TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Frakte MR2 Norge-Australia

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #65318  av Lady_in_MR2

Jeg sitter nede i Australia naa og alt er helt supert bortsett fra at jeg savner MR2n min noe jaevlig!
Den staar hjemme i Norge,jeg har ikke solgt den...Er det noen som har peiling paa hvordan man kan frakte en bil fra Norge til Australia??
Jeg regner med at det maa skje med et lasteskip eller noe.
Vet noen om selskap som har saanne tjenester?Hva med pris?

Det er helt geniale veier og kjoere paa her,billig bensin og du kan cruise i solsteken hver dag...DA er det kjipt aa ta en treig og stinkende buss til universitetet....

Haaper dere kjekke og hjelpsomme karer her kan hjelpe meg med dette :D

Klem fra Marie :wink:

#65319  av PwRmAd

Hei Marie.

du bør regne en 20 lapper
Er jo høyrestyring også, så du kan glemme å selge den senere.
Det blir nok billigere å kjøpe en der nede en å frakte en fram og tilbake, så kan jo du selge når du skal tilbake.

Div mr2 til salgs:

http://www.drive.com.au/used/search/res ... YOTA%7cMR2

http://www.carsales.com.au/pls/carsales ... istance=25

Chris

#65327  av hovik

Tilgangen på MK2 er bra der nede, så lønner seg vel å kjøpe en der ? + De fleste er med aircon, noe som er j... kjekt der fremover.

#65332  av Christian

Det lønner seg nok å kjøpe en der nede ja. Er det ikke relativt mye artig å få til en rimelig penge der nede?

#65333  av kennethx

Bare pass på når du kjøper forsikring, for der er det en felle å gå i. Å ha forsikring som dekker skade på andre parts bil er IKKE påbudt der nede. Så pass på at om du får ett veldig blillig tilbud, at det faktisk er med i prisen :) Litt kjipt å smelle med en svær mercedes, og så oppdage at din forsikring ikke dekker skadene...(flykte landet?) hehe...

#65344  av Lady_in_MR2

hmm,fikk et tilbud paa 15000kr og det blir litt dyrt ja....Problemet er at jeg har 2 biler i Norge som jeg ikke har faatt solgt enda, da er det litt dumt og kjope seg enda en her!!
Men det er mye lekkert som cruiser rundt omkring her maa jeg si...
Mange helt supert styla MR2er.Fullt av supraer og skylines. Det er ogsaa en kjempelekker orange ny lamborgini som jeg sikkler etter :D Den staar alltid parkert paa fortauene rundt omkring, kan tro hvem som har saumfart den...
Det er mange rikinger der jeg bor saa porsche,maserati,lamorgini og ferrari er dagligdags :D
Men jeg liker best japsene jeg da,hehe..
En av de fresheste bilene jeg har sett her er en helt lysblae honda 2000 cab med stilige kromfelger.Den maatte jeg glo lenge paa :)
Ellers kjorer folk rundt i d jeg kaller surfebiler, shiny og styla pick uper med lang lastekasse for surfebrett...Mange ser ganske saa bra ut...

Det er faktisk ikke saa mye billigere med MR2 her, maa ut med rundt 100 000 for en mk11.Men du kan faa 2000 mod spyder til 150 000:)

Etter planen skal jeg hjem igjen neste sommer og da spoers d hva som er d smarteste og gjoere...D med hoyrestyringen har jeg tenkt paa,visst jeg skulle faa den ned hit saa er det for a ta den med hjem igjen.
Spoers om jeg kan finne en billig frakte maate da....

#65345  av TurboKnut

Fetteren min har en liten fiskeskøyte, jeg kan høre med han... :lol:

Umm, hva med å kjøpe en "uvanlig" bil (i norske øyne) og ha mens du er der nede. En sånn som bare er for Asia/Østen/Austraila og så når det nærmer seg at du skal hjemover så begynner du å avertere den til salgs i Norge. Får du kjøper på den, så frakter du den til Norge og selger den her (og bidrar til at vi får enda flere "JA sånne biler vil vi ha"-biler her). Om ingen i Norge vil ha den så selger du den der.

#65354  av Lady_in_MR2

Det var ikke dumt du...Har sett en del biler som absolutt ikke er aa finne paa veiene i Norge...Men jeg har en forkjaerlighet til MR2er da :D
Ja takk,spoer fetteren din!ER open for alle forslag jeg :roll:

#65414  av MR2turbo

Høres ut som at du valgte å reise rett plass Marie ;)
Håper du får sjangs til å finne deg en MR2 der... Ellers så kan jeg kjøre den ned til deg om du sponser bensinen... hehe :D

#65455  av Lady_in_MR2

Hehe..jeg kunne godt ha tenkt meg aa kjore den nedover selv hjem fra jul, men tror neppe det hadde tatt seg bra ut paa kilometermaalern :D
D er tross alt paa andre sida av jorda...d hadde vaert en jaevli bra roadtrip uten tvil da men!:)

#65470  av TurboKnut

Jeg har hatt en Australiabil som i 1972 faktisk KJØRTE :shock: fra Australia og til Sarpsborg.
Den kjørte først på tvers av Australia, så med båt til Singapore og deretter landeveien hjem.
8 måneder tok turen og det var tre voksne i denne lille bilen.
Jeg har noen bilder fra denne turen også. De krasjet forresten med en ku i India - og siden kuer er hellige så ble det truet med fengselstraff for sjåføren.
Vedlegg
11180002.jpg
11180002.jpg (106.8 kiB) Vist 1130 ganger
11180003.jpg
11180003.jpg (99.64 kiB) Vist 1132 ganger

#65486  av Lady_in_MR2

Hehe,arti story :D
Forhaapentligvis saa hadde det gaatt litterann fortere med en MR2??8 mnd er litt mer tid en jeg har disponibelt!!
Hvor lang tid HADDE det gaatt tro?
Det hadde vaert en sinnsykt morsom tur uten tvil :)

#65497  av TurboKnut

Dette var jo på 70-tallet, og da var veiene noe helt annet enn i dag. Det var også krig i enkelte land som de måtte passere gjennom, samt at området India/Pakistan, Nepal, Afghanistan, Iran/Iraq hadde restriksjoner for utenlandske kjøretøyer.
Dessuten var veiene så dårlige at de punkterte ofte, måtte ha 2-hjulstraktordekk bak (for å komme frem). De jobbet også underveis for å få råd til bensin. 56.000 km stod det i avisa at de hadde kjørt.
Skal se om jeg finner noen bilder/artikkelen og poste den her.