TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 8"er i en mr2 mk2

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #66372  av Blueman
 
Hei jeg har en mr2 mk2 å jeg har 2 8" liggende men jeg lurte på om noen av dere har montert sub til en mr2 så kanskje jeg kan få målne til en eventuel basskasse ? ;) d hadde vært nice;) hadde vært kos om noen av bilder av sterio de har laget i en mr2 mk2 ;)

 #66397  av angrykid
 
søke litt på forumet så finner du faktisk det meste.. trustno1 har laget kasse til 8" i mk2, jeg har selv kasse til 10" i min, 1 stk bak hvert sete. :) jeg vil anbefale deg å lete etter 8" tråd her inne på forumet, står en veldig detaljert beskrivelse om hvordan du kan spesialbygge kasser selv for å få dem til å passe nedi de rommene bak setene. :)

mvh Sture

 #66566  av @lpher
 
Ã…ssen 8" er det da? ...og hva skal du drive dem med? :)

@lpher
 #66575  av chris
 
Blueman skrev:Hei jeg har en mr2 mk2 å jeg har 2 8" liggende men jeg lurte på om noen av dere har montert sub til en mr2 så kanskje jeg kan få målne til en eventuel basskasse ? ;) d hadde vært nice;) hadde vært kos om noen av bilder av sterio de har laget i en mr2 mk2 ;)
jeg har 2x10" i min mr2 mk2..

bilder finner du et stykke ned på siden her (nederste er nyest): http://langberg.no/christian/bilen.html

 #66588  av Blueman
 
hehe du spør nu godt :P jeg var å kjøpte en forsterker her om dagen skulle være noe rått:P en kicker 5 kanaler:p jeg har 0 peilig på sterio alt jeg vet er at jeg trenger litt mere lyd :P jeg har ikke kjøpt 8" erne enda men jeg tok bare d som et utgangspungt :P men nå ser jeg jo at 10" går bra også :P men jeg har også tenkt litt på å sette de i døra med magneten ut ? går ikke d ? d ser jo litt rått ut :P hehe

 #66645  av angrykid
 
Kan nok bli litt vanskelig å montere fast i døra, med magneten ut, da det er ett deksel som ligger foran festeanordningen til selve elementet. Ta av dørsiden din, og se hvordan det er festet, og hva det er plass til der, før du bestemmer deg. Jeg vil tro at ett godt komponentsett i størrelse 6.5 og en diskant oppe ved speilet samt en bass bak hvert sete vil gi deg det trykket du er ute etter. :)

Lykke til videre, og er det noe spørsmål, så er det bare å spørre. :)

 #66746  av chris
 
Helt ærlig, ville jeg ikke kjøpt noe som står Kicker på ;)

angrykid: 6.5" i dørene er nok ikke sikkert det går.. for det gikk ikke på min. spørs vel litt på magnetstørrelsen, men skal man ha noe som duger, så blir gjerne magneten litt større også.

 #67092  av Blueman
 
hehe :P humm ja jeg tror jeg må se litt :P men dere som har kasse bak sete, hvordan blir d med sete d ?:P får dere d helt bak som vanlig ? :P å dere som har targa får dere plass til vinduan i bagasjerommet da ? :)

 #67281  av chris
 
Blueman skrev:hehe :P humm ja jeg tror jeg må se litt :P men dere som har kasse bak sete, hvordan blir d med sete d ?:P får dere d helt bak som vanlig ? :P å dere som har targa får dere plass til vinduan i bagasjerommet da ? :)
jeg har takvinduene i bagasjerommet ja.. men hvis det er snakk om en lang ferietur etc, så får jeg til å "henge" takvinduene over sub-kassene, hvis jeg stropper igjen godt nok :)

får setet nesten helt bak. får bare ikke brukt siste hakket, men det trenger jeg heller ikke.. jeg er 176 høy :)

 #68858  av Blueman
 
Hehe, flax for deg :p jeg er nesten 2m å jeg skulle ønsket jeg fikk sete noen cm til bak :P Men kan ikke du ta målene av din kasse så får jeg de :P så sippe jeg tilpasse osv :P
hehe

 #69617  av chris
 
Blueman skrev:Hehe, flax for deg :p jeg er nesten 2m å jeg skulle ønsket jeg fikk sete noen cm til bak :P Men kan ikke du ta målene av din kasse så får jeg de :P så sippe jeg tilpasse osv :P
hehe
Du har ikke fax tilgjengelig da, så kunne jeg faxa tegninga?

 #70120  av Blueman
 
joda d har jeg ;) 75 50 37 40 så må du skrive at d er til Kristoffer Muland øverst på den vis du gidder :)

 #70421  av chris
 
Blueman skrev:joda d har jeg ;) 75 50 37 40 så må du skrive at d er til Kristoffer Muland øverst på den vis du gidder :)
Tar det på mandag jeg, siden jeg blir borte fra jobben i morra. :)

-edit-
eller så kan jo du, @lpher, ta det?

 #70445  av erling
 
Blueman skrev:hehe :P humm ja jeg tror jeg må se litt :P men dere som har kasse bak sete, hvordan blir d med sete d ?:P får dere d helt bak som vanlig ? :P å dere som har targa får dere plass til vinduan i bagasjerommet da ? :)
Er det ikke greit å tilpasse volumet på kassen etter det aktuelle elementet du skal bruke? :idea:

Jeg har 8", men større kasse enn Chris har på sine 10".

 #70540  av @lpher
 
chris skrev:
Blueman skrev:joda d har jeg ;) 75 50 37 40 så må du skrive at d er til Kristoffer Muland øverst på den vis du gidder :)
Tar det på mandag jeg, siden jeg blir borte fra jobben i morra. :)

-edit-
eller så kan jo du, @lpher, ta det?
I'll handle it :)

@lpher