TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Downpipes/grenrør!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #77309  av EilertseN

Hm..noen som har montert slike på sin 3sge ? Var det verdt pengene ?Har sett en del på disse.. menne lurer på om det er noen som har erfaring ?

Mvh.

EilertseN

#77458  av FireWalk

Mener på det skal gi en god del mer effekt ja. Grenrør er vel en av den mest effektive trimmingen man kan foreta på en GTI. Og noe av det første jeg ville gjort, i tilegg til sports eksos og fjerning av katalysator.

#77480  av EilertseN

Okei.. før jeg fikk en nevneverdig effekt ved chipping av min GTi.. så da får jeg se om det er mulig å få tak i grenrør også.. :)

#77539  av Tor

Hvor kjøper du ifra Eilertsen?

#77560  av GT4 CS

Hadde komplett supersprint effekt annleg i min gamle bil, en opel vectra. Det hjalp en hel del på mellom aks, skal sies at jeg hadde en 1,6 liter. Og etter montering av eksosen så akset jeg greit ifra vectra 2 liter. Bare husk og fjærne katalysator og få på et skikkelig luftfilter. Hvordan chip har du? Kan du bygge videre på det kan du lett fin tune motoren din etter og ha montert grenrør og fjærnet cat´n din. Er veldig forskjellig hvordan motorer reagerer på eksos. Men tenk på samme måten med motoren som med kroppen, om man prøver løpe med en tykk ullsokk i munnen blir man fort sliten, blir samme prinsippet med en bilmotor, og om ikke effektøkninga er høyest så er det responsen og kjørbarheten som merkes best.
Vedlegg
Min lille trimma motor.jpg
Min lille trimma motor.jpg (115.32 kiB) Vist 257 ganger

#77780  av EilertseN

Har sett det selges på Ebay flere typer grenrør til 3sge,dem mener at det skal være en effektøkning på rundt 25hk i samråd med chip å eksos + konisk filter,er ikke sikker på ossn type chip som sitter i bilen min ettersom den var chippet før jeg kjøpte den.. skal finne dette ut i morgen. Førresten prøvde jeg en orginal mr2 GTi og min dro faktisk ganske mye bedre fra 5500rpm og oppover.. kjente nesten ut som TVIS ble forsterket på en måte :P. Menn bensinforbruket mitt er seff litt høyere en orginalt :)

#77862  av Erlend

Kanskje det er en tanke med turbodiesel-MR2-prosjekt, for å spare bensin? ;)

Nappe en common rail fra en RAV4 og sette i en SW20 :) Va tycks?

#77871  av GT4 CS

Man skal ikke le av dagens diesel motorer, men det ville vært som og banne i kirka og samtidig flekke rævv til presten og sette en diesel i en MR2 :mrgreen:

#78003  av AndreasH

Amen.

#78042  av Tor

GT4 CS skrev:Man skal ikke le av dagens diesel motorer, men det ville vært som og banne i kirka og samtidig flekke rævv til presten og sette en diesel i en MR2 :mrgreen:
Nye BMW 320D drar ifra 320 Bensin :)

#78181  av tojo

Tor skrev:
GT4 CS skrev:Man skal ikke le av dagens diesel motorer, men det ville vært som og banne i kirka og samtidig flekke rævv til presten og sette en diesel i en MR2 :mrgreen:
Nye BMW 320D drar ifra 320 Bensin :)
Ush :evil: Hvorfor dra inn Kebabtraller i denne tråden? BildeFy skam deg Bad boyBilde

#78367  av KuHrOn_RaCeR

De nye BMWène er langt fra kebabtralle....De nye linjene og motorene er helt unike spørr du meg.Game BMWèr=kebabtralle, nye næh...Tenk å hatt en 120 på vinteren=) sladde sladde....