TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Utregning av HK i en bil?!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #73571  av Paulsen86

heisann...

bare lurte på om det var en måte å få regnet ut antall hk som er i en bil jeg?
med vognkortet eller noe??

:D

#73586  av doffy

Hvis det står Motoreffekt står det vel i Kw.
Regner ut HK ved å gange det med 1.37 eller 1.36 hvis jeg ikke tar skammelig feil.

#73596  av Tor

Jeg har en del formler som kan utregnes og få effekten på akslingen, effekten i motoren, effekttapet i driverk osv.. Gidder ikke begyne og skrive de opp ettersom de er ganske komplisert. Kan legge de inn i morgen eller når jeg gidder.

#73605  av GT4 CS

Tor skrev:Jeg har en del formler som kan utregnes og få effekten på akslingen, effekten i motoren, effekttapet i driverk osv.. Gidder ikke begyne og skrive de opp ettersom de er ganske komplisert. Kan legge de inn i morgen eller når jeg gidder.
Hva BLIR EFFEKTEN PÃ… HJULA I CARLOSEN DA?

#73626  av Remi

Den der måtte komme :D

#73628  av Remi

99kw e vell så ca 135hk

#73719  av Tor

GT4 CS skrev:
Tor skrev:Jeg har en del formler som kan utregnes og få effekten på akslingen, effekten i motoren, effekttapet i driverk osv.. Gidder ikke begyne og skrive de opp ettersom de er ganske komplisert. Kan legge de inn i morgen eller når jeg gidder.
Hva BLIR EFFEKTEN PÃ… HJULA I CARLOSEN DA?
Jeg prøvde og sammenligne de bremsepapirene jeg har fra tyskland mot mine svar ut ifra formelregningen. Fikk en misvisning på ca 3% + - som er ganske nøyaktig. Det som du må vite er hvor mye effekttap det er i din motor, eller hvor mye indikert effekt som kommer ut. Har du dette er det en smal sak og regne ut. Men har mine lærebøker på skolen så skal skrive inn de dumme formlene i morgen :)

#73745  av GT4 CS

Godt at høre :D

#73754  av Master

gang kW med (1/0,735) for å være eksakt :P