TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hva er forskjell pÃ¥ en mr2 turbo og na bortsett fra motor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#59975  av CelicaTurbo

jeg tror faktisk ikke at det er forskjell på disse annet enn i forhold til årsmodell.. dvs, europeisk GTi har samme bremser som amerikansk turbo (mens amerikansk NA skal ha noe svakere bremser).. Men, jeg har aldri prøvd å virkelig verifisere det der så det er gjerne noen som kan bekrefte/avkrefte..

#59993  av jensi

Har hatt 91 mod na.
Har 91mod.us turbo i dag.
Bortsett fra utstyr /gearkasse/drivaklslinger(?)/ motor/eksos er bilen identisk lik.
Samme bremser og understell.

Jensi

#59994  av Johnny_Bravo

Takk takk jeg var hos min lokale toyota forhandler i går og de kunne skaffe
meg en mr2 turbo motor fra japan. yter ikke ikke den litt mer Hk enn den
amerikanske modellen? tror dere dette blir ett problem?

Forsåvidt så har jeg det ikke travelt med å oppgredere men det er skjekt og
forhøre seg litt :)

Bra dere har peiling for det har ikke jeg

#60003  av erling

jensi skrev:drivaklslinger

Jensi
Drivaksler er vel også like...?

#60017  av CelicaTurbo

din lokale Toyotaforhandler kan skaffe motor? Jeg lurer på hvor mye det vil koste jeg :shock: Sjangsen er ihvertfall meget stor for at Markus (via motorimport.dk) kan skaffe deg mye billigere bakpart av japansk MR2 enn hva en Toyotaforhandler kan skaffe.. :wink:

#60023  av McHowie

94+ utgaven har ihvertfall muligheten til å bli 200hk som en NA, som min er.. 91+ osv. kan vel ikke pushes fra 156 til 200?
Ikke at jeg har så mye peiling at det gjør noe da :P

#60033  av CelicaTurbo

joda, den kan nok pushes til 200hk om du bytter all eksos, endrer motorstyring og bytter kamaksler.. da bør den være i området ihvertfall :)

#60039  av Morten

erling skrev:
jensi skrev:drivaklslinger

Jensi
Drivaksler er vel også like...?
Nix, kraftigere på turboen! :wink:

#60040  av Morten

McHowie skrev:91+ osv. kan vel ikke pushes fra 156 til 200?
Ikke at jeg har så mye peiling at det gjør noe da :P
Alt er mulig for de som har tid og penger :wink: :mrgreen:

#60049  av Johnny_Bravo

CelicaTurbo skrev:din lokale Toyotaforhandler kan skaffe motor? Jeg lurer på hvor mye det vil koste jeg :shock: Sjangsen er ihvertfall meget stor for at Markus (via motorimport.dk) kan skaffe deg mye billigere bakpart av japansk MR2 enn hva en Toyotaforhandler kan skaffe.. :wink:
Takk for tipset. skall høre litt rundt. hvor mye tror dere det kommer til å koste meg? jeg må jo ha alt jeg mangler i bilen min :) (en komplett turbomotor med alt av drivaksler girkasse osv hvis jeg må bytte det ut da)

#60055  av Morten

Kommer jo litt an på om du skal gjøre arbeidet selv eller må betale fullpris osv. I tillegg om du går for 3.gen eller 2.gen (som er billigere).

På generelt basis bør du kjøpe et bakklipp, ikke bare motor. Klipp vil nok koste deg 20-30 tusen avhengig av modell osv. Regn i tillegg med noen tusen til standard service-ting når det først er ute (bytte reg.reim, sjekke clutch m/utløserlager, tenningsdeler, olje m/filter osv.)

Så kommer jo arbeid i tillegg hvis du ikke gjør det selv...

#60068  av Johnny_Bravo

Morten skrev:Kommer jo litt an på om du skal gjøre arbeidet selv eller må betale fullpris osv. I tillegg om du går for 3.gen eller 2.gen (som er billigere).

På generelt basis bør du kjøpe et bakklipp, ikke bare motor. Klipp vil nok koste deg 20-30 tusen avhengig av modell osv. Regn i tillegg med noen tusen til standard service-ting når det først er ute (bytte reg.reim, sjekke clutch m/utløserlager, tenningsdeler, olje m/filter osv.)

Så kommer jo arbeid i tillegg hvis du ikke gjør det selv...
Hadde planer om å gjøre det selv men har alldri byttet en motor før. men
slikt lærer man seg vuttu :) men jeg hadde regnet med en 20k så det var
jo ikke så ille da. siden jeg fikk bilen min alt for billig så kan jeg jo ende
opp med en Mr2 turbo for 110k det er ikke ille. jeg ga 80k for bilen helt
strøken :) tror ikke hun dama hviste hva hu solgte :D