TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota VOLTA pÃ¥ autofil messen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #69562  av MR_T

Kongebilen av alle biler har ankommet :) Volta'n er råå bil. Bilen har dempere i bakruta, sidespeil var det ikke plass til, neida Toyota satte inn 2videokamera'r utenpå bilen.
For å ikke snakke om bilen har faktisk 3!!! seter forran :shock:
rattet og pedalene var noe for seg selv, også er det lambodører da, tar vel nooe tid før vi får kjøpt denne ;)
Bremseskivene var utrooolig store, og med Brembo bremser
Vedlegg
DSCF0034 (Medium).JPG
DSCF0034 (Medium).JPG (57.6 kiB) Vist 2716 ganger
DSCF0035 (Medium).JPG
DSCF0035 (Medium).JPG (46.64 kiB) Vist 2716 ganger
DSCF0014 (Medium).JPG
DSCF0014 (Medium).JPG (65.79 kiB) Vist 2716 ganger
DSCF0011 (Medium).JPG
DSCF0011 (Medium).JPG (69.3 kiB) Vist 2300 ganger
DSCF0010 (Medium).JPG
DSCF0010 (Medium).JPG (78.64 kiB) Vist 2315 ganger
Sist redigert av MR_T den 07 nov 2004 22:41, redigert 1 gang totalt.
 #69563  av MR_T

bilder
Vedlegg
DSCF0020 (Medium).JPG
DSCF0020 (Medium).JPG (66.52 kiB) Vist 2715 ganger
DSCF0023 (Medium).JPG
DSCF0023 (Medium).JPG (50.37 kiB) Vist 2715 ganger
DSCF0025 (Medium).JPG
DSCF0025 (Medium).JPG (77.24 kiB) Vist 2298 ganger
DSCF0028 (Medium).JPG
DSCF0028 (Medium).JPG (74.66 kiB) Vist 2304 ganger
DSCF0031 (Medium).JPG
DSCF0031 (Medium).JPG (53.82 kiB) Vist 2715 ganger
 #69566  av MR_T

bildene
Vedlegg
DSCF0032 (Medium).JPG
DSCF0032 (Medium).JPG (72.75 kiB) Vist 2304 ganger
DSCF0019 (Medium).JPG
DSCF0019 (Medium).JPG (61.38 kiB) Vist 2711 ganger
DSCF0016 (Medium).JPG
DSCF0016 (Medium).JPG (87.17 kiB) Vist 2300 ganger
DSCF0015 (Medium).JPG
DSCF0015 (Medium).JPG (42.13 kiB) Vist 2711 ganger

#69570  av Remi

vi har allerede en post om Volta på autofilmessen, den posten ligger her :
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 5&start=45

#72580  av Tor

Seriøst for en bil da.

#72583  av TOYPARTS

lurer på hva prisen blir jeg :? :? må si jeg har noe lyst på den bilen hehehehe

#72594  av kennethx

TOYPARTS skrev:lurer på hva prisen blir jeg :? :? må si jeg har noe lyst på den bilen hehehehe
Lurer på akkurat det samme, og har også seriøst lyst på den :D

Vi kan jo tippe, og se hvem som kommer nermest! hehe....

hmm..tipper 850k :( (EDIT: dersom den blir tatt inn i det hele tatt)

#72615  av TOYPARTS

tipper 950k men den blir neppe tatt inn, men den kommer sikkert til tyskland, og dertil går det fly 8) 8) 8)
Sist redigert av TOYPARTS den 22 nov 2004 18:21, redigert 1 gang totalt.
 #72616  av Kebab gud

MR_T skrev:Kongebilen av alle biler har ankommet :) Volta'n er råå bil. Bilen har dempere i bakruta, sidespeil var det ikke plass til, neida Toyota satte inn 2videokamera'r utenpå bilen.
For å ikke snakke om bilen har faktisk 3!!! seter forran :shock:
rattet og pedalene var noe for seg selv, også er det lambodører da, tar vel nooe tid før vi får kjøpt denne ;)
Bremseskivene var utrooolig store, og med Brembo bremser
Skal vi se .. den er IKKE laget av Toyota men av Italdesign..
den kommer ikke så det tar mer enn "nooe" tid før du får kjøpt den ...

en konsept er en konsept er en konsept!
dette er USA konsept bilen (den Røde Europeiske var for en eller annen grunn i Italia... )
 #72640  av ST182

det er mye rart som blir sagt av uvitende folk hehe.. :wink:

Den eneste grunnen, og da mener jeg den ENESTE grunnen til at det ikke var den røde som kom til autofilmessa, var at de som stod ansvarlig for den røde ikke var villige til å låne den ut, og den eneste grunnen til at vi i det hele tatt fikk se Volta på autofil-messa var pga viktige bekjentskaper blandt de som står ansvarlige for den sølvfarga Volta`en i USA og deres vilje til å låne den ut til sine bekjentskaper her i norge, samt at forsikrings-selskapet og bankene kom til enighet om forsikring og en bank-garanti på ca.42 mill. for bilen..

Som jeg har sagt tidligere så er det KUN 2 eks som er kjørbare og ett tomt skall som blir stilt ut, disse 2 er til gjengjeld full-funksjonelle biler og ikke slik som andre konseptbiler pleier å være: maks fart på 50kmt, omtrent umulig å kjøre, osv. De to volta`ene kan du faktisk kjøre rett ut i trafikken med, de er helt klare for å kjøres... Bilen er lagd med ett mål for øye: og det er at denne skal ut på veiene, når markedet er klart for det\ hvis markedet blir klart for det.

Denne "konsept" bilen er faktisk også kollisjons-testet på et tidlig stadium.
Det at Ital-design IKKE leverer rene konseptbiler, kun biler med tegninger til fabrikant, som er klare til å settes i masse-produksjon, burde også tyde på at Toyota har seriøse planer om å lansere denne bilen i en eller annen form i nær framtid...

Volta er designet utvendig som innvendig AV Ital-design FOR Toyota, altså er det IKKE Ital-design sin bil, men kun et oppdrag de har hatt FOR Toyota...

(Sikkert noen som lurer på hvordan jeg kan være så "sikker" på det jeg sier lenger opp, det har seg sånn at dette har jeg fra svært seriøse kilder, som helt sikkert synes jeg har sagt mer enn nok allerede :wink: )

kenneth

*Hmmm disse bildene som ble vist her for en tid tilbake av muligens en ny supra og en ny mr2... husker dere at det ble diskutert litt om hva som som kunne befinne seg under panseret på den vi antok kunne være den nye supraen? Tenkte på siden panseret var temmelig lavt og flatt på midten... Slik ser panseret på voltaen ut også.. tilfeldig? tja hvem vet :wink: *

EDIT: når det gjelder prisen, så ble den forsiktig anslått til ca 1,2 mill nkr, hvis ikke de bil-haterene i staten er villige til å kutte i markant i avgiftene for slike hybrid-biler..