet om har kommet opp i 255 km/t i en original gti. på speedoen da. og en kamerat av meg har sitti på med ham i 245..... med vinterdekk. jøss..... selv har jeg ikke prøvd toppfart. Vil ikke miste lappen igjen.

#58496  av chris

Pål skrev:En jeg vet om har kommet opp i 255 km/t i en original gti. på speedoen da. og en kamerat av meg har sitti på med ham i 245..... med vinterdekk. jøss..... selv har jeg ikke prøvd toppfart. Vil ikke miste lappen igjen.
så fort går den nok ikke i original stand nei

selv har jeg hatt 230 km/t med min, men da har jeg så og si ingen misvisning på speedometeret heller da. :)

#58518  av Anders gullstein

Klarte å få 220 med effektanlegg på min mk1 MR2 (litt under 210 orginalt), men merker det begynner å gå seint opp når man nærmer seg 200 :roll:

#58520  av kennethx

Kjører aldri fortere enn 90 jeg :roll:

#58529  av chris

kennethx skrev:Kjører aldri fortere enn 90 jeg :roll:
jeg snakket da såklart om den gangen jeg kjørte fort i tyskland i tankene mine, og det var attpåtil en dataanimasjon.
tør aldri over 90 jeg heller :P

#58533  av AndreasH

Er det 1.giret dere snakker om ? :mrgreen:

#58570  av kennethx

Vel, nå må jeg slutte å lyge...hehe, jeg har jo en papirlapp her som beviser at jeg passerte målstreken på drag på eikås motorsportsenter i 117km/t. Men i sånne svimlende hastigheter kjører jeg selvfølgelig aldri på veiene. :roll: :roll: :roll:

#58592  av cameleon

Som ene nabogutten på 8 en gang sa da han så speedometeret. "Dææ!! Går'n særiøst i tohundreåsæksti??" Fyyyy faan ass. D e jæææævli fort ass :lol: