Side 1 av 2
kjøp av dumpventil
Legg innLagt inn:03 des 2004 21:47
av CelicaGT
Har bestillt apexi filter til celica'en. Da vil eg ha ny dumpventil. Den som står i no er skrudd i luftfilter boksen(orginal resirk) Visst eg løyser den og lar den blåse ut i fri luft høyrest det ut som ein gammal asmatiker på joggetur..
Noken som har tips til bra ventil???
Trenger også tips om bra ventil for å justere trykket.....
Legg innLagt inn:04 des 2004 03:29
av tojo
Legg innLagt inn:04 des 2004 03:33
av tojo
Ang. boost controller: køp Blitz,HKS eller Greddy

alt annet er ....
ikke noe stygt sagt ikke noe stygt ment....Bare mine tips

Legg innLagt inn:04 des 2004 09:23
av Gjertsen
Legg innLagt inn:04 des 2004 10:43
av CelicaGT
ok, kor er den dumpventilen kjøpt?
Ang boost controller: Er dette den typen ein justerer sjølv framme i motoren eller er det elektronisk? Trenger kun den som ein justerer manuelt sjølv da trykket ikkje skal meir opp en til 1,0 bar.
Legg innLagt inn:04 des 2004 12:51
av tojo
CelicaGT skrev:ok, kor er den dumpventilen kjøpt?
Ang boost controller: Er dette den typen ein justerer sjølv framme i motoren eller er det elektronisk? Trenger kun den som ein justerer manuelt sjølv da trykket ikkje skal meir opp en til 1,0 bar.
Jeg kjøpte min HKS dump hos GIK turbo,men kjøpe fra statene eller Japan.Mye billigere der.
Ang. boostcontroller ville jeg kjøpt elektronisk! Manuell er litt bob bob.
Kjøp f.eks:
Blitz D1 SPEC SBC i-D:

Greddy Profec E-01:

HKS EVC V:

Legg innLagt inn:04 des 2004 13:47
av ST205RR
CelicaGT skrev:ok, kor er den dumpventilen kjøpt?
Ang boost controller: Er dette den typen ein justerer sjølv framme i motoren eller er det elektronisk? Trenger kun den som ein justerer manuelt sjølv da trykket ikkje skal meir opp en til 1,0 bar.
anng boost controller ville jeg som tojo sier kjøpt en elektronisk
st205 skal da ladde 1.0bar orginalt...
Legg innLagt inn:05 des 2004 23:40
av CelicaGT
E det ikkje 0,9 bar da?
Kor høgt ligger fulecut på denne bilen?
Legg innLagt inn:08 des 2004 19:29
av Gjertsen
CelicaGT skrev:ok, kor er den dumpventilen kjøpt?
Ang boost controller: Er dette den typen ein justerer sjølv framme i motoren eller er det elektronisk? Trenger kun den som ein justerer manuelt sjølv da trykket ikkje skal meir opp en til 1,0 bar.
Du får kjøpt HKS hos
http://www.trstuning.no ( der jeg har kjøpt alt til min bil)
Greedy har
http://www.crazytuning.com
Legg innLagt inn:08 des 2004 23:51
av Erlend
Har lest mange anbefalinger av Apexi Super AVC Type-R forresten - den får mange lovord:

Legg innLagt inn:09 des 2004 00:13
av tojo
Erlend skrev:Har lest mange anbefalinger av Apexi Super AVC Type-R forresten - den får mange lovord:

Å endel negative omtaler(se
http://www.supraforums.com) Den "klikker" i solenoid ventilen.
En "knasende" lyd.

(slitsom i lengden)
Noen sier at den ikke gjør sin jobb bra nok!Den styrer ikke laddetrykket stabilt.
Man må justere dutyn ofte.
Sats heller på HKS,Greddy eller Blitz. Det er iallefall mitt tips

Legg innLagt inn:09 des 2004 18:19
av CelicaGT
takker for tipsa folx!
Desse elektroniske , har dei andre funksjoner enn å styre ladetrykk? Trenge kun for trykket enda....
Vansklige å koble opp????
Legg innLagt inn:19 jun 2005 13:03
av TheStig
elektronisk boost controller.. Skal denne være tilpasset en enkelt modell eller er de universale? Søker litt i usa og får da av og til oppgitt at det er til mr2/celica/supra.. men meget mulig det er salgstriks da!
Legg innLagt inn:19 jun 2005 13:14
av Gjertsen
eGtTurbo skrev:elektronisk boost controller.. Skal denne være tilpasset en enkelt modell eller er de universale? Søker litt i usa og får da av og til oppgitt at det er til mr2/celica/supra.. men meget mulig det er salgstriks da!
De er universale(unisex)

Men du har 2 valg ang HKS EVC 5, du har PSI og kPA eller hva det er!
PSI = pounds per square inche. og den bruker vi ikke i norge. lettere å¨skjønne kPA! for da flytter du komma mener jeg!
Sparte 3000 nesten jeg ved å kjøpe Evc 5 fra USA i forhold til norge!
Kjøp mere der nede i samme slengen så slipper frakta å bli så dyr!

Legg innLagt inn:19 jun 2005 13:40
av Morten
CelicaGT skrev:E det ikkje 0,9 bar da?
Kor høgt ligger fulecut på denne bilen?
På 3.gen MR2 turbo ligger FC på ca.17-18psi, regner med det er ca. det samme på ST205 (siden samme motor)