TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rimelig Alarm...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #75520  av w-master

Noen som vet om hvor man får tak i alarm til bilen..helst så rimelig så mulig da?
Har lyst på DEFA, men de er så jævla dyre...såe det må vel være noen rimeligere merker...
Det er og en fordel at den er godkjent... :wink:

#75532  av spkstrp

de jeg vet om er cobra og enforcer. (som er fg godkjent)
enforcer kan du montere selv (og få det godkjent). De kostet ca 1700 kr for noen år siden.

Hadde cobra for en stund siden, det er bare en hjerne med sirene, som du plasserer i motorommet også kopler du opp ledningene.. egentlig ganske genialt enkelt trenger ikke tenke på hvor du skal plassere noe..
 #75540  av tojo

w-master skrev:Noen som vet om hvor man får tak i alarm til bilen..helst så rimelig så mulig da?
Har lyst på DEFA, men de er så jævla dyre...såe det må vel være noen rimeligere merker...
Defa er dyrt ja men spør @lpher her på forumet,han fixer sikkert en god pris til deg. :wink:
Forøvrig så finner du nok de rimligste alarmene på http://www.ebay.com :D

#75579  av sindrejl

joda, men man vil vel helst ha noe som fungerer? dermed er nok defa verdt prisen sin ;)

#75598  av S-2000

Det er jo til tider mye feil på disse DEFA systemene og, så valget når det gjelder alarm er alldeles ikke lett...

Flyr rundt å sjekker etter nytt alarmsystem til bilen selv, og skulle gjerne bestilt noe gjennom EBAY av topp kvalitet, men hjelper lite når det ikke er FG-godkjent...

Noen som har gode erfaringer med andre merker enn DEFA? Både når det gjelder bruk og installasjon?

#75606  av chris

Vi selger både Enforcer og DEFA. hør med @lpher om han kan ordne gopris ;)
 #76060  av @lpher

w-master skrev: Noen som vet om hvor man får tak i alarm til bilen..helst så rimelig så mulig da?
Jeg vet, jeg vet! :D
w-master skrev:
Har lyst på DEFA, men de er så jævla dyre...
Her er alarm-typen du trenger:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=367
...kan regne litt på pris til deg om det skulle være aktuelt da :)
w-master skrev:
såe det må vel være noen rimeligere merker...
Er vel nesten bare Cobra og Enforcer igjen...som er noenlunde seriøse og som er FG-godkjente....og de er ikke SÅ mye billigere...dessverre...
w-master skrev:
Yepp...jeg vil faktisk gå så langt som til å kalle det ett abolutt must at den er FG-godkjent...da en ikke-FG-godkjent alarm er verdiløs overfor forsikringsselskap og lignende. Eller for å si det på en annen måte...de gjør AKKURAT samma nytta som en sånn rød alarm-lignende diode som sier "jeg-har-montert-falsk-alarm-diode-for-jeg-hadde-ikke-råd-til-alarm"...som man får kjøpt på nærmeste bensinstasjon for 29.90 :D

Noen banditter lar seg sikkert lure av dette også....men da skal vedkommende være ganske så borte-vekk ihvertfall :D

@lpher

#76061  av @lpher

spkstrp skrev: enforcer kan du montere selv (og få det godkjent).
Du kan montere alle typer alarmer selv...og få de godkjente etterpå :)
spkstrp skrev: Hadde cobra for en stund siden, det er bare en hjerne med sirene, som du plasserer i motorommet også kopler du opp ledningene.. egentlig ganske genialt enkelt trenger ikke tenke på hvor du skal plassere noe..
Nå monteres jo fks. alle defa alarmer på akkurat samme viset da...med unntak av at all 'livsviktig' elektronikk er montert inne i bilen...istedet for i motorrommet...kan du si fuktkadet? :)

@lpher
 #76062  av @lpher

tojo skrev: Defa er dyrt ja men spør @lpher her på forumet,han fixer sikkert en god pris til deg. :wink:
Siikkert som bænken det vel? :D
tojo skrev: Forøvrig så finner du nok de rimligste alarmene på http://www.ebay.com :D
..om du vil ha en ikke-FG-godkjent en ihvertfall... :)

@lpher

#76063  av @lpher

S-2000 skrev:Det er jo til tider mye feil på disse DEFA systemene og, så valget når det gjelder alarm er alldeles ikke lett...
Det ville være en gigantisk understatement å si at det BARE er forklore faktisk :D Det er SERDELES lite feil på defa alarmene....faktisk :D

