TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SmÃ¥skilt!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #69985  av EilertseN

Hei!

Var på biltilsynet idag å hadde mannet meg opp til en krangel med de anngående å få småe skilt til min Mr2,Karen jeg pratet med virket nesten for grei for å jobbe der :) joda,kunne gått skrive ut småe skilter til min mr2. Dette gikk nesten for lett syntes jeg. Rett etter han hadde skrevet rekvisisjon for at jeg kunne hente de imorgen sa han med et glis om munnen :

"å førresten,så kommer det en ny regel 1.januar 2005, alle som fått disse skiltene må levere disse tilbake ettersom det er en tilbakevirkende lov.Dere får feste skiltene med branketter,uansett bil!.Dette er regler som EU har ordnet.Dette gjelder ikke bare norge heller.Ha en god dag!"

Faen!:( jeg gidder ikke å betale for å få trykket nye skilt for så å levere disse tilbake...

#70002  av jumbo

Herlig :?

#70043  av chimp

Dette suger maks.. Ringte til de i sommer jeg også og da sa de at jeg ikke kunne få små skilter. Hvorfor ville de ikke si. Bare var sånn. Dritt at vi må kjøre med det store skiltet foran. Det ødelegger liksom hele fronten.

#70054  av Grøndis

Har prøvd å få lite skilt til mr2`n min jeg å,har vært på
fire steder å hørt uten å lykkes.
Det jeg ikke skjønner er hvofor de har laget de små skiltene
når vi ikke kan få de på en bil som en MR2, for den kler ikke
det STORE skilte.

#70071  av jan-erik

Mitt lille skilt får de ikke iallfall.... Ikke før jeg blir stoppet og får bot eller noe sånt.

#70076  av ST205RR

ikke mine heller :mrgreen:

#70079  av sw20

hvor mye i bot for eit falskt skilt????
klistermerke fra reklame sjappe?

det eg ikkje får, som eg må ha.... skaffer eg sjøl!!!! 8)
Vedlegg
DSCN0375.JPG
DSCN0375.JPG (111.9 kiB) Vist 316 ganger

#70081  av Mr2 Mk2

sw20 skrev:hvor mye i bot for eit falskt skilt????
Hehe herlig! :D 8)

#70083  av celicat23

Jostein skrev:
Hehe herlig! :D 8)
Kjenner en som kjørte rundt med vinyl skilt forann :) Men etter en sjekk inn i hva slags straff som kunne vanke hvis han ble tatt, så ble det fjernet. Kom opp emner som "dokument forfalskning" o.l. Straffen var ivertfall ikke direkte mild hvis du ble tatt.

#70085  av tojo

Ikke FAN om dem får mitt "lille" skilt, det skal jeg ha til det kommer en poltifan å røsk det av og monterer på nytt EU skilt:-( håper det aldrig skjer.(kjører jo tross alt ikke mer en ca 300mil pr.sesong)

#70091  av EilertseN

Hehe,mange som ble frustrert over denne posten :) inskulsiv meg selv. Nå skal dere høre, Biltilsynet gir aldri ut små skilt pga. utsende. Du kan kun få det viss du har uorginal front som ikke har skiltplass,eller det rett å slett ikke er mulig å få et stort på den. Så lenge du får et "stort" skilt på fronten din så driter de i hvordan det ser ut,dette kom rett fra kjeften på en som jobbet der nede. Menne ettersom dette blir ulovlig etter jul gidder jeg ikke hente det ut. Orker ikke flere bøter og turer til biltilsynet nå,er drita leo! :x

#70094  av jumbo

Falske eller egenfabrikkerte skilter teller som dok-falsk ja, og har strafferamme som er direkte ufin :?

Kommer til aa montere skiltet mitt nede i luftinntaket til radiatoren naar jeg en vakker dag faar meg ny front.... montert paa hengslet feste med vaier inn i bilen, slik at skiltet kan vises/gjemmes alt etter behov. Ettersom du kan vise at a) du har skilt fastmontert b) godt synlig, sliter jeg med aa se hvordan de kan ta deg for noe slikt. At de blir griseforbanna paa noe saant er vel lite tvilsomt, men om det faktisk kan tas er jeg usikkert paa og haaper inderlig at ikke er tilfellet. I motsatt fall vil jeg gjerne se paragrafen som dekker dette.

#70099  av tojo

Hva med dem som har plass til bare små skilt!
Skal dem brette skiltet(EU)dobbelt for å få plass eller skal dem bøye det som en u ? :? .
Dette skal bli morsomt. :D

#70108  av Master

Noen som vet lovene om bokstavskilt i Norge?

#70161  av FireWalk

det eg ikkje får, som eg må ha.... skaffer eg sjøl!!!! 8)
Det stemmer som de andre sier, dersom du blir stoppet og tatt med det skiltet så er det faktisk dokument forfalskning. Og det kan straffes med ubetinget fengsel og greier.. Ikke verd risikoen syntes jeg. :\