Det er en del av vakuum styringen til EGR systemet ditt...
(exhaust gas recirculation) Det er med å senker HC og nox i eksosen om jeg ikke husker feil....
Så den er der kun for å spare miljøet litt... altså så gjør det ikke no om det er litt skitt i den
Markus
'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV
Stemmer det markus mener og huske at det var det det var..
Meget bra forklart har hørt at skal en trimme har du rett og slett ikke brukt for den greia der...
Celica Carlos Santz 3043 og en helt streit corolla med 20v Black Top
Så med andre ord da katalysator er historie og jeg bidrar til og drepe regnskogen så kan jeg bare fjerne den brune ekle boksen? Eller var det hele egr systemet du hadde i tankene?
91 auda 90 quattro 20v
x91 Celica GT4 Carlos Sainz nr 2993 av 5000
EGR kjøleren? Hvordan ser den ut? Er det noen fordeler ved og fjerne egr? Har aldri hørt om og fjerne den før. Men er det mulig og få mere krutt i tønna er man ikke vond og be
91 auda 90 quattro 20v
Hvis dere har spjellhus forvarming(som vi har på Supra mkIII)som varmer opp tomgangsventilen.(denne varmes opp av kjølevannet)
Fjern denne,funksjonen trenger dere ikke hvis ikke bilen brukes på vinteren.(lag en by pass på slangene)
Hvorfor???(fordi dette er med på å varme opp innsugsluften,som man igjen har prøvd å kjøle ned med en intercooler.
det er spjeldhus varme på 3S-GTE ja, men jeg har aldri giddet å sjekke hvordan jeg kommer utenom det men har sett fotografier og tegninger flere steder på nettet tidligere.. jeg kjører bilen på vinteren
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
Skulle klart og lage en funksjon på sommer og vinter funksjon Men i og med at jeg bruker bilen året rundt så får jeg vel la det sitte der. Men om men fjerner egr systemet får man jo litt bedre plass da, og det er et savn til tider
91 auda 90 quattro 20v