TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Olje og corolla....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #75000  av lexusmann

Halla!
Jeg snakker for fattern når jeg starter denne tråden. Han driver å renner att og fram til jobb med en '96 corolla(motorkode vet jeg ikke, men kan finne det ut til i morra)1.3. Denne bruker VELDIG mye olje!!! Her i går fylte han på en skvett, men det er ikke mer enn 3 uker siden han måtte ha på en halvliter. Er ikke særlig motorkyndig, men noe må vel være gæærnt?
Er det noen som har noe tips?

#75011  av sleeper

kan jo begyne med og se om den bruker olja eller om den lekker olja ut....
blir det en svart flekk under bilen når den har vært parkert???

#75044  av Remi

No skal det sies at 96/97 . trur det va da toyota flytta produksjon fra japan til england. altså halparten av corollaene i 96 er skrud i england og halparten i japan. og dem hadde vist en liten nedgang i kvaliteten nor dem flytta over.æ trur du va i 96/97... men men
få sjekka om det lekker olje eller om den bare bruke jævla mye olje

#75113  av lexusmann

Sleeper, det er det som er merkelig, finnes ikke antydning til oljeflekk, hverken her hjemme eller på arbeid....Hverken jeg eller faderen skjønner noe i det hele tatt hva det kan være, men han bør vel høre md toyota eller et verksted....
er litt synd, for rollaen er veldig fint holdt til å være snart 10 år gammal og relativt lite kjørt.....
Sist redigert av lexusmann den 08 des 2004 16:36, redigert 1 gang totalt.

#75295  av hybrid

Jeg har samme bilen selv, en 96 corolla.. motorkode 4e-fe:) bruker masse olje. men min har litt slitne simmerringer, så der kommer det litt olje ut. ikke noe annet en det. den bruke rett å slett my olje..

#75312  av TOYPARTS

sikkert stempelfjærer og eller ventiltetninger, at simmerringene er så dårlige at det forsvinner mye olje der er bare å glemme, da burde det ligge en dam av olje på bakken om bilen står lenge på tomgang, om det ikke gjør det så er bare motoren din veldig sliten, alternativt så kan du jo demontere litt å prøve å finne ut av det eller bytte motor.

#75314  av kennethx

Er det mye sot i eksosen?

Hvis du f.eks bremser på motoren nedover en bakke, og så gir gass etter en stund...poffer det ut en masse røk da?

#76132  av Tor

kennethx skrev:Er det mye sot i eksosen?

Hvis du f.eks bremser på motoren nedover en bakke, og så gir gass etter en stund...poffer det ut en masse røk da?
Den metoden der bør gjøres dersom du skal prøvekjøre en bruktbil.