TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo t celica

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #60765  av celicapower

eg har planer om å sette i turbo i celicaen min 7AFE 1,8l går d bra viss eg skifter alle delene i motoren som stempel og veiv og alt det andre for eg har hørt at en t3 turbo skal passe..

#60776  av tojo

:?: Du kan nok kjøre turbo på den uten å skifte veiv,råder og stempel!
skift til tykkere stålpakning(HKS,Greddy) og ARP bolter.Det spørs jo hvor mye hester du skal hente?
Aller fleste turboer passer,kommer ann på manifold,hvor mye penger du skal legge i det og hva du skal bruke bilen til :D
Det koster å bygge om:turbo,manifold,downpipe,intercooler,rør,slanger osv..
Har jeg vært deg ville jeg heller prøvd å få tak i en frontcut bil. :D
Da får du alt og det ser orginalt ut,hvis du legger litt jobb i det.
Men husk godkjenning kan det nok bli værre med.
Boost on :twisted: let it be Turbopower :D

#61248  av celicapower

jamen det svare vel seg å bytte stempel og veiv lageret sån at motoren etter på tåler litt bank for eg kunne tenkt meg rett rundt 200++hk på fram hjula kan ikke ha stort sett mer for da vil den bare spinne..

#61288  av larsst185

å sette turbo sånn helt uten videre på en 7a-fe motor er letter sagt en gjort.anbefaler deg om du vil ha mer futt ut av bilen din å selge den du har og kjøpe deg en som originalt har turbomotor.blir nesten garantert billigere og helt garrantert mer problemfritt.... :)

#61291  av ST205RR

helt enig :D

#61325  av celicapower

eg kan bestille alt av motor deler veiv, stempel osv. fra usa for 10000,- og det var merke HKS viss eg ska bytte motor så må eg jo bytte alt.. også har nettopp motoren min blitt ødelakt så ska eg mest sannsynlig kjøpe en motor så eg har funnet på østlandet en 2000 mod. får 10000,- + moms og d skal vera en 7 AFE motor men folk sier at eg må bytte deler fra den motoren eg har nnå over til den andre. men er d ikke noen så har en 2000 mod. 1,8 så kunne lakt ut bilde av motoren en 7AFE så eg kunne sett kor alle tingene låg for det skulle eg vist før eg kjøpte motoren for det begynner å haste nå....