TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spennende og nytt fra Toyota.. muligens ny Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #64709  av Kebab gud

Mine damer og herrer.. noe mystisk har skjedd
noen har faktisk klart å ta bilder av en Toyota Prototype...
selvsagt skjedde dette ikke i japan, men i tyskland .. så den kommer garantert til europa

Bilde
Bilde
Bilde

noen av dere spør dere vel... DET! en TOYOTA?
jada det er det... Toyota folk fra en Toyota fabrikk sto å mekka på den.
og det virker som om det er en produksjons bil
ettersom de tester den med camo...
det er en Toyota TXS (dvs. det er kodenavnet)
Det ryktes V10 (dvs gateutgave av F1 motoren.. )
Grunnen til V10 ryktene er .. at den bilen på bildene har en V10 .. så simpelt er det
bildene er tatt på Nürburgring .. og snart kommer det Video fra den bilen på bane!
(digger når folk fra forum jeg leser får slike scoop)

mye tyder på supra.. og mye tyder på en Ny Lexus ..
ingen måte å være sikker på ..
men han som tok bildene og filmet filmen sier hvertfall .. V10
(at det er en 2 seter er tydlig på første bilde)

#64711  av TurboKnut

Sjekk den vinduspusseren da :D :D

Jeg leste noe ett eller annet sted på en tysk side og der stod det at det var heftig lyd av V10'eren
og at forhjulstrekken dro bilen flott igjennom svingene.

:twisted: det med forhjulstrekk var bare tull fra min side :lol: Vart dåkk skræmt no???
Sist redigert av TurboKnut den 09 okt 2004 23:22, redigert 1 gang totalt.

#64712  av chris

De har i så fall gjort en jævlig bra jobb med å holde denne greia hemmelig

#64715  av Kebab gud

TurboKnut: det er Honda som hater RWD ..

Toyota lager flest RWD biler i japan .. (og jeg har lest rykter om at neste Celica (hvis det blir en) blir RWD)

#64717  av spkstrp

forhjulstrekk på den der hadde jo vært kriminelt :D
Jeg leste en side om den nye supra en plass.. SÃ¥ ut som en jaguar/aston martin nesten syntes jeg.. noen som har sett denne ?

#64721  av Kebab gud

sett denne?
selvsagt .. er jo tatt bilder av den :P
han som tokk de har film av den :P

#64723  av Tor

Fet bil, men har de dekket til bilen med noe? Ser ut som noe form for plastikk eller stoff som er over bilen. Den vindusviskeren var så kraftig at jeg ble litt redd. Drives sikkert av en startmotor :)

#64724  av chris

Tor skrev:Ser ut som noe form for plastikk eller stoff som er over bilen.
er helt normalt det når de skal teste ut nye biler.. at de dekker til med plastikk og sånn.. i mange tilfeller hiver de på klistremerker som minner mye som zebra-striper, som går på kryss og tvers over bilen.. dette er for å "skjule" formene på bilen, nesten som et lite synsbedrag altså

#64732  av TurboKnut

Tor skrev:Fet bil, men har de dekket til bilen med noe? Ser ut som noe form for plastikk eller stoff som er over bilen.
Disse bildene er av en maskert bil som skal gjøre den umulig å se detaljer på. Det blir sikkert gjort noen forandringer underveis også, og lykter og slike ting blir ofte byttet ut eller de-maskert i siste sekund for det er lett gjenkjennelige detaljer.
Selv har jeg kommet over "skoop" og hatt kamera klart på mine utallige tysklandsturer. Her er noen bilder jeg har tatt av Mercedes CLS, nye A-klassen samt BMW 1. Den gråblå BMW 1 har sorte "tape-lister" og en del tape over lyktene som er i samme farge som bilen.
Bildene har forresten også stått på trykk i enkelte bilblader :D
Vedlegg
NY BMW 1.JPG
NY BMW 1.JPG (49.13 kiB) Vist 3119 ganger
Ny MB ML.JPG
Ny MB ML.JPG (23.1 kiB) Vist 3789 ganger
MB S-kl.JPG
MB S-kl.JPG (18.58 kiB) Vist 3789 ganger
Ny MB A.JPG
Ny MB A.JPG (21.87 kiB) Vist 3789 ganger
BMW 6 serie.JPG
BMW 6 serie.JPG (20.17 kiB) Vist 3789 ganger

