TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Summe(turbo) lyd

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #77833  av Phantom3D
 
Har nå innstalert dvd anlegg i bilen, men når jeg spiller cd eller ser på film så kommer det en summelys som blir lysere jo mer rpm motoren har. Jeg har hørt om værretilfeller hvor lyden er skikkelig jævelig, men det er irriterende nok! Kan det feks være jordingen (Har jorda alt på samme punkt.. tror ikke selve koblingen ble så bra heller..)

Hjelp? :(

 #77852  av spkstrp
 
fiks koplingen

 #77869  av chris
 
fiks et SKIKKELIG jordingspunkt, så unngår du i mange tilfeller dynamostøy.

 #77919  av sleeper
 
ganske sikker på at du har litt for dårlig jording... men har du amp i bagasjen?? ligger strømtilførselen intill signalkabelen??(den skal ikke gjøre det...)

 #77920  av @lpher
 
Skyldes sikkert at du handla utstyret på feil plass? LOL :D

Seriously....hvordan har du koblet lyden fra DVD-spillern og over på annlegget da? ...og som det bli sagt her ja...fiks jordingen :)

Oh...til slutt...hvilket utstyr er det vi snakker om da?

@lpher

 #77964  av FireFox
 
Hvis du på noen måte har klart å fått strømledning bortpå spillern, så kan støyfilteret gå. Men tror ikke det er problemet ditt, for da hadde du fått en ganske heftig turbo lyd :)

sjekk jording (som er sagt :roll: ) ligger strømmkablene sammen med phono?

 #78163  av Phantom3D
 
har nå prøvd massevis av jordingspunkter, og unnet ut følgende. Det er jordingen som er problemet, men lyden blir aldri helt bra. Det er pyle DVD spilleren som lager mest lyd, på cdspilleren er det nesten ubetydelig lite. Hva kan feilen da være? tatt kabler alle veier og muligheter. Forstyrrelse pga mange kabler, dårlig krets?

 #78173  av @lpher
 
Du har ikke tilfeldigvis støy hvor du hører cd-drivverket...eller eventult hører"popping"/snåle lyder når du skifter spor eller lignende?

@lpher

 #78323  av Phantom3D
 
Har det også jo, når jeg har på fullt volum på AUX og putter inn en cd. Men det er minimalt i forhold til all summingen!

 #78596  av @lpher
 
Phantom3D skrev:Har det også jo, når jeg har på fullt volum på AUX og putter inn en cd. Men det er minimalt i forhold til all summingen!
Hmm....men når du hører på cd i cd/radio-spillern da?

@lpher

 #78637  av Phantom3D
 
Ja, litt..

 #78645  av @lpher
 
Phantom3D skrev:Ja, litt..
Da er det nok "mest sannsynligvis" linjeutgangene på spillern sin som er gått dessverre... Denne typen skade kommer i 99% av tilfellene av at en ekstern forsterker har hatt for dårlig jording....

Dette lar seg fikse for en 'liten sum' hos ditt nærmeste serviceverksted da...så alt håp er ikke ute :)

Ikke tilfeldigvis en Pioneer spiller dette vel?

@lpher

 #78671  av Phantom3D
 
har kun en forsterker på 4x50w i boss spilleren.. jeg lurer på om det kan være kablene som rett og slett forstyrrer hverandre.. er jo 400m med rot der inne, får såvidt inn spilleren. pluss at lyden er mindre når spilleren er ute.. Jeg velger først og fremst å håpe på det.. få dem adskilt og evt legge noe ekstra rundt kritiske punkter.. jeg får se--

 #78699  av @lpher
 
Phantom3D skrev:har kun en forsterker på 4x50w i boss spilleren.. jeg lurer på om det kan være kablene som rett og slett forstyrrer hverandre.. er jo 400m med rot der inne, får såvidt inn spilleren. pluss at lyden er mindre når spilleren er ute.. Jeg velger først og fremst å håpe på det.. få dem adskilt og evt legge noe ekstra rundt kritiske punkter.. jeg får se--
Om lyden/støyen blir mindre når du holder den i handa..så er det nok noen kabler som ligger for nær hverandre ja...men jeg må innrømme jeg blir over gjennomsnittet bekymret når du sier at du hører annen type støy også...


@lpher