TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjernstyrt timer i bil, minimum 30m rekkevidde

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #75356  av angrykid

Tja, vet ikke helt hvor jeg skal starte, men dette er noe jeg kunne tenkt meg å fått til. I mitt hode høres det ikke så veldig vanskelig ut, ett bluetoot device i bilen som fjernstyrer en timer for f.eks kupevarmer/motorvarmer eller lignende. Vil tro at dette er fullt mulig, men vet ikke om det finnes noen anordninger som er ferdiglaget enda.

Bluetooth er litt for kort rekkevidde pr i dag, kun 10m.. (etter hva jeg har hørt) Så alternativt kan jo være en eventuell pc i bilen som, via com porten kanskje kan starte opp en timer. Gjør jeg det jævlig vanskelig nå? :D Meget mulig det, ja.. hehe :D

Noen som har lyst å legge hodet i bløtt å komme opp med noen konkrete forslag til hva som kan gjøres? Hadde vært genialt om noen kom fram med til og med linker til div utstyr som kan brukes i en slik tilstelning. :)

#75359  av Remi

Legen har fortellt deg at du ikke er helt som alle andre :lol: :lol:
Ka du vill skal starte? koffer skal kupefita starte 30m før du kommer inn i bilen? du får da systemer som du kan bruke foreks: fjernstyrt dørlås. så bruker du heller utgangen til noe annet en og åpne dørene :wink: :wink:

#75362  av Christian

En power blokk (eller hva det nå heter) er vel som Remi nevnte det greieste. Hva skal det evnt. brukes til? Om du kun skal styre en kupevarmer og ikke vil kjøpe autowarmup, finnes det noe som heter timere også :wink:

#75363  av mr.two

Du plugger vel motor/coupe varmer i en stikkontakt gjør du ikke ? Du får jo slike timere du putter imellom kontakten og ledningen der du kan forhåndsprogrammere... Kanskje jeg er litt treg, men du mente kanskje å drive dette fra bilbatteriet ?

#75379  av @lpher

Du kan gjøre akkurat det du ønsker deg her...om du har defa alarm og defa warmup vettu :D ..og du trenger ikke Power Modul heller :)

Det eneste du trenger er 3:1 alarm-fjernkontroll...også må man koble sammen alarmen og uret...and voila! så er man på nett! :D

Downside her er rekkevidden på alarm-fjernkontrollene...alt imellom 10-50 meter det...

MEN....Defa kommer med radio-fjernstyrt WarmUp ur...rett over nyttår faktisk :D Rekkevidde opptil 500m :D

Bensin/diesel-varmer? Har dere sjekket pris på dette? I think not...for da ville det nok ikke ha vært foreslått! Det er SVIIIIIIIIIINDYRT! ....and then some! :D

@lpher

#75382  av sindrejl

tror han snakket generellt egentlig :) ikke bare varme

#75390  av tojo

:D Haha synes angrykid skal satse på et "avansert" pc system med bluetooth device.
Billionton Bluetooth USB Rekkevidde 100m! Noen bedre. :D
Muhaha. :)
Nei seriøst,så synes jeg du burde satse på Defa. :wink:

#75404  av Goose

PC som styrer 8 releer er en mulig sak.

Jobber med kretskortet for nettop dette formålet, men mi tanke er å kunne aktivere opp til 8 engeter i bilen (noen osv) ved et taste trykk på skjermen..

men det går ann å fikse dette ved hjelp av bluetooth, man må bare lage eller fine software til dette... :wink:

#75432  av chris

jeg tror jeg ville venta på de nye DEFA greiene som kommer neste år, og se hva slags muligheter som finnes der ;)

-edit-
@lpher: hva med en SLI8304 da, kan ikke den brukes til div? den har jo aux output greier.

#75436  av angrykid

Blandt 9 poster var det to greie forslag. :-D Alpher og g00se. hehe.
Jeg er i grunnen mest interessert i det goose har å si, dette med pc i bilen har jo vært noe jeg har tenkt på lenge, så kanskje tiden er kommet for å iverksette tiltak? Tja, spørs nok det.