#64737  av @lpher

Her er bildene i litt høyere oppløsning...for de som vil studerer enda mer nøye :)

http://bilder.ts-ogn.no/?album=/alpher/Toyota%20TXS/

...og her er hva jeg fant av info:

@lpher

--------------------------------------------------------------------------------

Toyota has been eyeing Nissan's success with the revived 350Z - and apparently, from spy pictures nabbed this week, it's been a little jealous of supercars like the Porsche Carrera GT, too. Toyota 's been caught testing what some insiders are calling the "TXS," a limited-production exotic that might be powered by a V-10 engine worth 500 hp.

Pictures show the TXS with enough cladding to disguise much of its shape, but clearly, this is no Celica or MR2-sized sportscar. Insiders suggest the car will tip in at less than 3000 pounds, giving its 500-hp powerplant (with 370 lb-ft of torque) a serious chance at catching the likes of the Porsche and Benz supercars. Top speed could reach 190 mph, the same league as the 550-hp Ford GT. Whether the drivetrain offers any version of Toyota 's hybrid technology is unknown.

Whether the final vehicle is sold as a Lexus or as a Toyota , it's likely that a limited production run of about 10,000 units is in order. Expect a debut at the 2005 Tokyo Motor Show and an on-sale date soon after - with a price tag well over $100,000.

--------------------------------------------------------------------------------

#64739  av @lpher

Hmm...ta en titt på denne 'designstudien' vi først så for lenge lenge sia...er en og annen likhet her ja :)

...og for å komentere spionbildene....

Det er ikke vanskelig å se mkIV Supra likheter i den ihvertfall....formen på sidevinduet er omtrent identisk....det tredje høytsittende bremselyset bak er IHVERTFALL rappet fra mkIV Supran :D Ikke umlig at den er bygget på samma platform som mkIV'en....A-platformen.... Men på den annen side...en annen ting som er litt wierd...er at panseret skråner veldig mye...(det er med andre ord mindre plass til motor frammi dær)...i samma grad som vi nesten bare er vant til å se på biler med motoren bak! :D Man ser også at panseret er lavere på midten...enn på siden...over hjulbuene...so the big question is...er motoren her eller er den bak?! :D ..or maybe not! Vi får vente å se :D

En annen ting....utforminga på vingen...forholdsvis smal? ...kan tyde på at den er retractable? :)

@lpher
Vedlegg
supra_1772_34218501.jpg
supra_1772_34218501.jpg (102.74 kiB) Vist 3121 ganger
Sist redigert av @lpher den 10 okt 2004 00:55, redigert 1 gang totalt.

#64741  av spkstrp

Kebab gud skrev:sett denne?
selvsagt .. er jo tatt bilder av den :P
han som tokk de har film av den :P
Siktet jo selvfølgelig ikke til disse bildene, men en side med blueprints ellernoe..

#64746  av Erlend

Veldig spennende! Ser at hekken på bilen og på konseptbildet er lik, så de har vel ikke vært helt borte når de har tegna den. Høy hekk + lav front+ 2-seter = Midtmontert motor sier nå jeg :)
Gleder meg veldig til vi får se den nye sportsbilen til Toyota... Så en 350Z i Stavanger i dag, og da tenkte jeg at Toyota også burde ha en top of the line-sportsbil som er høyt profilert.
Men jeg tror ikke de kommer til å produsere noen superbil, de behersker seg nok. V10 er lite sannsynlig egentlig, turbo - kanskje? Blir bare spekulasjoner nå...