TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Intrumenter/turbotimer etc

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #70394  av jumbo
 
Hepp.

Tid for stuff :)

Er jo ikke vanskelig å finne folk/butikker som selger mye fint, blant annet en del av posterne her på ts-ogn, men det jeg kunne tenke meg er å høre folks erfaringer med de løsningene dere har valgt/testet...

Det jeg hvertfall minst må ha:
- turbotrykk
- turbotimer

trenger vel også et instrument nr 2 for å fylle opp, ser jo tragisk ut med en tom plass :P Noen forslag? Lurte litt på en "fuel/air mix" type indikator men tar gjerne forslag.

Noen som har gode/dårlig erfaringer med konkrete utgaver/merker, montering etc? Alle tips tas med takk.

Har vel innsett at jeg trenger plassen i midtkonsollet til andre ting, så ender vel opp med et instrumentpanel i a-stolpen jeg og, selv om jeg synes det ser fryktelig porno ut...

 #70396  av ST205RR
 
oljetemp og oljetrykk er jo kjekt vist du ikke har det fra før da...
har du eller skal du kjøpe turbotimer ??

 #70406  av jumbo
 
Har ikke turbotimer nei, men vil ha.... altfor lett å glemme/være sløv med avkjøling før stopp uten... Spesielt ille er det at nesten all kjøring min er småturer i byen, ettersom det blir mye starting stopping, uten at det samtidig betyr fin kjøring :D

Har kikka litt med den ene GReddy'en til omrking 1000,- men tenkte jeg skulle høre litt erfaringer før jeg velger type/merke.


Dersom jeg skal ha oljetrykk+olje temp+turbotrykk trenger jeg enten en a-stolpe med plass til 3 eller hoppe over en av de...


BTW: Tar gjerne synspunkter på elektronisk vs vakum trykkmåler også, fordeler/ulemper

 #70412  av Stian
 
Jeg kjøpte alt på Qrazy Tuning.
Var veldig fornøyd med de.......Kjapp levering også

 #70426  av Morten
 
jumbo skrev:Har ikke turbotimer nei, men vil ha.... altfor lett å glemme/være sløv med avkjøling før stopp uten... Spesielt ille er det at nesten all kjøring min er småturer i byen, ettersom det blir mye starting stopping, uten at det samtidig betyr fin kjøring :D

Har kikka litt med den ene GReddy'en til omrking 1000,- men tenkte jeg skulle høre litt erfaringer før jeg velger type/merke.


Dersom jeg skal ha oljetrykk+olje temp+turbotrykk trenger jeg enten en a-stolpe med plass til 3 eller hoppe over en av de...


BTW: Tar gjerne synspunkter på elektronisk vs vakum trykkmåler også, fordeler/ulemper
Elektronisk vs vakuum trykkmåler part 1: :wink:

Fordel elektronisk:
Elektronisk er lettere å koble opp, enklere med to ledninger gjennom kupeen enn en vakumslange (som ikke skal klemmes flat noen steder..)

Fordel vakuum:
elektronisk har risiko for interferens fra andre kilder via ledningene. Dette er ikke eksisterende vad vakuum.

Til info har jeg vakuum selv. Ovenfor gjelder turbotrykket, kommer du til f.eks. oljetemp begynner det virkelige knotet med å dra sensor inkl rør og styr gjennom interiøret. Mitt tips: kjøp elektronisk :wink:

Har Apexi turbotimer selv, funker helt greit. Viser signalet fra lambda sonden så du har en viss ide om blandingsforholdet.
HKS, Greddy osv. har vel speedo-signal inn og kan logge en "0-100" osv.? (sier "" pga. samme misvising som speedometeret)

 #70464  av jumbo
 
Hvordan er det med respons med vakuum vs elektronisk? Burde vel ikke være noen nevneverdig forskjell?
 #70748  av Christian
 
jumbo skrev: Har vel innsett at jeg trenger plassen i midtkonsollet til andre ting, så ender vel opp med et instrumentpanel i a-stolpen jeg og, selv om jeg synes det ser fryktelig porno ut...

:mrgreen: Han ender nok opp med no blått han og :mrgreen:

 #70793  av jumbo
 
FU :mrgreen:


Hadde du bare ikke hatt rett, grrrr