Tekniskdatapåbil St185 ToyotaNorge
Merk `` står for øvre runding EKS: 19``C = 19 grader Celsius)
***
MOTOR
***
MotorType 3S-GTE/ R4 DOHC 16V Turbo
Slagvolum (boring/slaglengde) 1998 (86,0/86,0)
Kompresjonsforhold (oktan) 8,8:1 (95)
Maks ytelse kw(din HK)/omdr. 150 (204)/ 6000
Maks dreiemoment Nm/ omdr. 275/3200
Motornr. plassering støpekant på blokk
Chassisnr plassering torpedoplate
Ã…rsmodellbestemmelse i chassisnr. Ã…rgang i felger
Ventiler inns. mm (kald/varm) 0,20 kald
Ventiler utb. mm (kald/varm) 0,25 kald
kompresjonstrykk, bar 12,5
oljetrykk v/omd bar 2,5-5,0 /3000
turbo ladetrykk bar 0,50-0,83
kjøledeksel, bar/termostat åpn `celsius 0,75-1,05/80`` -84`` c
clutch frigang mm 5-15 ved pedal
registerrem: utskifting (kontroll) 100.000 km/ 5 år
****
MOTORSTYRIN SYSTEM
***
Motorstyringsystem - Type N.D ESA datastyrt (ECU)
Tennplugg ND PK 20 R-8 (platinrør =100.000 km)
elektrodeavstand mm 0,8
tenningrekkefølge 1-3-4-2 (syl. 1 v/ takthjul)
Tenninginnstilling FØR STOPP 10``/800 o/m
teststikk/diganosestikk venstre fjerbenstårn
tenningsregulering ecu styrt
tenningmerkes plassering Remskive
primær/sekundær motstand 0,4-0,5 ohm/10,2-13,8 kohm
systemtrykk med/uten vakuum, bar /2,7-3,1
dysemotstand, ohm 1,61
min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590
kjølevesketemp sensor 20``/80``C 2,0 -7,0 kohm /2,0-0,4 kohm
innsugn lufttemp sensor 20``/80``C 2,0-3,0 kohm/
tomgang 800 ikke justerbar
cO% i tomgang maks 0,5% etter kat. ikke justerbart
HC i tomgang, ppm (co2%) maks 100
lambda 1,00 +- 0,03
***
Elektrisk anlegg
***
Batteri 12V 70 Ah
starters strømforb. (roterende) A 90A/11,5V/3000 o/m
spenningsrele volt v/amp 13,5-14,5
generator maks amp 70
***
Styring
***
Hjulstillingsmål,belastning ubelastet ved kjøretøyets høyde
Toe-in mm (felgkantmål) 0 -+ 0,6
toe-in, grader`` 0`` -+ 05`
Camber`/ største forskjell h. og v. -0`` 10`-+30`/30` (ikke justerbart)
Caster`/ størst forskjell h og v. +1`` -+30`/30` (ikke justerbart)
king pin` 14`` 10`-+30`
toe-out, innv hjul /utvendig hjul 33`` 30`/29`` 30`
bakhjul camber`` -0`` 45`-+30` (ikke justerbart)
bakhjul toe-inn mm (``) +3,0-+0,6mm (+0``24`-+05`)
dekkstørrelse,standar 215/50 R 15, 88V
dekktryk,bar, min-maks., for/bak 2,3-2,3/2,3-2,3
tillatt slark i styring/hjuloppheng fabrikkdata
nedre hjuloppheng,mm aksialt 0/ raialt 0
styrkule, mm aksialt 0 / radialt 0
indre styreledd, mm
***
Tiltrekkningsmoment
***
topplokkbolter trin 1, Nm 49 Nm oljeinnsmurt
topplokkbolter trin 2, Nm +90``
topplokkbolter trin 3,NM (ingen etterspenning)
bærelagerbolter, Nm 59 oljeinnsmurt
veivlagerbolter Nm 59 oljeinnsmurt
svinghjulsbolter Nm nye 83 brukte 88
veivakselremsk./svingningsdp., Nm 108/
kamakselhjul/ -lager, Nm 59/19 (kamakselhus 15Nm)
Remstrammer Nm 18
tennplugg 18
hjul 103
fornav/baknav 186/186
***
BREMSER
***
forhjul, min tykkelse (nye) 23,0 mm (25,0mm)
Bakhjul min tykkelse (nye) 9,0mm (10,0)
***
kapasitet
***
motor liter olje/ ink. filter 3,6/ 3,9 (APi.SE-SF)
girkasse, liter 5,2 (API. GL-5. 75W/90
differensial 1,1 (API. GL-5 80w90w
kjølesystem m/varme, liter 6,0 (50% LLc ethylenglycol 90%)
brennstofftank, liter 68
ac kølemiddel type/ gram R12/ 750-+50
ac olje type/cm3 Dens oil6/
co% på tomgang etter kat. maks 0,5
co% forhøyet tomgang etter kat. maks 0,3
©Toyota Norge

Noen som har noe jeg skal tillføye eller rette på?
