TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Igjen frossne dører!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #71213  av EilertseN

Blir så forbanna! :evil: Vær mårra når æ kommer ut før å starte opp bilen er dørene igjen frosse !?! Enda Smører jeg med silikon stift vær kveld.. Noen som har andre tips..??

#71218  av Tor

Slutt med den forbanna silikon stiften, du venner bilen en stygg uvane. Det du gjør 2 min før du stopper bilen er at du setter på varmeapparatet på full KALD luft, da slipper du rim/is på insiden av rutene og ikke noen frosene dører.

#71242  av kaimagne

Du trenger ikke sette på kald luft, det viktigste er at du lufter ut den varme, rå lufta som er inni bilen, og dette gjøres veldig fort ved å kjøre med rutene nede i noen sekunder.

Det er kondensen i lufta inni kupèen som gjør at dørene fryser, så sørg for at det er kald, tørr luft inni bilen når du setter den fra deg.

Kai Magne

#71279  av celicat23

Har aldrig hatt noen problemer. Bruker silikon spray. Funker helt fint.

#71281  av saftisme

Jeg er sterk jeg... bare tar i litt ;)

#71399  av FireWalk

Nå har jeg aldri hatt dette problemet, men jeg kan tenke meg at det vil hjelpe om du kjører med airconditionet på hele tiden, det tørker ut luften. Om du har aircondition da.

#71413  av sw20

FireWalk skrev:Nå har jeg aldri hatt dette problemet, men jeg kan tenke meg at det vil hjelpe om du kjører med airconditionet på hele tiden, det tørker ut luften. Om du har aircondition da.
Bra du ikkje har problem med dette og da !!!! :twisted: :wink:

#71419  av FireWalk

har bare slike dyre problem jeg.. :shock:

#71423  av Maverick

Defa Warm Up?? :lol:

#71482  av @lpher

Maverick skrev:Defa Warm Up?? :lol:
You beat me to it!! :D

Silkonstift til listene (VIKTIG!) ....oppvarma garasje MED full defapakke hjemme...og motorvarmer plass på jobb...og med A/C'n på om det blir for klamt inne i bilen...så tror jeg faktisk jeg skal berge...i år også gitt :D

@lpher
Som ikke har skrapet is...og (nesten ikke) har børsta snø på snart 3 år! :D :D :D
 #71489  av Maverick

Silkonstift til listene (VIKTIG!) ....oppvarma garasje MED full defapakke hjemme...og motorvarmer plass på jobb...og med A/C'n på om det blir for klamt inne i bilen...så tror jeg faktisk jeg skal berge...i år også gitt
Er første året mitt med Defa, men fy fader så herlig! Uansett bil, uansett alltid i framtiden .. Defa skal være på plass!! Gidder ikke engang kjøpe meg isskrape, men har syndet til å kjøpe ei børste for å få bort løs snø, gitt :) :)

#71516  av kaimagne

Du trenger ikke børste heller, bare du vet at du har ei lang rettstrekke foran deg. Gir ned, gi gass -> *poff* - snøen er borte! :)

#71525  av chris

blir DEFA på meg også nå gitt.. motorvarmer og kupèvarmer ;)
 #71551  av Maverick

Du trenger ikke børste heller, bare du vet at du har ei lang rettstrekke foran deg. Gir ned, gi gass -> *poff* - snøen er borte!
Hehe, som jeg sa i en annen tråd ang. dekk. Jeg bor i byens værste H Ø L på vinterstid, er faktisk vrient nok å komme seg fram om sommeren. Langstrekk hadde vært tingen *sukk* :roll:

#71584  av chris

Vel.. om vinduene og bilen er dekket av snø, så ville jeg ikke prøvd å sikte inn et rettstrekk og gi gass.. Kjøre i blinde har jeg ikke lært meg enda :P