TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica Concept biler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #68606  av tojo

Toyota Station Wagon :

Bilde

XYR Concept:

Bilde
very similar to the GT-S with a 1.8L engine
tuned by Yamaha to around 180-190 HP

Rod Millen "Ultimate Celica" Concept:

Bilde

Toyota Celica Convertible Concept:

Bilde

Toyota Celica "Cruising Deck" Concept:

Bilde
Bilde
Bilde

EX-1 concept car:

Bilde

#68616  av mr.two

Cruising Deck Celicaen kunne jo blitt en kjempestilig bil den, uten det åpne bak og den stor spoileren. Kunne minne litt om en litt større mr2 kanskje...Kunne tenkt meg en slik :)

#68620  av Erlend

Mye photoshopping ute og går her :) Bare et par av bilene som ikke er shoppa...

#68641  av @lpher

Erlend skrev:Mye photoshopping ute og går her :) Bare et par av bilene som ikke er shoppa...
Kun det første som er "shoppa" faktisk :)

Men er litt usikker på EX-1 da dette er det første bildet jeg har sett av den...har lest om den flere ganger...men har altså ikke sett den før nå :D

@lpher

#68645  av CelicaGT

synd at ikkje nye celicaen kjem med cab. Toyota kutter ned på masse kult som dei hadde før... feks 4wd på corolla...4wd på celica, turbo på celica og mr2.....

#68648  av Tor

Heldigvis er ikke Toyota Station Wagon laget.

#68749  av tojo

@lpher skrev:
Erlend skrev:Mye photoshopping ute og går her :) Bare et par av bilene som ikke er shoppa...
Kun det første som er "shoppa" faktisk :)

Men er litt usikker på EX-1 da dette er det første bildet jeg har sett av den...har lest om den flere ganger...men har altså ikke sett den før nå :D

@lpher
Mer info om EX-1:
The starting point of the Celica design was the EX-1 concept car. To this was added a combination of Corona and Corolla mechanical parts. Rear seats were also added to make it more practical - at least for small children.( :D som alle andre Celica`er :D )

#68983  av Erlend

XYRen er også shoppa...det er jo lett å se :)

#69237  av @lpher

tojo skrev:
Mer info om EX-1:
The starting point of the Celica design was the EX-1 concept car. To this was added a combination of Corona and Corolla mechanical parts. Rear seats were also added to make it more practical - at least for small children.( :D som alle andre Celica`er :D )
Fatnt ihvertfall ut at EX-1 ble vist første gang på Tokyo Motorshow i 1969 :)

Noen som vet mer? :)

Fant foresten FX-1 concept bilen når jeg leta her nå...2 stk. ble bygd...første gang vist i 1983..og hadde bla. 2.0liters twin cam rekke sekser med twin turbo, ACIS og VVT ?!!!! 210hk...og ett eller annet hokus pokus-tenningssystem :D Noen som vet mer om denne?

@lpher

#69238  av @lpher

Erlend skrev:XYRen er også shoppa...det er jo lett å se :)
Eh? Hva er det som er shoppa da? :)

@lpher

#69246  av Erlend

@lpher skrev:
Erlend skrev:XYRen er også shoppa...det er jo lett å se :)
Eh? Hva er det som er shoppa da? :)

@lpher
My bad :) Så først nå at det var USA-modell ;)

#69286  av @lpher

Erlend skrev:
My bad :) Så først nå at det var USA-modell ;)

Ah...i get it :)

@lpher