TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor mye veier egentli Mk1?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #6513  av bose

Jeg har lest overalt at mk1 veier 950kg , men på vognkortet står det 1080kg.Hva er den egentlige vekta på den?

#6526  av Amund

Har aldri lest noe annet jeg... sstår 1080 i vognkortete mitt også... Men jeg har T-tak, og de er vel tyndre enn de med takluke?

#6527  av Erlend

T-Tak er tyngre ja. Jeg har alltid hørt 1080 kg, men ser ikke bort ifra at versjonene med takluke er litt lettere. Ingen grunn til å klage over 1080 kg, er det vel :wink:

#6528  av Amund

Ingen klager herfra! :mrgreen:

#6548  av chris

Erlend skrev:T-Tak er tyngre ja. Jeg har alltid hørt 1080 kg, men ser ikke bort ifra at versjonene med takluke er litt lettere. Ingen grunn til å klage over 1080 kg, er det vel :wink:
Samme er tilfelle på mkII. T-tak er tyngre enn de med takluke. Pga avstivningen.
 #6563  av Bjørn MK1

På min 86mod med manuelle vinduer og uten sentrallås står det 1010kg i vognkortet, men da jeg veide den på det lokale biltilsynet viste vekta 1020kg (uten reservehjul).
På min 87mod med el. vinduer og med sentrallås står det 1040kg i vognkortet, da jeg veide den hos bilt. viste vekta 1060kg (uten reservehjul).
Begge bilene har takluke, og hadde like mye bensin da de ble veid.
Mvh Bjørn

#9795  av Burnout

på brodern sin står det 1010 i vognkortet.

#9808  av jan-erik

Veier en MK1 over 1000kg? Ble litt forbauset nå. Min MK3 veier 975kg, og med all verdens nymotens sikkerhetsutstyr pleier jo nyere biler å være en god den tyngre.

#9809  av Burnout

fikk også sjokk da jeg fikk vite dette for cirka 1 1/5 år siden...trodde ikke den veide mer en 900,antar det er på grunn av av den er laget av tunge materialer er jo tross alt en god del år nå.

#9814  av Amund

platetykkelsen er jo også vesentlig tykkere enn p ånyere biler.... har jo en del og si på vekten det også...

#9819  av Burnout

ja så absolutt,litt dumt skulle gjerne ønske den var lettere :P

#9823  av Amund

Syns i grunn den er helt grei jeg da.. karosseriet er jo rimeligt stivt da.. går jo ikke sååå treigt da.. (sier han som snurra 3 ganger i går... :oops: )

#9825  av Burnout

treigt nei jeg syns den går dritbra,hatt en del dueller med den på veien har aldri tapt...sladder jo noe sykt også da,og er forbauset over at den drar til 8.000rpm

#9828  av Amund

vel, går vel sånn omtrent som hvilken som helst gti bil.. og min kutter ved 8250rpm.... (fant jeg ut da jeg kjørte fra en golf gti... "plutselig" var 3. giret tomt....)

#9830  av Amund

Burnout skrev:treigt nei jeg syns den går dritbra,hatt en del dueller med den på veien har aldri tapt...sladder jo noe sykt også da,og er forbauset over at den drar til 8.000rpm
sladden er foresten skummel, kommer plutselig! og slipper man da gassen har man fort snudd bilen... :wink: