NÃ¥ har Wahei Hirai blitt den nye design toppen hos Toyota.
og han har fått en klar beskjed fra toppene, Mer fokus på design.
Hirai innrømmer at design altid har vert en av de siste tingene de tenker på når det gjelder ny bil, og er mer for å sjule resten av bilen enn for å se på.
men nå skal det forandre seg.
opp til nylig hadde Toyota 3 design studio i japan. det har de fortsatt:P
men før var de delt i "FWD", "RWD" og "Yrkesbiler"
Nå har de 3 delene blitt stokket om og slått sammen..
så nå er det et egent Design studio til Lexus, "Toyota Nr1" heter det som fokuserer seg på "global core models", som er biler som Corolla, Camry, Yaris osv osv osv og til slutt "Toyota Nr2" som har hovedfokus på Større biler, Yrkesbiler, SUV, MPV Pickuper osv osv..
Hirai sier også at det er umulig for toyota å ha en design stil på alle bilene etter som Toyota har prdags dato 90 forskjellige modeller på verdens basis.
Problemet er i mange øyne at designene nå vil bli mye mer drastiske, nesten like drastiske som BMW sine nye biler, noe som kan bety at salget av nesten camry i USA vil falle drastisk og corolla i resten av verden.
ettersom mange av de som kjøper disse bilene er på jalt etter litt anonyme biler.
han sier at dagens Yaris er et fint eksempel på kommende design forandringer hos toyota, så stor forskjeld den var fra den kjedlige starlet er hva vi kan regne med vil kommer hos den neste eks camry eller corolla..
han sier også at å forandre Corolla eller camry så drastisk er veldig vanskelig og vil bli en stor utfordring for han og teamene under han.
men han sier han vil gjøre det.
Til slutt sier han .. bare gjenerelt..
og egent design studio til Lexus er ikke en nyhet i seg selv .. men tyder på at kommende modeller vil ha likhets trekk..
siden neste GS er av de gamle design studioene betyr altså at de neste IS og LS osv ikke nødvendigvis vil ha noen spesiel likhet..
men tiden vil vise
dette er det den siste store feilen til Toyota .. og endelig fikse de på det..
og han har fått en klar beskjed fra toppene, Mer fokus på design.
Hirai innrømmer at design altid har vert en av de siste tingene de tenker på når det gjelder ny bil, og er mer for å sjule resten av bilen enn for å se på.
men nå skal det forandre seg.
opp til nylig hadde Toyota 3 design studio i japan. det har de fortsatt:P
men før var de delt i "FWD", "RWD" og "Yrkesbiler"
Nå har de 3 delene blitt stokket om og slått sammen..
så nå er det et egent Design studio til Lexus, "Toyota Nr1" heter det som fokuserer seg på "global core models", som er biler som Corolla, Camry, Yaris osv osv osv og til slutt "Toyota Nr2" som har hovedfokus på Større biler, Yrkesbiler, SUV, MPV Pickuper osv osv..
Hirai sier også at det er umulig for toyota å ha en design stil på alle bilene etter som Toyota har prdags dato 90 forskjellige modeller på verdens basis.
Problemet er i mange øyne at designene nå vil bli mye mer drastiske, nesten like drastiske som BMW sine nye biler, noe som kan bety at salget av nesten camry i USA vil falle drastisk og corolla i resten av verden.
ettersom mange av de som kjøper disse bilene er på jalt etter litt anonyme biler.
han sier at dagens Yaris er et fint eksempel på kommende design forandringer hos toyota, så stor forskjeld den var fra den kjedlige starlet er hva vi kan regne med vil kommer hos den neste eks camry eller corolla..
han sier også at å forandre Corolla eller camry så drastisk er veldig vanskelig og vil bli en stor utfordring for han og teamene under han.
men han sier han vil gjøre det.
Til slutt sier han .. bare gjenerelt..
"You're going to be surprised."mye spennende som vil komme altså..
og egent design studio til Lexus er ikke en nyhet i seg selv .. men tyder på at kommende modeller vil ha likhets trekk..
siden neste GS er av de gamle design studioene betyr altså at de neste IS og LS osv ikke nødvendigvis vil ha noen spesiel likhet..
men tiden vil vise
dette er det den siste store feilen til Toyota .. og endelig fikse de på det..
NÃ¥ endelig eier av en Lexus IS200