TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lyset blinker...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #73792  av Mr2Nyter'n;p

Etter å ha fått satt i ny motor merka jeg en ting i stad... Lyset blinker... Ikke kjørelys/langlys som jeg kan se, men parklys,kupelys,baklys...
Det rare er at disse IKKE blinker ved vanlig tomgangsturtall... Ved rundt 2500-3000rpm begynner dem å blinke... Noen tips? Kanskje ei reim eller no som trenger utbytting? Litt pirkete vet jeg, men liker å ha ting i orden.. Rart alt er normalt ved tomgangsturtall... Me no understando.. :?

#73811  av Remi

kansje du har litt for lite strøm da. vet at nor æ spelle full lyd på stereoen så blinker alt av lys. er skikkelig "pimp mobile" :lol:

#73814  av Mr2Nyter'n;p

Men... Da skulle vel kjørelys osv også ha blinka? Og.. Det skjer jo ikke på 1000rpm.. Så.. Dynamoen lader tydeligvis tilstrekkelig med strøm.. Sikkert ikke no fali', men irriterende :) Blinker sånn...Fort.. Svakere lys til sterkere lys..

#73816  av tojo

Feil det kan være:
- Sjekk ladding, regulator kan være kaputt. Enkel å bytte da denne står
bak på dynamo.
- Selve dynamoen kan være kaputt
- Batterikabel løs eller eir/koruksjon
- Slakk reim, evnt. gammel kaputt reim
Sjekk dette først. :wink:

#73819  av Mr2Nyter'n;p

Takktakk..:) Dynamoen er forresten ny i sommer... SKifta jo over denne fra gamlemotoren i går... Problemet oppstod etter motorbyttet i går.. Forstår lite.. Men.. Hører en slags lyd ved dynamoen når jeg har bruker mye strøm i bilen..ikke hvining.. Kanskje reima trenger å bli skifta? Gammelgammel reim.. :)
Veldig rart at dette problemet ikke er hele tida da.. bare over 2500rpm... Kanskje reima slurer når det blir mer fart på reimhjulet?

#73944  av Mr2Nyter'n;p

Var reimhjulet på veiva på ny-motoren som det var kast i.. Derfor litt uregelmessig spenning.. 2300,- på Toyota, så håper jeg får igjen det gamle fra motoren min...

#74835  av Mr2Nyter'n;p

Da har man jo funnet feilen og fikset... Motoren var ikke jorda... Faktisk... :shock: :)