TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er det kat i 92 Mr2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #61456  av Johnny_Bravo

jeg har en 92 modell mr2 men dette er en revisjon 1. der det katslysator i denne?

#61458  av Dalan

ja.
en svær jævel å, jeg driver å myser på å fjerne min ;)

#61471  av Johnny_Bravo

Dalan skrev:ja.
en svær jævel å, jeg driver å myser på å fjerne min ;)
på de fleste biler så har katalysatoren en negativ effekt på motoren men
etter det jeh har skjønt så har MR2 en syk motor styring som ikke tillater noe
særlig effekt økning. det hjelper jo ikke en dritt å sette på turbo på en 3sge
motor uten å bytte hele motorstyringa.

Hvis jeg fjærner katalysatoren vil jeg da få mer effekt?

#61485  av CelicaTurbo

motorstyringen i 3S-GE er meget effektiv og korrekt så det er lite å hente på chipping, og den tilpasser seg bra motormodifikasjoner vistnok.. Å fjerne katalysatoren vil nok gi deg noen hester ekstra, men vil nok også føre til at du mister noe bunndrag (i likhet med om du bytter resten av eksosen)..

#61491  av angrykid

cat'en er borte på min bil, og jeg synes den er rett å slett dau på lavt turtall. Sparker rimelig godt fra på høyere turtall, men vet ikke hvorvidt det er noe å spare på dette, med tanke på 0-100. :)

#61509  av Magne

Samtidig som jeg fikk svendsen eksos til å lage effekt anlegg til meg, så ba jeg dem fjerne katta og putte på straka røret isteden...

Jeg har også samme oppfatning om at litt bunndrag går vekk, men den sparker friskere på det høye spekteret... som jeg egentlig er en stor fan av! :D

#61564  av cameleon

Magne skrev:Samtidig som jeg fikk svendsen eksos til å lage effekt anlegg til meg, så ba jeg dem fjerne katta og putte på straka røret isteden...

Jeg har også samme oppfatning om at litt bunndrag går vekk, men den sparker friskere på det høye spekteret... som jeg egentlig er en stor fan av! :D
Fjerner svendsen eksos cat'en da? Her i trøndelag har jeg forstått det slik at de ikke gjør det.

#61593  av Magne

Den år nå hvertfall borte på min... :)
Jeg så dem gjøre det, har katta i garasjen hjemme. Trenger den om et par år tror jeg...
Så svaret er vel at ja det gjør dem, (må jo spørre da...) hvertfall i tønsberg.

#61635  av chris

cat'en min skal bort på ett eller annet tidspunkt

man "fjerner" kanskje bunndrag ja, men sannheten er vel at man flytter effekten høyere opp på registeret.