Men...som med de fleste andre produkter så oppstår det dessverre en og annen barnesykdom når man kommer på markedet med en helt ny enhet..så også med defa alarm...den defa alarmen-serien vi har i dag...ble lansert i 1997...og hadde 'endel' problemer i starten for å si det mildt! :D Dette ble rette på rekord tid...men defa slet lenge med etterdønningene/rykte-etterlslep av dette...og på utsagnet ditt kan det se ut som om ikke er helt renvaska enda heller :) No offense :)

(de første fjernbetjente alarmene kan være ganske ugne også...men det er en og alene fordi at de fleste nå snart er over 20 år gammle!!! :D )
(Jeg vet ikke om noen annen elektronikk som tåler 20 montert i ett skitent motorrom, uten utskiftning, ihvertfall! :D)

Men...det høres også med til historien at en alarm...BØR fungere tilfredstillende 100% av tiden...ellers så blir man, av alarmen, behandlet som om det var man selv som var tyven! :D Så

Den mest vanlige grunen til feil-utløsninger er at bilens eier ikke vedlikeholder bilen, og alarmen, sin...dørbrytere, panserbrutere, bagasjelokk-brytere....er gjengangere til utløst alarm...og dette er ting som i hovedsak er orignalmontert på bilen..ikke defa's feil med andre ord (foruten panserbryter...som regel) MEN....cluet er at når alarmen uler..så er det selvfølgelig den stygge/teite/lamme alarmen sin feil...og selvfølgelig IKKE at man selv ikke sørger for å holde bilen sin i ok stand! :D

Når det er sagt så er dette også noe de andre alarm-fabrikatene er belemret med...selvfølgelig...det er bare det at det er montert så inni gamræva mye mer defa enn noe annet her i norge...at når vi først hører rykter om dritt-alarmer som selv-utløser etc. så er nok sjangsene store for at det er en defa alarm som får skylda :D
S-2000 skrev:
Flyr rundt å sjekker etter nytt alarmsystem til bilen selv, og skulle gjerne bestilt noe gjennom EBAY av topp kvalitet, men hjelper lite når det ikke er FG-godkjent...
Sant nok....
S-2000 skrev:
Noen som har gode erfaringer med andre merker enn DEFA? Både når det gjelder bruk og installasjon?
Yepp...vi har solgt eller selger de fleste FG-godkjente alarmer på det norske marked i dag vi...men som du sikkert skjønner er det Defa vi har desidert best erfaring med :) De er laget for nordiske forhold...

@lpher

#76085  av S-2000

Hey Alpher...

Takker for langt, og informativt innlegg... :)

Jeg for min del, installerte alarm på gamlebilen (DEFA, husker ikke helt serienummeret) og for min del fungerte den ypperlig...

Derimot har jeg både opplevd gjennom jobben og diverse bekjente at alarmene kan også være "trøblete"... Men du har nok et poeng at det kan være avhengig av at eier tar vare på bilen osv... Bl.a. tror jeg elektronikk, kulde og fuktighet ikke alltid er en like sunn kombinasjon...

Anyways, tar kontakt med deg på PM sånn at du kan gi meg noen gode anbefalinger/tilbud på alarm... ;)

#76124  av @lpher

S-2000 skrev: Derimot har jeg både opplevd gjennom jobben og diverse bekjente at alarmene kan også være "trøblete"... Men du har nok et poeng at det kan være avhengig av at eier tar vare på bilen osv... Bl.a. tror jeg elektronikk, kulde og fuktighet ikke alltid er en like sunn kombinasjon...
En annen ting som forårsaker mye krøll er når fjernkontrollen gir seg etter å ha blitt misshandlet i 8-10 år som nøkkelhanke med 350 andre div-nøkler på! :D ....så er det...igjen...den helv....alarmen sin feil at den ikke funker! :D

For å sette det i perspektiv...jeg vil tro at omtrent 90-95% av de trøbbel-med-defa-alarm henvedelsene vi har skyldes de tingene jeg har nevnt her :)
S-2000 skrev: Anyways, tar kontakt med deg på PM sånn at du kan gi meg noen gode anbefalinger/tilbud på alarm... ;)
Cool :)

@lpher

#76194  av spkstrp

@lpher skrev:
Nå monteres jo fks. alle defa alarmer på akkurat samme viset da...med unntak av at all 'livsviktig' elektronikk er montert inne i bilen...istedet for i motorrommet...kan du si fuktkadet? :)

@lpher
tja syntes nå enforcer virket noe mer tunggrodd enn cobra.. men så er jo cobra italiensk :roll: så kan godt hende man blir plaget med den.. Hadde den bare i litt over et år

#76224  av w-master

Takker for alle svar :wink:

Da vet jeg hvem jeg skal ta kontakt med når jeg skal ha alarm, men jeg må vente å se hva julen bringer :D