TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det er MR2'er over alt!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #59662  av tahustvedt

Kan vi ikke se og få en slutt på denne MR2-importen? For noen år siden da jeg kjøpte bilen var det en relativt sjelden bil. Det var noe av sjarmen og ingen kjente igjen hvilken bil det var første gang de så min, men nå kryr det av MK2 MR2 i Norge virker det som. Det er hele tre stykker MK2 bare på bardufoss sentrum (for de som vet hvor lite det er)!!!! :shock: Og flere biler lurer rundt i utkanten her. Det er helt sykt hvor mange det er her nå. :cry:

Jeg tuller selvfølgelig (litt i hvertfall). :wink:

#59667  av FireWalk

No kidding... MR2 var en skjelden bil i Ålesund også for en tid tilbake.. men nå er det 5-6 stk MK2 som kjører rundt her.. det er jo litt kjipt egentlig..

Jeg skal importere nå.. men det er fordi jeg krasjet den forige jeg hadde, så TEKNISK sett så øker ikke antallet pga meg iallefall..
og den jeg hadde nå sist kjøpte jeg i Norge... så nå er det iallefall EN Mr2 mindre i norge takket være meg. :twisted:

men jeg er enig med deg.. er alt for mange MR2er nå... tingen er jo at folk ser bilene og får lyst på slike selv... jeg har hørt det 1000 ganger.. jeg stopper bilen og begynner å prate med noen jeg kjenner.. så kommer det ukjent folk bort og begynner å prate.. "Ja jeg skal ha meg en slik jeg også... men min skal ha Turbo da...." osv osv...

det er jo ikke så rart, folk blir misunnelige og vil ha en selv... det er uungålig.. Disse bilene blir jo billigere jo eldre de blir de også.. så flere ungdommer får råd til dem.. det er ikke noe jeg syntes er bra nødvendigvis.. det finnes få biler som skiller seg like mye UT som MR2.. og da tenker jeg spesielt på MK2.. som er min personlige favoritt iallefall..

Som toyota selv sa den gangen: De ville bygge en EKSOTISK bil uten eksotisk pris. Og det har de lykkes med.

Bare synd det ikke finnes noen skikkelig eksotiske og skjeldene alternativer... med mindre man blar opp og kjøper en ferrari eller noe annet skjeldent... men det koster jo så det svir på pungen... :\

Så dette er nok noe vi må leve med.. :?

#59668  av MRQuoc

når jeg er i diskusjonshumør også .. jeg mener .. trend .. noen må jo være pioner for resten .. og sånn er det beklagelig med alt :)

ta for eksempel meg og telefonen min .. Ericsson .. jeg har på en måte brukt Ericsson siden 94 .. ( damn ti år ) .. og jeg hadde GH388 i 5 år, og jeg likte formen på den , firkantet .. selv om antennen skulle vært borte .. men så kom nokia .. knuste ericsson .. nå som Ericsson kommer med en look-a-like alá GH388, T6xx serien .. skal plutselig ALLLLLE ha den .. så nå er jo jeg endel av en trend .. og det er rimelig teit ...
jeg vil at alle nokia brukere skal gå til Nokia igjen! ;p

og slik er det vel med deg og MR2MK2 også .. og jeg kan nesten føle med deg ...

#59675  av FireWalk

det som er tingen nå er, at om man skal ha en MK2 så vil man at den skal skille seg ut.. men den forsvinner jo bare i mengden når det er flere av den på samme sted... folk ser at en kjører forbi.. så kommer du etterpå.. og de tror det er samme bilen og tenker: for en råner som kjører rundt og rundt 100 ganger...

skal man ha en MK2 nå pga at man vil ha en bil som skiller seg ut, så må man vrenge lommeboka og hive på den FETESTE stylingen, den fineste lakken, de tøffeste felgene, de fineste lyktene og det fineste interiøret og det beste stereoanlegget... for ikke å snakke om hva som skal være under panseret...

det hjelper ikke lenger å ha MR2 for å være kongen på haugen.. man må ha den FETESTE MR2en... og skal man oppnå det må man gjerne ut med over det dobbelte av hva bilen i seg selv koster.....

kjipt men sant..