Tingen er at jeg kjører ikke når det er jævli kaldt ute, og der jeg bor, kommer tempen fort ned i -30.. så alt under -15 så står bilen veldig godt. Mitt problem, er i utgangspunktet lekkasje fra t-taket og generell fuktighet inni bilen. Dette gjør at det fryser på innsiden av rutene, og jeg trenger en anordning som jeg kan slå på 20-40 minutter før jeg skal ut å kjøre. I og med at jeg er definisjonen på latskap, så vil jeg ha noe som gjør at jeg kan slå på dette fra utsiden. Eller rettere sagt, sofakroken :P Om goose jobber med ett kretskort som kan brukes til å starte 8 enheter via blåtann, så hadde det vært "bærre lækkert" :D

#75439  av spkstrp

bare et lite aprpos i statene er det jo vanlig med slike 2 veis alarmer.. De er det også gjenrne mulighet for å starte motoren med et trykk på knappen ... ikke serlig miljøvennlig og hjelper ikke motoren mye men den blir nå varm til du kommer i alle fall :) dessuten er det vell en fordel med automatgir (står i park når du trykker på knappen :) )

#75476  av chris

angrykid skrev: Tingen er at jeg kjører ikke når det er jævli kaldt ute, og der jeg bor, kommer tempen fort ned i -30.. så alt under -15 så står bilen veldig godt. Mitt problem, er i utgangspunktet lekkasje fra t-taket og generell fuktighet inni bilen. Dette gjør at det fryser på innsiden av rutene, og jeg trenger en anordning som jeg kan slå på 20-40 minutter før jeg skal ut å kjøre. I og med at jeg er definisjonen på latskap, så vil jeg ha noe som gjør at jeg kan slå på dette fra utsiden. Eller rettere sagt, sofakroken :P Om goose jobber med ett kretskort som kan brukes til å starte 8 enheter via blåtann, så hadde det vært "bærre lækkert" :D
Er jo her DEFA sin nye fjernkontroll kommer til sin rett da ;)

Har du ikke ur forresten? jeg stiller inn at bilen skal starte å varme seg 3 timer før planlagt avreise. Alternativt kan man jo bare sette uret på "on", og sette i stikk-kontakten en times tid før du skal dra?

#75481  av angrykid

chris skrev:
angrykid skrev: Tingen er at jeg kjører ikke når det er jævli kaldt ute, og der jeg bor, kommer tempen fort ned i -30.. så alt under -15 så står bilen veldig godt. Mitt problem, er i utgangspunktet lekkasje fra t-taket og generell fuktighet inni bilen. Dette gjør at det fryser på innsiden av rutene, og jeg trenger en anordning som jeg kan slå på 20-40 minutter før jeg skal ut å kjøre. I og med at jeg er definisjonen på latskap, så vil jeg ha noe som gjør at jeg kan slå på dette fra utsiden. Eller rettere sagt, sofakroken :P Om goose jobber med ett kretskort som kan brukes til å starte 8 enheter via blåtann, så hadde det vært "bærre lækkert" :D
[qoute] Alternativt kan man jo bare sette uret på "on", og sette i stikk-kontakten en times tid før du skal dra?
Som igjen vil si at jeg må ut til bilen... :P og ut av sofakroken, ergo fungerer ikke det timeruret tilfredsstillende..

Jeg vil i grunnen ha en kombinasjon av defa sitt timerur, og løsningen til goose her. Hvis jeg vet at jeg ikke skal bruke bilen før neste morgen kl 9, så fungerer timeruret slik som det skal. Derimot, ringer en kompis å lurer på om jeg kan komme på besøk kl 7 på kvelden, så kan jeg bare trykke på en knapp, enten på telefon, fjernkontroll, pc etc, og starte oppvarmingen av bilen.. problem solved. Nå trenger jeg bare en fornuftig innretning i bilen som kan gi meg dette. :)