TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen til 2fastgt4, oljekjøling, tempmÃ¥ling, clutch o.l.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #73207  av 2fastgt4

---------------------------------------
EDIT: Denne tråden er skilt ut fra "aks-tider"
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=

Mvh Erling
----------------------------------------

:D :D hehe.det bor en jævel i meg.Har en skropel som jeg kan bruke når gt4en er syk.gt4en er en "vanlig"gt4 med modikasjoner.har vært på rudskogen mange ganger.alltid vært den eneste gt4en på banen.kjører med en st3 ct26 turbo.merkelig nokk vil den ikke dø.90mod st185 :twisted: :D

#73242  av sleeper

hm... er det du som har den svarte som gikk på gatebiltreffet i sommer???

svart gt4(ikke cs) ????
hvis dette er din så gikk den bra den bilen...

#73243  av sleeper

hvilken mods har du på den??
 #73247  av 2fastgt4

Speeder skrev:
2fastgt4 skrev::D :D hehe.det bor en jævel i meg.Har en skropel som jeg kan bruke når gt4en er syk.gt4en er en "vanlig"gt4 med modikasjoner.har vært på rudskogen mange ganger.alltid vært den eneste gt4en på banen.kjører med en st3 ct26 turbo.merkelig nokk vil den ikke dø.90mod st185 :twisted: :D
Har kommet deg inn hit du også nå ja :) Hvis jeg ikke tar feil har vi møttes på rudskogen ett par ganger. Kjører en MK6 GT.

Flytter seg bra den bilen din 8)
joda,har hilst på deg et par ganger.har endelig skaffa meg internett.kom meg ikke på siste treffet.fikk en 3,5 tonn gaffeltruck over venstre del av venstre fot. :cry: :cry:

#73249  av 2fastgt4

sleeper skrev:hvilken mods har du på den??
:lol: st205 dyser supra bensinpumpe,moongoose 3" uten catt,kn filter,superprogressiv bensin reg.st3 ct26 turbo,arp bolts,hks toppakning,innmat som tåler litt moro.noe som holder kontroll på det.sinter clutch og gpN trykkplate. :)

#73267  av GT4 CS

Og da er bilen din svart, prata med deg før på rudskogen, husker mods dine. Og bilen din går faktisk JÆVELIG bra den :D Er oxo kul den mod du har gjort i fronten av bilen din. Du får slenge utpå et par bilder om du har :D

#73269  av Kjelliken

:D ja har pratet med deg der jeg også 2fastgt4, var vel i september 2003 snakket jeg om og kjøpe meg en cs. Noe jeg gjorde senere det året. Har vert utpå med bilen min i år jeg.. var i september nor det regnet så mye.. :roll:

Blir vel til og preike med deg igjen neste gang jeg kommer over fjellet jeg da. Ved den rette andlendnigen.. :wink:

#73273  av sleeper

hvilken innmat har du da???
hva bruker du til og kontrolere det hele med da???

mye hp???

#73387  av 2fastgt4

sleeper skrev:hvilken innmat har du da???
hva bruker du til og kontrolere det hele med da???

mye hp???
har målt på 1.3bar 337hk 5400 omdr/min og 498nm 4300 omdr/m. Men det hender jeg kjører på 1.55 bar og jeg merker stor forskjel.vil tippe rundt 360 hk.brukte je stempler før.og eagle råder.stemplene smelta pga feil stilt tenning.noe de fleste som trimmer har opplevd en gang.men roger på flissundet overhalte hele motoren på reklamasjon :) :) :) roger satte i wiseco stempler og tunet motoren på nytt.totalt 150 timer med gratis arbeid.+at jeg fikk låne BMW`n hannes.greiere kar finner du ikke.bruker autronic smc til å kontrolere alt. :P

#73388  av GT4 CS

Høres ut som man får super service hos flisundet. Pratet litt med de ang trimming av bilen min, de har bra peil på 3sgte eller? Men spare penger til datasprut (35000kr) tar tid

#73475  av 2fastgt4

GT4 CS skrev:Høres ut som man får super service hos flisundet. Pratet litt med de ang trimming av bilen min, de har bra peil på 3sgte eller? Men spare penger til datasprut (35000kr) tar tid
han roger vet hva han gjør.jeg betalte 17000 kr smc.men det koster å sette det på plass å justere alle parametere.det skal jo fungere også.vil ikke råde hvem som helst til å gjøre det selv. :lol: :lol:

#73498  av GT4 CS

Sant det :D man kan fort få noen suvernirer iform av brente stempler og bøyde råder, enkelte ting er det greit og overlate til de som kan det :D

#73503  av sleeper

hm.... jeg ga 12k for mitt smc med alle sensorer jeg trengte, koblet det opp selv og har mappet det selv....(langt fra optimalt men den funker jo greit... 4.3sec 0-97.skal mappes på rulle når jeg fikset alt som det skal være)

hva annet har du gjort med motoren da??? portet den??kammer? innsug???

#73569  av 2fastgt4

sleeper skrev:hm.... jeg ga 12k for mitt smc med alle sensorer jeg trengte, koblet det opp selv og har mappet det selv....(langt fra optimalt men den funker jo greit... 4.3sec 0-97.skal mappes på rulle når jeg fikset alt som det skal være)

hva annet har du gjort med motoren da??? portet den??kammer? innsug???
det var jo "billig" :o .mener å huske at prisen var 11500 +moms+følere og ledningsnett. :?: :!:pris fra krb. ingen porting,men "pusset".orginale kammer.har lyst på kammer og evt.større turbo.men det blir vel med tanken. :cry: :cry: men hva har du gjort med din :?: :?: tviler på at du "bare"har hivd inn smc og dratt opp trykket :?: :lol:

#73755  av sleeper

Jeg har:2 gen 3s-gte med walbro 255L\H pumpe, supra 550 dyser,ny bensinstrykkreg, st205 ic med vannpumpe, portet topp, nytt grenrør(laget av en kammerat)
t34 turbo med 360 lager,3" fra turbo og ut, autronic smc, stål toppakning, arp studs,+ en masse jeg ikke kommer på i farta.

Ting som blir gjort i vinter: JE stempel, arp main studs, arp rod studs, ny clutch, (brukte en ny org en og den brukte 0.5sec på og ta tak etter hver giring.....)++++ en masse små ting som ikke er helt 100 enda...

ting som antagelig blir gjort i vinter...(hvis jeg får spart opp penger):

nye kammer med tilbehør, nytt innsug og større dyser.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7