TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Detalj bilder av Mk2 MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #74421  av Kebab gud

en bekjent er på jakt etter bil.
et av valgene hans er Mk2 MR2..

men han liker ikke helt at det er så liten plass i mr2..
og han har enda ikke vert å sett på en ..
så derfor ønsker jeg flere detalj bilder,
dvs, bilder av bagasjeromet.., alle lagringsplassene inni.
under "panseret" (foran) osv osv..

og hvis noen av dere hadde vert så snille å tatt å målt bagasjerommet så hadde det vert fint..

#74538  av FireWalk

for å gjøre det veldig greit:

Inni er det så å si ingen plass... man får plass til en dorull, mobil telefonen og div. småting i oppbevaringsboksen mellom setene. I hanskerommet blir det fort fult av vognkort, manual og diverse papirer. Bak setet på passasjersiden er det en lomme (slik som på fly) hvor man også kan ha litt papirer osv.. så er det en liten boks bak passasjersetet hvor man får polass til akkurat en 0,5 liter cola.

Bagasjerommet er den største oppbevaringsplassen i bilen, og her får man akkurat plass til 2 ølkasser (og en pringles). Så bilen egner seg ikke for de helt store vorspielene.

#74540  av kennethx

FireWalk skrev: Bagasjerommet er den største oppbevaringsplassen i bilen, og her får man akkurat plass til 2 ølkasser (og en pringles). Så bilen egner seg ikke for de helt store vorspielene.
Evt. en svær intercooler for de som måtte synes at bagasje er oppskrytt :)

#74549  av chris

faktisk synes jeg bagasjerommet er overraskende stort, med tanke på biltype. er helt utrolig hva man får til å stappe neddi der. men kofferter kan man bare glemme. Foran er det også ganske bra med plass, hvis man tar ut reservehjulet, og ikke gjør som meg.. altså å bygge anlegg der :P
oppbevaringsboksene bak setene som blir nevnt, er bare i noen modeller. noen har en sub i hver boks (slik som i min), noen har en sub og en oppbevaringsboks, og noen har to oppbevaringsbokser.

har funnet ut at det går akkurat en sovepose bak hvert sete, på gulvet altså :) (man må stappe litt da, men det går :))

men klart.. noen stasjonsvogn er det ikke ;)
 #74573  av tojo

Kebab gud skrev:en bekjent er på jakt etter bil.
et av valgene hans er Mk2 MR2..

men han liker ikke helt at det er så liten plass i mr2..
og han har enda ikke vert å sett på en ..
så derfor ønsker jeg flere detalj bilder,
dvs, bilder av bagasjeromet.., alle lagringsplassene inni.
under "panseret" (foran) osv osv..

og hvis noen av dere hadde vert så snille å tatt å målt bagasjerommet så hadde det vert fint..
Kan dette være til hjelp :?: Her står de fleste mål:(se BODY DIMENSIONS)
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/volume2/body.htm

#75093  av The Doctor

Men visst karen er så veldig opptatt av plass i en bil så kan han jo bare utelukke MR2 med en gang.. Ingen som kjøper den fordi den er bagasje vennlig....

#75108  av chris

The Doctor skrev:Men visst karen er så veldig opptatt av plass i en bil så kan han jo bare utelukke MR2 med en gang.. Ingen som kjøper den fordi den er bagasje vennlig....
VELDIG godt poeng ;)

#75109  av Dalan

Hehe, som en RIMELIG bedugget kamerat sa på lørdagsnatta:
"Det der må være den mest upraktiske bilen du får tak i"

Nesh.. Får med ei dame, en kasse med øl og tannbørsten jeg så 8)

#75112  av chris

Dalan skrev:Hehe, som en RIMELIG bedugget kamerat sa på lørdagsnatta:

hehe. den er jo ikke SÅÅÅ upraktisk da. er helt utrolig hva man får stappa neddi bagasjerommet, og som nevnt går det soveposer bak setene, til tross for at jeg har sub-kasser der. er ikkeno problem å bruke denne bilen til ferieturer.. men koffertene kan man legge igjen hjemme ;)
... og som du sier.. man får jo plass til dama også. er ikke behov for mer, driver da ikke taxiselskap heller ;)

#75114  av spkstrp

Dalan skrev:Hehe, som en RIMELIG bedugget kamerat sa på lørdagsnatta:

Tror kanskje mk3 er _kongen_ på haugen når det gjelder upraktiske biler :)

#75115  av Dalan

spkstrp skrev: Tror kanskje mk3 er _kongen_ på haugen når det gjelder upraktiske biler :)
Javisst, de har jo ikke bagasjerom engang :P

#75117  av lexusmann

chris, du sier du har pælma reservehjulet, og stappa nedi en forsterker....hva gjør du om du punkterer????
Blir det sånn skum-på-boks-greie, da?
Har alltid hatt sans for mk2...syns de er dritfine.... :)
Mk3'n blir liksom ikke helt like fin, men bevares, med hardtop blir den fin den og....(og store felger)!!!!!
Er det mindre plass imk3 enn i mk2?

#75124  av mr-tho

Må si meg enig med chris. Det er faktisk mye større plass i bagasjerommet enn man skulle tro ved første øyekast.. Har kjørt mange ferieturer med bilen min uten problemer med bagasjeplassen! Og dama har som regel med seg MYE :P
MEN, hvis man skal ha med seg hustelt, soveposer, liggeunderlag, turkjøkken, kjøleboks, primus, campingstoler, fiskestenger, kulegrill, grillkull, tennveske, flere kasser øl, koteletter og potetsalat, ville jeg anbefalt en annen bil :twisted:

#75126  av spkstrp

i mk2 får man vell plass til et sett med golfkøller i bagasjerommet, mens i mk3 opptar varseltrekanten 50 % av "oppbevaringsrommene" bak setene :lol: Mener ikke å hetse mk3, liker den veldig godt bare så det er sagt, men tror nok mange kvier seg pga bagasjerommet :)