Side 1 av 1
hva er forskjell på en mr2 turbo og na bortsett fra motor?
Legg innLagt inn:10 sep 2004 00:09
av Johnny_Bravo
jeg har tittet litt på bilen min og mener at den burde være god for 200hk slik
som den er nå. er det egentlig så stor forskjell på bremsen og slikt på en
turbo og en vanlig?
Legg innLagt inn:10 sep 2004 00:12
av CelicaTurbo
jeg tror faktisk ikke at det er forskjell på disse annet enn i forhold til årsmodell.. dvs, europeisk GTi har samme bremser som amerikansk turbo (mens amerikansk NA skal ha noe svakere bremser).. Men, jeg har aldri prøvd å virkelig verifisere det der så det er gjerne noen som kan bekrefte/avkrefte..
Legg innLagt inn:10 sep 2004 07:49
av jensi
Har hatt 91 mod na.
Har 91mod.us turbo i dag.
Bortsett fra utstyr /gearkasse/drivaklslinger(?)/ motor/eksos er bilen identisk lik.
Samme bremser og understell.
Jensi
Legg innLagt inn:10 sep 2004 08:14
av Johnny_Bravo
Takk takk jeg var hos min lokale toyota forhandler i går og de kunne skaffe
meg en mr2 turbo motor fra japan. yter ikke ikke den litt mer Hk enn den
amerikanske modellen? tror dere dette blir ett problem?
Forsåvidt så har jeg det ikke travelt med å oppgredere men det er skjekt og
forhøre seg litt
Bra dere har peiling for det har ikke jeg
Legg innLagt inn:10 sep 2004 09:22
av erling
jensi skrev:drivaklslinger
Jensi
Drivaksler er vel også like...?
Legg innLagt inn:10 sep 2004 11:35
av CelicaTurbo
din lokale Toyotaforhandler kan skaffe motor? Jeg lurer på hvor mye det vil koste jeg

Sjangsen er ihvertfall meget stor for at Markus (via motorimport.dk) kan skaffe deg mye billigere bakpart av japansk MR2 enn hva en Toyotaforhandler kan skaffe..

Legg innLagt inn:10 sep 2004 12:05
av McHowie
94+ utgaven har ihvertfall muligheten til å bli 200hk som en NA, som min er.. 91+ osv. kan vel ikke pushes fra 156 til 200?
Ikke at jeg har så mye peiling at det gjør noe da

Legg innLagt inn:10 sep 2004 13:08
av CelicaTurbo
joda, den kan nok pushes til 200hk om du bytter all eksos, endrer motorstyring og bytter kamaksler.. da bør den være i området ihvertfall

Legg innLagt inn:10 sep 2004 13:51
av Morten
erling skrev:jensi skrev:drivaklslinger
Jensi
Drivaksler er vel også like...?
Nix, kraftigere på turboen!

Legg innLagt inn:10 sep 2004 13:53
av Morten
Legg innLagt inn:10 sep 2004 15:10
av Johnny_Bravo
CelicaTurbo skrev:din lokale Toyotaforhandler kan skaffe motor? Jeg lurer på hvor mye det vil koste jeg
Sjangsen er ihvertfall meget stor for at Markus (via motorimport.dk) kan skaffe deg mye billigere bakpart av japansk MR2 enn hva en Toyotaforhandler kan skaffe.. 
Takk for tipset. skall høre litt rundt. hvor mye tror dere det kommer til å koste meg? jeg må jo ha alt jeg mangler i bilen min

(en komplett turbomotor med alt av drivaksler girkasse osv hvis jeg må bytte det ut da)
Legg innLagt inn:10 sep 2004 15:14
av Morten
Kommer jo litt an på om du skal gjøre arbeidet selv eller må betale fullpris osv. I tillegg om du går for 3.gen eller 2.gen (som er billigere).
På generelt basis bør du kjøpe et bakklipp, ikke bare motor. Klipp vil nok koste deg 20-30 tusen avhengig av modell osv. Regn i tillegg med noen tusen til standard service-ting når det først er ute (bytte reg.reim, sjekke clutch m/utløserlager, tenningsdeler, olje m/filter osv.)
Så kommer jo arbeid i tillegg hvis du ikke gjør det selv...
Legg innLagt inn:10 sep 2004 15:39
av Johnny_Bravo
Morten skrev:Kommer jo litt an på om du skal gjøre arbeidet selv eller må betale fullpris osv. I tillegg om du går for 3.gen eller 2.gen (som er billigere).
På generelt basis bør du kjøpe et bakklipp, ikke bare motor. Klipp vil nok koste deg 20-30 tusen avhengig av modell osv. Regn i tillegg med noen tusen til standard service-ting når det først er ute (bytte reg.reim, sjekke clutch m/utløserlager, tenningsdeler, olje m/filter osv.)
Så kommer jo arbeid i tillegg hvis du ikke gjør det selv...
Hadde planer om å gjøre det selv men har alldri byttet en motor før. men
slikt lærer man seg vuttu

men jeg hadde regnet med en 20k så det var
jo ikke så ille da. siden jeg fikk bilen min alt for billig så kan jeg jo ende
opp med en Mr2 turbo for 110k det er ikke ille. jeg ga 80k for bilen helt
strøken

tror ikke hun dama hviste hva hu solgte