Merk `` står for øvre runding EKS: 19``C = 19 grader Celsius)
***
MOTOR
***
MotorType 3S-GTE/ R4 DOHC 16V Turbo
Slagvolum (boring/slaglengde) 1998 (86,0/86,0)
Kompresjonsforhold (oktan) 8,8:1 (95)
Maks ytelse kw(din HK)/omdr. 150 (204)/ 6000
Maks dreiemoment Nm/ omdr. 275/3200
Motornr. plassering støpekant på blokk
Chassisnr plassering torpedoplate
Ã…rsmodellbestemmelse i chassisnr. Ã…rgang i felger
Ventiler inns. mm (kald/varm) 0,20 kald
Ventiler utb. mm (kald/varm) 0,25 kald
kompresjonstrykk, bar 12,5
oljetrykk v/omd bar 2,5-5,0 /3000
turbo ladetrykk bar 0,50-0,83
kjøledeksel, bar/termostat åpn `celsius 0,75-1,05/80`` -84`` c
clutch frigang mm 5-15 ved pedal
registerrem: utskifting (kontroll) 100.000 km/ 5 år
****
MOTORSTYRIN SYSTEM
***
Motorstyringsystem - Type N.D ESA datastyrt (ECU)
Tennplugg ND PK 20 R-8 (platinrør =100.000 km)
elektrodeavstand mm 0,8
tenningrekkefølge 1-3-4-2 (syl. 1 v/ takthjul)
Tenninginnstilling FØR STOPP 10``/800 o/m
teststikk/diganosestikk venstre fjerbenstårn
tenningsregulering ecu styrt
tenningmerkes plassering Remskive
primær/sekundær motstand 0,4-0,5 ohm/10,2-13,8 kohm
systemtrykk med/uten vakuum, bar /2,7-3,1
dysemotstand, ohm 1,61
min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590
kjølevesketemp sensor 20``/80``C 2,0 -7,0 kohm /2,0-0,4 kohm
innsugn lufttemp sensor 20``/80``C 2,0-3,0 kohm/
tomgang 800 ikke justerbar
cO% i tomgang maks 0,5% etter kat. ikke justerbart
HC i tomgang, ppm (co2%) maks 100
lambda 1,00 +- 0,03
***
Elektrisk anlegg
***
Batteri 12V 70 Ah
starters strømforb. (roterende) A 90A/11,5V/3000 o/m
spenningsrele volt v/amp 13,5-14,5
generator maks amp 70
***
Styring
***
Hjulstillingsmål,belastning ubelastet ved kjøretøyets høyde
Toe-in mm (felgkantmål) 0 -+ 0,6
toe-in, grader`` 0`` -+ 05`
Camber`/ største forskjell h. og v. -0`` 10`-+30`/30` (ikke justerbart)
Caster`/ størst forskjell h og v. +1`` -+30`/30` (ikke justerbart)
king pin` 14`` 10`-+30`
toe-out, innv hjul /utvendig hjul 33`` 30`/29`` 30`
bakhjul camber`` -0`` 45`-+30` (ikke justerbart)
bakhjul toe-inn mm (``) +3,0-+0,6mm (+0``24`-+05`)
dekkstørrelse,standar 215/50 R 15, 88V
dekktryk,bar, min-maks., for/bak 2,3-2,3/2,3-2,3
tillatt slark i styring/hjuloppheng fabrikkdata
nedre hjuloppheng,mm aksialt 0/ raialt 0
styrkule, mm aksialt 0 / radialt 0
indre styreledd, mm
***
Tiltrekkningsmoment
***
topplokkbolter trin 1, Nm 49 Nm oljeinnsmurt
topplokkbolter trin 2, Nm +90``
topplokkbolter trin 3,NM (ingen etterspenning)
bærelagerbolter, Nm 59 oljeinnsmurt
veivlagerbolter Nm 59 oljeinnsmurt
svinghjulsbolter Nm nye 83 brukte 88
veivakselremsk./svingningsdp., Nm 108/
kamakselhjul/ -lager, Nm 59/19 (kamakselhus 15Nm)
Remstrammer Nm 18
tennplugg 18
hjul 103
fornav/baknav 186/186
***
BREMSER
***
forhjul, min tykkelse (nye) 23,0 mm (25,0mm)
Bakhjul min tykkelse (nye) 9,0mm (10,0)
***
kapasitet
***
motor liter olje/ ink. filter 3,6/ 3,9 (APi.SE-SF)
girkasse, liter 5,2 (API. GL-5. 75W/90
differensial 1,1 (API. GL-5 80w90w
kjølesystem m/varme, liter 6,0 (50% LLc ethylenglycol 90%)
brennstofftank, liter 68
ac kølemiddel type/ gram R12/ 750-+50
ac olje type/cm3 Dens oil6/
co% på tomgang etter kat. maks 0,5
co% forhøyet tomgang etter kat. maks 0,3



Noen som har noe jeg skal tillføye eller rette på?
Toyota Celica Carlos Sainz RC 2966-5000 Prod:8/1991
Komplett Aussie Eksos , Blitz dump value kit , 2 stegs Boost controller
Komplett Aussie Eksos , Blitz dump value kit , 2 stegs Boost controller