TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trim til carina

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #70642  av Moriquendi

en kompis av meg har en 1982 modell Carina DX med en 1.8l 8v rekkefirer på enten 115 eller 109hk som han fikk av faren sin.

det vi lurte på var om noen veit om noen steder vi kan få tak i eksos, kammer eller noe lignende til den bilen? er en ganske morsom bil om vinteren og vi har satt oss ned og lagd planer om en liten driftebil eller noe i den duren?

eventuelt noen som veit hvordan det er å få gamle type supra motor i den her? burde bli ganske interessangt det :D

Edit: har ikke peil på bilen i det hele tatt. utenom det jeg har posta her :oops:

om noen eventuelt kunne gitt meg "motorkoda" på motoren og eventuelt motorer som passer hadde jeg vært veldig takknemlig :D

#70653  av Remi

drifte bil med framhjulstrekk :roll: hehe.. de gamle carina motorne e vell ikke de beste til og drege hester ut av.. om du får en gammel supramotor nedi? hehe vis æ ikke huske feil så e det temmelig god plass i den carinaen der "tenke......" e ikke helt sikker, men den supra motorn passe garantert ikke rett oppi :wink:

#70672  av Kjelliken

:lol: her må jeg nok arrestere deg remi!!, og du som kjører carina burde jo vite at en 1982 mod carina ikke har framhjulstrekk men bakhjulstrekk.. og jeg kan meddele at det er mye rart som vil passe inunder det panseret der. kansje en 4a-gze hadde vert noe med større lade hjul og da utgjør den ca 200 HK skulle passe bra i en bil på rundt 900 kg.. :wink: og at en faktisk går ned i motor volum også.

3t-g hadde vel også passet en gammel toliter med turbo og to pluger pr silynder. :roll:

sikkert en laaaanngg liste en kan plusse på her.. :?

#70711  av Moriquendi

hehe, er nok rwd ja :D og coupe tilogmed ;) skal ikke ut å drifte med noe fwd nei... da kunne vi jo bare turbokonvertert audien min da :P

og tenkte mest på den gamle motoren i supra MKII uten turbo.

og i vognkortet står det 925kg med sjåfør på 75kg og full tank :D

#70727  av Remi

Kjelliken skrev::lol: her må jeg nok arrestere deg remi!!, og du som kjører carina burde jo vite at en 1982 mod carina ikke har framhjulstrekk men bakhjulstrekk.. og jeg kan meddele at det er mye rart som vil passe inunder det panseret der. kansje en 4a-gze hadde vert noe med større lade hjul og da utgjør den ca 200 HK skulle passe bra i en bil på rundt 900 kg.. :wink: og at en faktisk går ned i motor volum også.

3t-g hadde vel også passet en gammel toliter med turbo og to pluger pr silynder. :roll:

sikkert en laaaanngg liste en kan plusse på her.. :?
For og arrestere dæ te bake :D så veie den ikke 900kg den veie vell 1100? vertfall etter mine kilder
Vell skal legge meg flat for den der :D ikke at æ har sotte mæ så utruliig godt inn i carina, vertfall ikke de først carina 2 modellene :roll: 8)

#70730  av Moriquendi

hmm, var kankskje 925kg vi hadde veid den til da? anyways: morsom liten sak. som vi vil prøve å få litt mer fart i(+ veltebur og diverse anna oppstivere 8) )

#70821  av Kjelliken

:? Kremt kremt remi!! rundt 900 kg kan vel kansje gå nor de har veid den til 925 kg??? men ka vet no eg???? men du er tilgitt remi din veier nok mer i nærheten av 1100... :roll:

#70858  av Remi

hehehe.. vell har en kompis som har en sån en samme modell og den e fdw og veier 1150kg

#70873  av Kjelliken

:shock: hmm de har ikke jeg sett da må du senda masse bilder.. :wink:

#70966  av Tor

Men er ikke alltid at vognkort er riktig da :)

#70995  av Moriquendi

var feil, vi hadde målt den til nesten 1100kg. men vognkortet sier 1250. men noen som veit om gamle typa supra-motor passer rett i carina? motorfester er ikke noe problem. mener da MK2 supraen sin NA-tune motor :)

#71013  av Kjelliken

:? er ikke sikker på at den passer men ingen ting forundrer meg noe serlig.. for da jeg satt i den 2tg maskinene i min KE 70 jeg hadde var det skruehull og feste annordningene som hørte til dens girkasse for jeg satt i komplett 2 tg maskin med girkasse og ikke på den orginale kassen.. kan jo være at supra kassen passer nedi carinaen også ??? :roll:

#71078  av Remi

kremt kremt 1100 kg ka va det æ sa ? :lol:

#71262  av Kjelliken

:shock: OKI OKI I GIVE UP heheh :wink:

#71295  av Ã¸xseth

Det virker slik at remi aldri gir seg før han får viljen sin..... :roll: