TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cruising fra Rogaland til VÃ¥ler, Japsetreff 10.mai..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #4525  av MR2turbo

På fredag satt vi et par stykker hos meg og kikket litt på det med å kjøre felles til japsetreffet 10.mai. Vi er litt tidlig ute, men da får kansje alle det med seg?

Planen blir at vi starter fra Maxi-senteret i Sandnes (samme plass som i fjor). Vi møtes der klokka 0800 på fredag den 9.mai.
Derfra kjører vi E39 sørover til Kristiansand, fra Kristiansand fortsetter vi E18 til Oslo og E6 Oslo-Elverum og til slutt ned til Våler..

Sånn det høres ut er det stemning for å kjøre et passelig rolig tempo, vi satser på å få med oss alle frem :)

Hvis det er noen som vil "hoppe på" på veien så kan dere jo gi beskjed så avtaler vi bare hvor..

Her er ruta:
Bilde

#4526  av jumbo

Oss fra Kongsberg-området kunne jo møtt dere i f.eks Drammen...

#4527  av erling

Er det mulighet for å møtes i Sandnes kl 10? Vi fra Haugesund må påregne ca 2 timer kjøring for å komme til Sandnes, og jeg tviler på at jeg klarer å få med noen fra Haugesund (meg selv inkludert) kl 06:00.. :? Vi er et par biler som kunne tenkt oss å være med i kolonnen, men ikke så tidlig... Er det rom for justeringer? Hvis ingen havner på taket i skauen går det ikke så lang tid bort som i fjor.

Hmm

#4531  av blackmr2

....blir det en omvei å kjøre innom Bodø ? :O)

#4542  av MR2turbo

jumbo skrev:Oss fra Kongsberg-området kunne jo møtt dere i f.eks Drammen...
Det høres ut som en god idè.. Det vil jo bli litt utpå dagen.. Men hvis vi ordner det sånn at vi har tlf. nummer til hverandre kan vi jo bare ringes når vi passerer Arendal eller no..da vet vi jo ca. når vi er der.. Men det er jo enda lenge til ;)

#4543  av MR2turbo

erling skrev:Er det mulighet for å møtes i Sandnes kl 10? Vi fra Haugesund må påregne ca 2 timer kjøring for å komme til Sandnes, og jeg tviler på at jeg klarer å få med noen fra Haugesund (meg selv inkludert) kl 06:00.. :? Vi er et par biler som kunne tenkt oss å være med i kolonnen, men ikke så tidlig... Er det rom for justeringer? Hvis ingen havner på taket i skauen går det ikke så lang tid bort som i fjor.
Vi møtes klokka 0800.. men vi ordner det sikkert på et vis.. Sendte deg en mail.. :)

#4550  av jumbo

MR2turbo skrev:
jumbo skrev:Oss fra Kongsberg-området kunne jo møtt dere i f.eks Drammen...
Det høres ut som en god idè.. Det vil jo bli litt utpå dagen.. Men hvis vi ordner det sånn at vi har tlf. nummer til hverandre kan vi jo bare ringes når vi passerer Arendal eller no..da vet vi jo ca. når vi er der.. Men det er jo enda lenge til ;)
Jepp, det greieste er nok å regne ut ca hvor langt unna dere bør være når vi starter fra Kongsberg... I tillegg blir det jo litt komme-igang-styr herfra også, vi blir etter alt å dømme minst fire, med mulighet for fler. Christian - regner med at du er klar?

Dere som var der i fjor: Vi må vel prøve å få til en real fest på fredagen? Er det noen felles planer for hvor vi overnatter hen?

