TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt første lille vinterprosjekt starter snart....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #59931  av The Doctor

Da har jeg nesten alt jeg trenger til mitt lille vinterprosjekt som jeg skal begynne på nå i høst/vinter.. Mangler bare bitte litt småtteri, men sånn får jeg bare ta etterhvert..

Jeg har kjøpt meg en Street brawler Turbo kit med "50TRIM" og Spearco Intercooler og litt annet småtterier... Alt er bestilt ifra USA og noen av delene ankommer allerede i slutten av neste uke..

Til å begynne med så er målet enn 300RWHP med lavest mulig trykk. Turbon skal være god for en 400-450RWHP med litt andre "mods" i tillegg da selvfølgelig. Men vi får begynne i det små. Intercoller skulle dekke hvertfall 500HP++ ble jeg fortalt..

Det kommer nok masse dumme spørsmål fra meg om tips og triks som jeg helt sikkert kommer til å trenge for å få doningen sammen igjen.. Så ønsk meg lykke til :) :)

#59938  av vegar85

lykke til. ossen turbo skal du ha???

#59942  av CelicaTurbo

turbo som han skrev, "streetbrawler", som er vel produktnavnet til KO-Racing sitt kit med en Garret T3/T4 turbo?

#59999  av The Doctor

Jepp det er en Garret T4/T5 Turbo! HÃ¥per det er litt futt i den..
Kan lese mere om den på http://www.koracing.net Han virker veldig ålreit.. Spearco Intercooler kjøpte jeg på Turbohoses.com

#60044  av Morten

Husk bensindelen! Hvis ikke kan det fort bli dyrt....
I følge http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm og diverse andre kilder holder ikke standard fuel-system til mer enn maks 275rwhp. (for det er 2.gen motor du har?)

Hva var grunnen til at du valgte 50-trim og ikke 46-trim? (bare nyskjerrig)

#60114  av Erlend

Spennende prosjekt, Doc! Gleder meg til å holde følge med deg utover vinteren, du husker vel på å levere bilder og beskrivelser etterhvert som du går frem? :D Synes det alltid er morsomt når noen beveger seg over 250 hk-merket på SW20en jeg ;)

#60448  av The Doctor

Skal prøve å oppdatere så mye jeg kan..
Har tenkt litt på bensin delen ja. Har allerede kjøpt en grommere pumpe av "MR2Turbo" her på forumet.. Men jeg trenger noen tips om sånn Fuel managment greie.. Har ikke skjønt helt forskjellen på de forskjellig merkene.. Blitz access ECU, e-manage Greddy greier osv.. Noen som har noen tips og erfaringer med noen sånne?? Også må jeg få tak i noen feite dyser..

#60464  av CelicaTurbo

Blitz ECU'en er vel en reprogrammert orginal ECU, men den eksisterer kun for 3. gen motoren så du kan ikke bruke den. Greddy eManage er en "piggyback" som justerer output av din orginale ECU på grunnlag av sensorinput, og med kabel og programvare kan du selv justere bensin, tenning osv,.. det kjekke med den boksen er også at den inneholder faste konverteringstabeller for større dyser.. dvs at om du monterer andre dyser kan du velge dem i innstillingene og boksen vil automatisk korrigere slik at fuelmap blir ca korrekt..

#60468  av The Doctor

Men åssen er det med programmering av en sånn E-manage da? Må man være rakett forsker for å forstå en sånn? Må kanskje justeres i benk?

#60469  av CelicaTurbo

Den bør justeres i benk om du skal ha det skikkelig ja, men føler du deg modig kan du kjøpe en bredbåndslambda (en slik "billig" kvasibredbånd, som Greddy sin måler, eller en boks basert på samme sensor som også tilbyr logging av bensinblanding sammen med andre sensorer; http://wbo2.com/ eller andre løsninger).. Da vil du kunne justere litt ved kjøring men du bør jo være forsiktig så du ikke justerer for magert da. Tenningen ville ikke jeg justert på noe annet vis enn å få noen til å gjøre det i benk, men det er folk som gjør dette selv også..

#60472  av The Doctor

Jeg må nok ha noe lignende uansett så visst noen vet om noe brukt eller o.l så skrik ut.. Regner med at det blir en tur i benk før jeg tar den ut til våren igjen.. Så alt blir helt opptimalt.. Har ikke råd til en skjærings i første uka i april..