Hadde en helt grei dag på jobb. fikk bekreftet at møte med forsikringen blir i morgen. spiste en bedre middag og var eller i godt humør. Satte meg så i bilen for å dra å handle. Starte opp, går bare på 3 cyl..
(Gikk helt fint i går) Kjører 10 meter til garasjen på jobben og tar så av plugghettene. Flyter av olje i alle utenom ett av plugghullene.. gjør rent ett og ett av gangen, sjekker en og en plugg. cyl1,2 og 3 ser fin ut. Plugg nr 4 er til min store forbauselse kritthvit... halveis oppspist og full av avleiring...... tyder jo på blåst toppakning (som jeg jo visste var dårlig) hadde jo lekt litt kjølevann utvendig ved 4 cyl. men men... har vel kommet kjølevann i 4 cyl, som har forårsaket for mager blanding. mest sansynlig en ventil som har brent seg eller hull i stempel. sikkert sprekk i toppen og siden det fløt av olje i mellom kammene......
ingen ulyder heller... bare 3cyl. puttring..
hvordan er ventilklaringen ? Noen som vet ?
neppe non-interference design på motoren...
trodde faktisk det var slutt med uflaks for min del nå........
Den gikk helt fint i går..... ingen tegn til fusk heller...
HJELP!!!!!!
Da var jeg kvitt litt frustrasjon... skal ut å pelle av toppdeksel nå.
må jo se om det er en ventil som henger...
Blir vel 4A-GZE fra danmark tidligere enn planlagt....
Sikkert en del skrivefeil her, men det får bare være.

ingen ulyder heller... bare 3cyl. puttring..
hvordan er ventilklaringen ? Noen som vet ?
neppe non-interference design på motoren...
trodde faktisk det var slutt med uflaks for min del nå........
Den gikk helt fint i går..... ingen tegn til fusk heller...
HJELP!!!!!!
Da var jeg kvitt litt frustrasjon... skal ut å pelle av toppdeksel nå.
må jo se om det er en ventil som henger...
Blir vel 4A-GZE fra danmark tidligere enn planlagt....
Sikkert en del skrivefeil her, men det får bare være.
Anders
-92 Celica GT4cs #2489
-86 YAMAHA FZ750 Genesis
-92 Celica GT4cs #2489
-86 YAMAHA FZ750 Genesis