TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Mk2 og Servostyring

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #77848  av TurboKnut

Hvor viktig er det med servostyring på en Mk2?
Er det et "must" eller går det bra uten?

(tenker på import av en nydelig bil uten servo)

#77857  av Dan-Ørjan

Har ikke noe servo jeg, å jeg klarer meg bra uten. Så ikke noe "must" for meg i allefall... 8)

#77860  av Dalan

Jeg har ikke, og har aldri savnet det.
Kjører med 215 dekk på 8" foran, og har ikke no problemer med lukeparkering eller noenting.. :)

#77866  av jumbo

Har aldri prøvd mr2 uten servo, men vil jo tro at styringen må føles mer responsiv og presis, selv om servoen på mr2 heldigvis er veldig nøytral.

#77870  av mr.two

Hva skal man med servo på sportsbil ? Jeg har ikke servo, og har aldri savnet det.

#77872  av chris

servoen på mr2 mk2 er veldig bra. elektrisk type. egentlig ganske tung når bilen står i ro og man skal ratte på 215/40-17 dekk. når bilen er i fart, merker man ikke at det er servo. hadde glatt valgt en med servo, om valget er til stede. det er ekstrautstyr på 90 og 91 modeller, og standard på 92+

#77873  av FireWalk

Jeg har hatt MK2 både Med og Uten servo. Jeg foretrekker klart den MED servo. Det blir fort slitsomt å ratte mye med brede dekk når bilen står stille uten servo. Lukeparkeringer osv kan fort bli litt travelt.. Med servo går det som en drøm, man kan bruke bare en arm, mot to uten servo.

Servoen funker veldig bra når man står stille, og det er vel det den er der for. jeg mener å huske den fungerer slik at når man kommer over en viss fart blir den så treg at bilen er å kjøre som en uten servo.

Iallefall merker jeg ikke noe til servoen når jeg er i fart.. Da er bilen akkurat som å kjøre en uten servo. Presis og stabil.

Men det er klart, servoen er kjekk å ha når man står stille eller kjører i meget lav fart. Og i så måte gjør denne servoen jobben sin perfekt!

Jeg hadde helt klart valgt Servo! Siden jeg har hatt både med og uten servo så kan jeg si at om jeg hadde visst hvor stor forskjellen var da jeg ikke hadde servo hadde jeg kommet til å lengte etter å ha den... :wink:

#77874  av sexten

i hastigheter over 30kmt/t merker du ikke at du ikke har servo. når det gjelder parkering og sånt så må du ta litt i for å få beveget deg :)
men jeg ville aldri betalt noe ekstra for å få servo iallfall

#77884  av GT4 CS

Hvordan er det og bygge om så man får servo på MR2? Er det bolt on fra en MR2 med servo, eller må man bytte deler og modde herifra og til månen?

#77902  av Mr2Nyter'n;p

Eneste som gjør at armene mine ikke skrumper inn til små barnåler eller noe er at jeg kjører bil uten servo.. Liker å jobbe litt for moroa jeg :D
Har hørt at man får mer "veifølelse" uten servo.. Dette tror jeg faktisk på, men vet ikke om servoen på mr2 er bedre ang dette enn på de bilene med servo jeg har ratta rundt i :?

#77921  av FireWalk

Jeg syntes iallefall det er mer behagelig å kjøre med servo :)

#77928  av mr.two

Puslinger ! Man trenger da vel ikke bruke to armer på å parkere med en bil uten servo, hvertfall ikke en mr2..bruker 1 arm uansett...* thug style * lol

#77973  av sw20

har aldri savna servoen på min .... 8)
syns det er gøy å kjøre uten... litt meir feling med det som skjer...
litt meir stress når man skal parkere ... men det e greit...

har ikkje meir en 205\40 r17 framme heller e da... for e hadde hørt at den skulle spore noe dyrisk uten servo... men kan ikkje si at e merka noe til det heller...

har ikkje abs heller...
å i går var e å en kompis ute å sladda... 8)
han har ein prelud 2.2i med 4hjuls sving og abs
å e hadde mr2`n... kom ned en sving som vi begge såg var glatt.. så det gjekk veldig rolig... plutselig sklir olav av veien og rett i ein stubbe som låg nedsnødd... så no e bilen hans på verksted..... :lol:

og vi hadde dei samme piggfrie dekka...

hehe... ekstra utstyr?... nei takk!
:roll: :D

#77978  av kake

MR2 er best uten servo, har prøvd flere med og uten, i forskjellige dekkdim. Ja, den er jo litt tung ved lukeparkering osv, så er du jente vil jeg ikke anbefale det :lol:

#78001  av AndreasH

I en periode hadde jeg litt dårlig batteri og hvis jeg skrudde på lysa akkurat da jeg starta så startet ikke servoen og P/S lyset kom på. Å kjøre uten vil jeg betegne som slitsomt, men interessant.. Man får liksom mer hår på brystet uten servo :P . Etter endt kjøretur føles det omtrent som når man reiser seg fra bordet etter å ha vunnet i håndbak. Sliten, men fornøyd :mrgreen: . Det er nok en vanesak, men jeg tror man kan glemme auto-slalom uten servo! :wink: