TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problem m supra`n:(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #64637  av KK-ma70

Skulle ut å kjøre i går kveld, etter å ha kommet et stykke oppdaget jeg at speedometeret ikke virket. etter jeg kom litt opp i fart skulle jeg slå inn overdriven, da begynte O\D lampen å blinke. Alt fungerer som normalt, bortsett ifra speedometerer som ikke virker i det heletatt. Er rimelig sikker på at det er viren som har ryket, og ser ikke ut til at det skal være noe problem å bytte denne.

men? er det noen som vet om det kan være en sammenheng mellom O\D lampen og speedometeret?

#64640  av tojo

Er nok wiren ja!Litt info,men det vet du vel fra før.Speedometerwiren er 2 delt,den ene delen går fra speedometeret og ned til under bilen ca 30cm fra gearkassen.Og derfra er det en ca30cm lang wire som går inn på gearkassen.
(speedometerwiren er mekanisk,0/D lyset er elektronisk.)
Så grunnen til at lyset blinker er at speed sensoren i selve speedometeret ikke får signal som det kan sende videre.(OBS! virker cruise controllen?)

#64645  av KK-ma70

tojo skrev:Er nok wiren ja!Litt info,men det vet du vel fra før.Speedometerwiren er 2 delt,den ene delen går fra speedometeret og ned til under bilen ca 30cm fra gearkassen.Og derfra er det en ca30cm lang wire som går inn på gearkassen.
(speedometerwiren er mekanisk,0/D lyset er elektronisk.)
Så grunnen til at lyset blinker er at speed sensoren i selve speedometeret ikke får signal som det kan sende videre.(OBS! virker cruise controllen?)
Har ikke sjekket cruise controllen ennå nei.

Trodde det var 2deler. Var under bilen for å se på hvor viren gikk, synes det så ut som bare 1del som gikk helt ned til gearkassen(like forran akslingen) som var festet i et 90graders bøyd rør. Men det var litt mørkt når jeg sjekket.
Får jekke opp bilen å se på nytt. På Camry`n min hadde virene glidd ifra hverandre i den skjøten.

#64659  av tojo

:D Bytt Wiren! :D SÃ¥ er nok alt i orden igjen. 8)

#64672  av TOYPARTS

Det er jo et sant lite h.... å bytte wiren som går in til speedoen :roll: :roll:

#64691  av TOYPARTS

KK-ma70 skrev:Synes det så greit ut, men det vil no fort vise seg når jeg begynner å demontere :D :D
jepp

#64703  av @lpher

HÃ¥per det bare er vaieren da :)

@lpher

#64704  av Dice

tojo skrev:OBS! virker cruise controllen?)
Hvorfor spurte du om det? Min cruise controll stoppet plutselig å virke idag. Merkelig. Hva kan det være?

#64714  av tojo

Speed sensoren som står på speedometert er med på å styre cruise controllen,derfor spurte jeg!
Angående cruise control kan det være mye som er feil når den ikke fungerer som den skal. F.eks: vakuum,dårlig jording,feil i bryter,sikkring++