TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stor stein = skjev forstilling:(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #59955  av Dont_Panic

klarte ikke kontraen her en dag og endte med ene framhjulet i en stor stein litt utafor veien, resultatet ble at ene hjulet prøver svinge ca. 3-4 grader mens det andre er rett fram. noen som vet om det er enkelt og greit å fixe evt. hvor mye toyota ca. vil ta for det? regner med jeg trenger en 4hjuls kontroll og justering? håper ikke for mye deler må byttes (lommeboka er tynn for tiden..)

#59956  av sindrejl

tja, styrestag er sikkert bøyd .. kanskje demperen også, en kontroll vil koste rundt 1000 spenn :) forhjulskontroll riktignok

#59957  av Anders gullstein

Skeiv hjulstilling er noe du må få gjort noe med snarest. Dyrere blir det jo mer du kjører med det. Som du sikkert vet så sliter dette noe enormt med dekk, så det blir dyrt i lengden.
Spørs hvor omfattende det er, men tror ikke det skal koste himmel og jord hvis det er bare å justere, kanskje skifte en justeringsarm eller noe.

#59962  av angrykid

Jeg tok forstillingen på min bil i vår, det endte med å bytte ut tre deler:

bærearmen, en justeringsarm og feste til denne.
tok ca 2 timer å bytte ut alt. :) Er stort sett bare å skru av å skru på. Om du MÅ bytte disse, er i grunnen litt uvisst. Få en mekaniker (om du ikke er det selv, that is) til å se på om den er slått skjev eller ikke. Hvis den ikke er det, så er det bare å justere litt på den armen som går framover på bilen på en måte.. vanskelig å forklare. :)

Hvis feste til denne er bøyd, er det festet med fire skruer opp i karroseri/ramme. Enkelt å ta ned, trenger kun det festet. koster ikke all verden, men regn med ca 2-4k i deler.

#59980  av Dont_Panic

takk, 2-4k bør gå..
er mekaniker, er det som er største lasten, når jeg jobber som det får jeg nok av skruing på jobben, pluss at jeg hater skru på bil, alt er rustent og møkkete og sitterfast:p
men takk for svar, jeg får kikke på det en dag før jeg evt. leverer den hos toyota.