Side 1 av 2
Km juks
Legg innLagt inn:14 des 2004 13:03
av MKIV
Heisan lurte på om noen vet om en enkel måte og
få sjekka km på biler ifra Tyskland.På net eller om
man må ringe no sted.?
Legg innLagt inn:14 des 2004 16:18
av doffy
Skjønte ikke helt den der. Letteste er vel å snakke med eieren?!

Legg innLagt inn:14 des 2004 16:21
av Gjertsen
mekanikere som jeg har pratet med har fortalt meg at dem lett kan se om bilen har gått mere enn det det står på telleren, ved å se på telleren.
Åssen vet jeg ikke.
Dette var en polsk mekaniker. Dem kan jo ALT!!
Legg innLagt inn:14 des 2004 17:19
av kaimagne
Prøv det med en Celica MK7-teller... Den er digital...
Legg innLagt inn:14 des 2004 17:46
av CelicaGT
Snakke med tidligere eigere, på tyske vognkort står vel navnet på tidligere eiger. Sjekke servicehefte......
Legg innLagt inn:14 des 2004 18:10
av Tor
Og se om ratt, pedal og gear kule slitasjen passer med km. Er ikke noen biler som har strøkent ratt og ha rullet 100.000 km.
Legg innLagt inn:14 des 2004 18:13
av EilertseN
Hvis ikke bilen har noe historie på merkeverkstedet er det nesten umulig å finne dette ut.Menne du kan håpe..Viss personen i tyskland har brukt Toyota har toyota i norge mulighet å skjekke opp historie .. alle rep,og service samt km.stand ved innlevering av bil vil være mulig å få.fikk dette på min tidligere audi.
Legg innLagt inn:14 des 2004 19:24
av MKIV
Har hørt at bilen må ha eksos test vært år
i Tyskland vet ikke om det stemmer.Da har dem sikkert reg km.
Titta i service heffte og der står bare forhandlers navn og stempel.
Dem har kansje fri kjøre lengde vis ikke er det reg km hos ett
forsikring seleskap kansje.Dem reklamerer med just av km i diverse blader så det virker som det er et "Triks" mange bruker før salg.
Legg innLagt inn:14 des 2004 23:07
av @lpher
kaimagne skrev:Prøv det med en Celica MK7-teller... Den er digital...
...og på mkIV Supra...som "MKIV" har
@lpher
Legg innLagt inn:14 des 2004 23:22
av @lpher
Tor skrev:Og se om ratt, pedal og gear kule slitasjen passer med km. Er ikke noen biler som har strøkent ratt og ha rullet 100.000 km.
Som Tor sier....mkIV får ganske tydelig slitasjemerker på ratt....girkule/spake...og ikke minst på skinnsetene....da disse er trukket i ett ganske fint MEN tandert skinn....
@lpher
Legg innLagt inn:14 des 2004 23:56
av jumbo
Sjekk av pedalslitasje er jo hvertfall et gammel anerkjent triks for å avsløre grove tilfeller av juks. Gjelder jo sikkert helt tilsvarende for ratt/gir/andre typiske slitedeler som sjelden/aldri byttes.
Legg innLagt inn:15 des 2004 00:23
av celicat23
@lpher skrev:kaimagne skrev:Prøv det med en Celica MK7-teller... Den er digital...
...og på mkIV Supra...som "MKIV" har 
@lpher
Vil ikke ødlegges noen tro på digitale tellere, men må desverre informere om at det er ingen stor sak å jukse med disse heller.
Legg innLagt inn:15 des 2004 00:57
av Tor
Får kjøpt mye rart på eBay

Legg innLagt inn:15 des 2004 08:45
av S-2000
Dessverre er km.stand juks veldig vanlig bl.a. i Tyskland, og det er faktisk så ille at i Polen (hadde en kunde som byttet inn en BMW 5-serie for en RAV4 nå nylig) hadde et BMW verksted nærmest spurt om han ønsket km.standen tilbakeført før servicen og hjemreisen til Norge.
Slikt er hårreisende, men når avanserte systemet som BMW (hvor km. stand lagres flere steder i bilen) og et par andre merker benytter seg av er like lett å tukle med så sier det seg selv at folk bør velge bil med omhu.
Profesjonelle forhandlere er kjekke på dette ettersom de ikke har råd til å selge en bil under "falske omstendigheter" så de går veldig nøye til verks for å sørge for at standen er korrekt.
Legg innLagt inn:15 des 2004 10:12
av kaimagne
celicat23 skrev:@lpher skrev:kaimagne skrev:Prøv det med en Celica MK7-teller... Den er digital...
...og på mkIV Supra...som "MKIV" har 
@lpher
Vil ikke ødlegges noen tro på digitale tellere, men må desverre informere om at det er ingen stor sak å jukse med disse heller.
Det er ikke det som er poenget mitt, poenget mitt er at på digitale tellere kan km-stand være justert tusen ganger uten at du ser det på telleren. Om det finnes en slags logg i hjernen på bilen, som sier hvilke endringer som har vært gjort, vet jeg derimot ikke...