TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sykesyke priser pÃ¥ Toyota

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #68619  av Mr2Nyter'n;p

Var på Toyota her på Tynset i går... Tenkte jeg skulle høre for moro skyld hvor mye dem skulle ha for en motoroverhaling... Etter endel venting fikk jeg hjelp og prisen? 60.000 :shock: :shock: ... Det var det minste jeg måtte regne med betale... Trenger jeg si mer? Ikke mye stolt over å eie Toyota når Toyota her på Tynset tydeligvis er for "fine" til å røre mr2'en min... Klage til Toyota sendes senere i kveld... Kan ikke akseptere sånt. :roll:

#68622  av MR2Espen

helt sjuke priser :shock: hva er det som inngår i "overhaling". plukker fra hverandre hele motorn? setter på nye pakninger osv?

#68627  av tbergstad

JEEEZ... :shock: Koster vel ikke no mye mere for en fabrikkny motor?

#68629  av Mr2Nyter'n;p

Motoren skulle være omtrent som ny etter overhalingen sa de... Dro på mitt "faste" verksted etterpå og fikk et prisoverslag på rundt 15.000. Dette med nye stempler, oppborring eller hva det heter av sylindre, overhaling av topp, skifte av ventiler/styringer/pakninger osv... Dem ble ikke videre sjokkert av prisen på Toyota da... Ikke bare jeg som hadde fått meg noen sjokk der tydeligvis... Jaja.. Klage sendt til Toyota Norge... Dem bryr seg vel lite om min mening, men bedre si fra enn å holde kjeft å ta imot sånn dritt... Vedder på at hadde jeg kommet dit med en 97mod Corolla ville prisen vært halvert... Minst... :roll: :roll:
Litt komisk og da... Tragikomisk :wink:

#68631  av Mr2Nyter'n;p

Kunne solgt mr2en min med motoren sånn den er, lagt 60.000 imellom og fått en brukbar mk2, jo... :lol:

#68635  av Blueman

hehe, 60 000,- tenk på at d er sikkert bensin i 6 år :P hehe

#68667  av memo

hm...da er det noe rart med toyota der du bor, for jeg betalte litt over 12.000,- for overhaling av min 4A-GE motor i mr2'en min...

motoren var vrak før de startet.. som en klokke da de var ferdige..

#68669  av Mr2Nyter'n;p

åhh... vært så snille her, sku jeg levert inn bilen før dem rakk si tennplugg..
Seriøst... 60.000kr... Samme som å si at dem ikke vil røre bilen min det... Argh.. :x

#68671  av memo

hør med et annet toyota verksted.. det nærmeste forutenom der du har vært... kan fort lønne seg, selv om de skal ha samme priser egentlig...

#68672  av Mr2Nyter'n;p

Kunne hørt med Toyota i Stjørdal ettersom bilen min ble kjøpt der... Litt koselig få hilse på gamle trakter for'n mens'n først skal stå parkert ei stund.. :)
Sånn som det ser ut nå, gjør jeg det på et annet verksted her på Tynset.. Gleder meg uansett til å kunne bevege meg over 3000rpm uten å røyklegge bilen bak meg :P

#68693  av celicat23

Mr2Nyter'n;p skrev:åhh... vært så snille her, sku jeg levert inn bilen før dem rakk si tennplugg..
Seriøst... 60.000kr... Samme som å si at dem ikke vil røre bilen min det... Argh.. :x
Be om prisen på fabrikksny motor i samme slengen..

#68875  av Tor

60.000 ,-kr for en motoroverhaling hos Toyota? Det er da blodpris, skulle ikke vært lov. Si ifra vist du får svar på klagen da.

#68907  av Mr2Nyter'n;p

Skal si fra, ja... Det blir vel ikke noe svar på meg, men man kan jo håpe... Sku bare lagt ned hele Toyota avd. Tynset... Dårlig reklame for Toyota den sjappa der vil jeg driste meg til å si... Skal holde dere oppdatert 8)

#68945  av 2fast4u

celicat23 skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:åhh... vært så snille her, sku jeg levert inn bilen før dem rakk si tennplugg..
Be om prisen på fabrikksny motor i samme slengen..
Ny motor er vel ikke lenger mulig å få tak i gjennom Toyota-systemet, denne ville ha kosta ca 30.000.- + mva i dag.

Short block kan leveres fra Belgia 13 - 14.000.- + mva
Dette er komplett bunndel uten bunnpanne og register etc.

:wink:

#68951  av kennethx

short block? mindre slaglengde? hehe....me no understand =P