Tilleggsundring: Mon tro om de har nok øl på Våler til å forsyne en såpass stor gjeng? Kanskje best å heller ta med noen få kilo ekstra vekt på bilen... :roll: :P :P

#4564  av chris

jeg vil og være med!! men jeg gidder neppe kjøre fra trondheim til sandnes for så å kjøre tilbake til våler :P
Men jeg vil gjerne hoppe på i Drammen eller evt nede på Sørlandet et sted. kan finne ut av det etterhvert. spørs hvor mange som skal være med å kjøre. orker ikke kjøre til kristiansand for å følge med 2 biler oppover :lol: :lol: da velger jeg heller å møtes i drammen eller oslo ellerno :P

#4569  av Christian

Klar som et egg jeg :D

#4576  av MR2turbo

Jumbo: Bare finn ut hvor lang tid dere trenger, så går nok det fint :)

Når vi hadde det "møtet" her kom vi frem til at det beste ville være å campe oppe på baneområdet.. Det er noen gressletter der som det går an å sette opp telt på. Så da kan vi og feste til langt på natt uten at vi forstyrrer noen, som f.eks. på en campingplass.. :wink:

Åssen høres det ut?

#4580  av jumbo

Vel, om vi fra Kongsberg får en times varsel, burde vi vel ha romslig til både å samle troppene og komme oss avgårde.

Christian, som har en drøy time ekstra (fra Rødberg) i tillegg, trenger selvsagt tilsvarende lenger tid...

Campe i telt er jo kurrant det. Billigere også, og DET er viktig det, for en som sparer til motor :)

Tilleggsspørsmål: Jeg vet om et par stykker med wannabe biler (les: ikke Toyota) som tenker seg til treffet. Får de lov å delta i kolonna, eller skal vi ha Toyota only? :twisted:

#4584  av CelicaTurbo

Det er nok mange andre biler enn bare Toyota i den kolonnen der, var ihvertfall det i fjor :)

Ellers, klar for overnatting i telt jeg, har et flott stort "indianertelt" jeg kan låne fra fatten :) Men først må vi forhøre oss om at det er greit å campe der og hvor vi kan gjøre det, selv om vi fikk lov av banefolket i fjor er det ikke sikkert at de sier det samme i år. Har sendt en epost til Henning med spørsmål om han har hørt noe om det.

hm... "Toyota Camp" :)

#4585  av MR2turbo

Det blir blandet kolonne, men kun japsebiler :twisted: Vi vil vel ikke dra med noen sånne Nazi stål :mrgreen: ??

Flott om du kunne høre med Henning åssen det ligger an med camping på banen.. Hvis ikke det går, sa Bear1 på 200-forumet at han kunne se om han fikk ordnet en plass like ved..

Jumbo: Tror nok at vi får ta med en ekstra dunk med spylervæske i tilfelle de ikke klarer å forsyne oss med nok øl :mrgreen:

Christian, du får dra deg ned til sivilisasjonen sånn at du og kan mobiliseres på en time.. kan ikke dere lage dere et lokalt opplegg da, sånn at vi kan møte dere som en gjeng?

#4586  av jumbo

MR2turbo skrev:Det blir blandet kolonne, men kun japsebiler :twisted: Vi vil vel ikke dra med noen sånne Nazi stål :mrgreen: ??
Flott, da orger jeg det slik at også pinglene kan henge seg på... De må selvsagt kjøre bakerst, i det minste, det får da være grenser! :mrgreen:
MR2turbo skrev:Jumbo: Tror nok at vi får ta med en ekstra dunk med spylervæske i tilfelle de ikke klarer å forsyne oss med nok øl :mrgreen:
WILCO.
MR2turbo skrev:Christian, du får dra deg ned til sivilisasjonen sånn at du og kan mobiliseres på en time.. kan ikke dere lage dere et lokalt opplegg da, sånn at vi kan møte dere som en gjeng?
Vi må prøve å få til det. Det blir jo tross alt ikke avreise før et stykke utpå dagen for vår del, så da burde det jo være greit å få til en lokal samling her i forkant. Dette krever imidlertid at dere som kommer vestfra klarer å gi oss et nogenlunde estimat på når dere kommer...

#4587  av Christian

Ikke no problem det, har endel kamerater i Vestfossen og Mjøndalen.
De ville være med de også, men det er bare nazi doninger... :roll: