TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aluvinge på st185

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #60842  av ErikG

Lurer bare på om det er noen biler med aluvinge på forumet her. Vurderer å sette på det når bilen kommer fra lakking. Veit det er litt "fy, fy" med aluvinge, men tror det kan bli fett på bilen min. Noen med pics?

#60893  av angrykid

jeg rister på hodet å gremmes bare ved tanken.

Alu vinge ER OG BLIR FÆLT! :)

Passer på utrolig få biler, og er ikke til særlig mer nytte enn å kutte småfulger i to om du ikke tar dem med frontruta. :)

Gamle folk og barn som springer for fort ut i gata er også ett yndet mål for aluvinge.

PS: liten historie. en neon var med aluvingen sin i sverige å kjørte tur. uansett hvor han stoppet, var det alltid noen som lo å pekte på vingen hans. når han kjørte fortere enn 180 (alle vet at dette er i grunnen ikke særlig fort på svenske veier) Så datt vingen av, og ripet opp halve bagasjelokket hans.

Moralen er: bortkastet penger og merutgift. :)

EDIT/ det er jo selvsagt bare min mening om aluvinge jeg legger fram her nå, vil ikke si noe på at du setter den på, eller finner ut hvordan det blir med aluvinge, men jeg vil ikke være den første som kommer bort å skryter av utseendet :)

PS2: kan du ikke finne en aluvinge, ta den og ett bilde av bilen i photoshop å lime dem sammen? :) burde ikke være noe stor sak.

AK

#60894  av Remi

æ e så enig med angrykid i den her saken. IKKE GJØR DET !

#60899  av GT4 CS

Hadde heller satt på en "supra vinge" om du vil ha ny spoiler bak, men har du lyst på en slik vinge i alu er det jo bare og skru den på, som sagt, smaken er som baken, den er todelt og det lukter møkk i midten

#60901  av vegar85

ja da ville jeg heller setti på en supra vinge jeg å. aluvinge har jeg ikkeno til overs for. :twisted:

#60927  av CelicaTurbo

enig med dem andre, men, vil du se hvordan det blir så prøv litt bilderedigering selv, eller kanskje noen her kan gjøre det om du ikke har programvare/kunnskap ;) Ellers, det er mange som liker aluvinger, det er jo tydelig siden det er en del som monterer dette :)

#60928  av tbergstad

ERIK!... NEI!.. FY!!

#60949  av Oas

synes det blir litt ekstremt med aluvinge, :?

#60950  av GT4 CS

Hadde mareritt inatt om aluvinge på celica. Drømte at det var på nyhetene og greier, hvor erna solberg utalte seg ang saken og truet og utvise aluvingen
 #60956  av torjusrr

har sett en celica me aluvinge, i det nyeste eller forrige bilsport.
synes det så litt fett ut jeg-

har også hørt en historie om en bil me aluvinge. han kjørte i tyskland vet ikke fart, men plutselig hørte han et satans smell og vingen lå plutselig i bagasjerommet!

#60961  av GT4 CS

Blir ganske så fett marktrykk med en aluvinge alla fast and furios. Greit og ha i bakhodet at man ikke har like mye grepp på frammhjula i høye hastigheter med kunn en kjempevinge bak. Presser dempere i bunn og gjør at lufta går mer under bilen. Får male svarten på vegen kan bilen kjappere bli kasta opp i lufta i ekstreme hastigheter med den vingen. Men gjøre det gjennomført da, ikke kun aluvinge og et neonlys under bilen. Har og sett en celica med slik aluvinge og dekaler og styling i hue og rævva. Kul show bil, men ikke noe jeg selv ville kjørt på gata, men vil du så hvorfor ikke :D

#60982  av ErikG

Har fjerna orginalspoileren helt. Skal se når bilen kommer tilbake fra lakk med fult bodykit uten vinge om den trenger vinge i det hele tatt. Blir litt spesiell lakk så det kan bli vanskelig å få lakket en for eksempel supra spoiler i samme fargen. Derfor jeg lurte på alternativet med aluvinge. Ingen som har noen bilder av biler med det. Blir jo litt ala Eclipsen da, og det ser jo litt brutal ut med aluspoiler den da.

#60987  av GT4 CS

prøv og se i en av de siste bilsport om du har mulighet til det, husker ikke helt hvem av de det var, så du har stylet bilen assa

#60995  av ST182

har lagt ut noen bilder på t18 med vinge i albumet. :)

kenneth

#60997  av ErikG

syntes ikke det så så halvgærent ut jeg. Min blir i blue pearl da med litt ekstra stasj. Tror det kan bli fett jeg da. Skal først prøvemontere før jeg kjøper noe.
Bilde
Har du flere pics. Norsk bil?