"man må bli sett for å bli lagt merke til"

#59676  av FireWalk

By the way.. jeg er veldig flink til å KRASJE biler da, så om alle sponser meg med litt penger (+risiko tilegg) så kan jeg sette igang å kjøpe biler her i Norge, for så å kondemnere dem. På den måten sørger vi for at MR2 forblir en skjelden bil 8)

#59681  av MRQuoc

FireWalk skrev:By the way.. jeg er veldig flink til å KRASJE biler da, så om alle sponser meg med litt penger (+risiko tilegg) så kan jeg sette igang å kjøpe biler her i Norge, for så å kondemnere dem. På den måten sørger vi for at MR2 forblir en skjelden bil 8)
jeg regnet med dette ;P

#59701  av tahustvedt

Heldigvis har jeg den eneste grønne MR2'en her. :D

#59714  av hmsilset

tahustvedt skrev:Heldigvis har jeg den eneste grønne MR2'en her. :D
Ja,du er heldig der :P Synes det er greit at
andre folk her har mk2 jeg.Kun en her rundt da,utenom meg

#59716  av The Doctor

SÃ¥nn blir det jo med nesten alt som er kult da.. 8)

#59724  av bose

hehe.. folk har vel begynt å skjønne hva som er riktig bil ;)

#59725  av Anders gullstein

I Kristiansund er det ihvertfall 6 stk. mk2 MR2 (to svarte tror jeg, resten rød derav en med turbo). Spesielt mange er røde, så hvis en kjøper en med en litt sjeldenere farge, stikker en seg ihvertfall litt ut.

Men det er bare en mk1 i Kr.sund da :mrgreen:

Kun en mk3 også og den er til salgs hos Toyota nå.

#59732  av _speedy

Kan ikke akkurat si at det flommer over av MR2 her i Trondheim....De er et sjeldent og vakkert syn :wink:

#59770  av @lpher

Nismoo skrev:Kan ikke akkurat si at det flommer over av MR2 her i Trondheim....De er et sjeldent og vakkert syn :wink:
Enig...er akkurat passe mengde av dem...slik at det lar seg gjøre å følge med hvem som er hvem etc :D

@lpher

#59794  av Erlend

Dømt til å skje det der :) Er litt vemodig, men hvis man er ekte entusiast så er det ikke en trend da, da har man bilen mye lengre enn de som kaster seg over bilen fordi "alle" skal ha en. Og dessuten har man mye mer peiling på alt teknisk og kjøremessig ved bilen, noe som de som bare vil ha bilen fordi den er "tøff" ikke har :)
Så hvis man er entusiast, har man ikke mye å være redd for. Dessuten kommer det ikke til bare å øke og øke med MR2er, høy forsikring setter en stopper, og det er jo EVIG mange flere Audi/Mercedes/BMW-folk i Norge da ;) Tenk hvordan DE har det?

#59804  av FireWalk

Ja det koster å holde en slik sportsbil.. jeg la jo ut omtrent like mye som jeg betalte for selve bilen bare i nye deler og oppgraderinger etter at jeg hadde kjøpt den.. mye slitedeler som må byttes på slike gamle biler, samt forsikringene er høye.. Det finnes kanskje flere som har råd til å kjøpe dem, men få som har råd til å ha dem.. Iallefall blandt de av befolkningen som er under 25.. rent forsikringsmessig sett..

er så dumt å høre på når folk kommer bort til bilen og begynner å LEGGE ut om hvordan de skal ha seg en slik de og, men at den skal være MYE bedre og ha turbo osv osv.. de aner jo ikke hva de snakker om... "Ja jeg skal ha en slik.. men den skal være MINST 94 modell... og ha Turbo... osv osv...
de aner jo ikke hvor vanskelig det er å få tak i en slik, og hvor stor forskjell det er i pris... en 94 modell med Turbo? hehe.. vel.. skal vedde mye på at det er ikke hvem som helst som har råd til det ;) da skal du være SKIKKELIG entusiast.. :-)

Vi får trøste oss med at selv om det nok importeres en del biler til Norge, så vil det totalt sett bli færre og færre av disse bilene ettersom det jo kondemneres biler både i Norge og i Utlandet hele tiden... bilen blir jo ikke lenger produsert, så totalt sett så blir det bare færre av dem.. og dermed blir de mer og mer skjeldene biler.. :-)