TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøp av dumpventil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #74762  av CelicaGT

Har bestillt apexi filter til celica'en. Da vil eg ha ny dumpventil. Den som står i no er skrudd i luftfilter boksen(orginal resirk) Visst eg løyser den og lar den blåse ut i fri luft høyrest det ut som ein gammal asmatiker på joggetur..

Noken som har tips til bra ventil???

Trenger også tips om bra ventil for å justere trykket.....

#74800  av tojo

:D HKS Super Sequential Blow Off Valve ,er en meget bra ventil! :D
Et bra kjøp :!: :wink:
Noen bedre ? kom med forslag! im waiting :!: :? :D

#74802  av tojo

Ang. boost controller: køp Blitz,HKS eller Greddy :!: alt annet er ....
ikke noe stygt sagt ikke noe stygt ment....Bare mine tips :wink:

#74808  av Gjertsen

tojo skrev::D HKS Super Sequential Blow Off Valve ,er en meget bra ventil! :D
Et bra kjøp :!: :wink:
Noen bedre ? kom med forslag! im waiting :!: :? :D
Enig med den. Se min artikkel om denne Dumpvalve ventilen på start siden under artikkler eller hva det er. en god dump'er..

#74815  av CelicaGT

ok, kor er den dumpventilen kjøpt?
Ang boost controller: Er dette den typen ein justerer sjølv framme i motoren eller er det elektronisk? Trenger kun den som ein justerer manuelt sjølv da trykket ikkje skal meir opp en til 1,0 bar.

#74824  av tojo

CelicaGT skrev:ok, kor er den dumpventilen kjøpt?
Ang boost controller: Er dette den typen ein justerer sjølv framme i motoren eller er det elektronisk? Trenger kun den som ein justerer manuelt sjølv da trykket ikkje skal meir opp en til 1,0 bar.
Jeg kjøpte min HKS dump hos GIK turbo,men kjøpe fra statene eller Japan.Mye billigere der. :wink:
Ang. boostcontroller ville jeg kjøpt elektronisk! Manuell er litt bob bob.
Kjøp f.eks:
Blitz D1 SPEC SBC i-D:
Bilde
Greddy Profec E-01:
Bilde
HKS EVC V:
Bilde

#74828  av ST205RR

anng boost controller ville jeg som tojo sier kjøpt en elektronisk :D
st205 skal da ladde 1.0bar orginalt...

#75039  av CelicaGT

E det ikkje 0,9 bar da?
Kor høgt ligger fulecut på denne bilen?

#75515  av Gjertsen

Du får kjøpt HKS hos http://www.trstuning.no ( der jeg har kjøpt alt til min bil)

Greedy har http://www.crazytuning.com

#75571  av Erlend

Har lest mange anbefalinger av Apexi Super AVC Type-R forresten - den får mange lovord:

Bilde

#75575  av tojo

Erlend skrev:Har lest mange anbefalinger av Apexi Super AVC Type-R forresten - den får mange lovord:

Bilde
Ã… endel negative omtaler(se http://www.supraforums.com) Den "klikker" i solenoid ventilen.
En "knasende" lyd. :D (slitsom i lengden)
Noen sier at den ikke gjør sin jobb bra nok!Den styrer ikke laddetrykket stabilt.
Man må justere dutyn ofte.
Sats heller på HKS,Greddy eller Blitz. Det er iallefall mitt tips :wink:
Sist redigert av tojo den 09 des 2004 20:00, redigert 2 ganger totalt.

#75653  av CelicaGT

takker for tipsa folx!
Desse elektroniske , har dei andre funksjoner enn å styre ladetrykk? Trenge kun for trykket enda....
Vansklige å koble opp????

#115241  av TheStig

elektronisk boost controller.. Skal denne være tilpasset en enkelt modell eller er de universale? Søker litt i usa og får da av og til oppgitt at det er til mr2/celica/supra.. men meget mulig det er salgstriks da!

#115243  av Gjertsen

eGtTurbo skrev:elektronisk boost controller.. Skal denne være tilpasset en enkelt modell eller er de universale? Søker litt i usa og får da av og til oppgitt at det er til mr2/celica/supra.. men meget mulig det er salgstriks da!
De er universale(unisex) :D
Men du har 2 valg ang HKS EVC 5, du har PSI og kPA eller hva det er!
PSI = pounds per square inche. og den bruker vi ikke i norge. lettere å¨skjønne kPA! for da flytter du komma mener jeg!

Sparte 3000 nesten jeg ved å kjøpe Evc 5 fra USA i forhold til norge!
Kjøp mere der nede i samme slengen så slipper frakta å bli så dyr! :)

#115247  av Morten

CelicaGT skrev:E det ikkje 0,9 bar da?
Kor høgt ligger fulecut på denne bilen?
På 3.gen MR2 turbo ligger FC på ca.17-18psi, regner med det er ca. det samme på ST205 (siden samme motor)