TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bilstereo og kopisperrer

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #77732  av tojo
 
Halloen hvilke spillere klarer/klarer ikke å spille kopisperrede cd`er.
Er det bare en måte å finne det ut på?(å teste det)
For jeg har selv vært ute for at samme spiller samme modell,bare ulik produksjonsdata spiller og ikke spiller orginalplater med kopisperre!
 #77771  av @lpher
 
tojo skrev:Halloen hvilke spillere klarer/klarer ikke å spille kopisperrede cd`er.
Er det bare en måte å finne det ut på?(å teste det)
For jeg har selv vært ute for at samme spiller samme modell,bare ulik produksjonsdata spiller og ikke spiller orginalplater med kopisperre!
Ã…ssen fabrikat spiller er det snakk om?

Er faktisk veldig få spillere som plages med det...og de som gjorde det....har det kommet nye oppgraderte versjoner av...hos de merkene jeg kjenner til ihvertfall :)

VDO er vel det merket vi fikk inn mest klager angående akkurat dette på ihvertfall...

@lpher

 #77923  av tojo
 
:D I mitt tilfelle gjaldt det VDO ja :D (Bilextra produkt)
Så dette gjelder ikke øvrige merker som RF,Sony,Panasonic,Clarion,Alpine,osv.
Kort sagt er dette problemet borte?

 #77961  av FireFox
 
De aller fleste spillere taklet det, til og med bomann spillere ;)

 #78151  av @lpher
 
tojo skrev: :D I mitt tilfelle gjaldt det VDO ja :D (Bilextra produkt)
Typisk det da :) Kan hende det hadde blitt bedre om du hadde handlet på rettplass? :D
tojo skrev: Så dette gjelder ikke øvrige merker som RF,Sony,Panasonic,Clarion,Alpine,osv.
Hadde noen tilfeller på Pioneer faktisk...men det er ei stund sia vi har notert problemer med det nå ja...
tojo skrev: Kort sagt er dette problemet borte?
Ikke sikker når det gjelder VDO faktisk...da dette er ett merke vi ikke selger i 'bøtter og spann' av :)

@lpher

 #78152  av @lpher
 
Må vel pressisere at det ikke er spilleren det er noe galt med...men derimot platebransjen...da disse kopisperrede 'skivene' de benytter rett og slett ikke er en "Compact Disc"...fordi de ikke oppfyller Philips (oppfinneren av CD) krav til hvordan en "Compact Disc" skal være.

Du har slik jeg ser det to valg, foruten å skifte ut din FEILFRIE spiller: :)

alt.1. Brenne deg en kopi av skiva...da dette enkelt lar seg gjøre :D

alt.2. Bytte plata der du kjøpte den...da du var i den tro at det var en CD/Compact Disc du kjøpte :)

@lpher

 #78196  av tojo
 
:D Dette gjaldt en spiller jeg monterte for en kjenning.
Haha jeg spiller bare kopi plater i bilen,de orginale får ligge inne å kose seg i samlingen:wink:
Har en "oldie"Rockford(RFX8140)i Supran og Panasonic (CQ-DFX800) i O..l`en :oops: å der har jeg ikke problemer med sperra :D
Jada jeg vet hvor jeg skal handle @lpher :wink: har bestilt en god del stereo fra dere!(men i gamle dager).
Skal jeg ha nytt får du nok høre fra meg. :D

 #78415  av GT_rider
 
@lpher skrev:Må vel pressisere at det ikke er spilleren det er noe galt med...men derimot platebransjen...da disse kopisperrede 'skivene' de benytter rett og slett ikke er en "Compact Disc"...fordi de ikke oppfyller Philips (oppfinneren av CD) krav til hvordan en "Compact Disc" skal være.

Du har slik jeg ser det to valg, foruten å skifte ut din FEILFRIE spiller: :)

alt.1. Brenne deg en kopi av skiva...da dette enkelt lar seg gjøre :D

alt.2. Bytte plata der du kjøpte den...da du var i den tro at det var en CD/Compact Disc du kjøpte :)

@lpher
Ja, hvordan brenner du en kopi av en skive som er kopisperra. DVDrom i min labtop vil ikke engang lese slike cder.
Har jeg en liten utfordring?? Ja..

 #78416  av gt4cs
 
GT_rider skrev:
@lpher skrev:Må vel pressisere at det ikke er spilleren det er noe galt med...men derimot platebransjen...da disse kopisperrede 'skivene' de benytter rett og slett ikke er en "Compact Disc"...fordi de ikke oppfyller Philips (oppfinneren av CD) krav til hvordan en "Compact Disc" skal være.

Du har slik jeg ser det to valg, foruten å skifte ut din FEILFRIE spiller: :)

alt.1. Brenne deg en kopi av skiva...da dette enkelt lar seg gjøre :D

alt.2. Bytte plata der du kjøpte den...da du var i den tro at det var en CD/Compact Disc du kjøpte :)

@lpher
Ja, hvordan brenner du en kopi av en skive som er kopisperra. DVDrom i min labtop vil ikke engang lese slike cder.
Har jeg en liten utfordring?? Ja..
som oftest er det bare å ta en svart dusj og sette en strek rundt yterkant av cden der sperra ligger så leser den som normalt :)

 #78578  av GT_rider
 
Har prøvd den berømte tusjstreken, men det funka bare på en, merkelig nok.

 #78601  av @lpher
 
To be quite honest...så har jeg aldri fått kopisperra til å funke! :D :D :D
Uansett åssen program jeg bruker...så lar platene seg kopiere! :D

Nero....clonecd...discjuggler...u name it! :D

@lpher

 #78626  av gt4cs
 
@lpher skrev:To be quite honest...så har jeg aldri fått kopisperra til å funke! :D :D :D
Uansett åssen program jeg bruker...så lar platene seg kopiere! :D

Nero....clonecd...discjuggler...u name it! :D

@lpher
hehe.. nice..

 #78639  av tojo
 
Audiograbber fixer også saken :D

 #78903  av chris
 
den kopisperra det snakkes om er liksom helt på trynet.. eneste plassen man får problemer med å lese den, er på en del bilstereo-spillere liksom.. hva er da vitsen? alle cdrom'er og brennere tar den jo...

 #78926  av @lpher
 
chris skrev:den kopisperra det snakkes om er liksom helt på trynet.. eneste plassen man får problemer med å lese den, er på en del bilstereo-spillere liksom.. hva er da vitsen? alle cdrom'er og brennere tar den jo...
Exactemunto! :D

@lpher