TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toms AirScoop

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #78932  av chimp

Noen her som vet hvor jeg kan få kjøpt disse? Eventuelt noen forhandlere her i Norge som selger de?
Har ikke lyst til å kjøpe de fra folk på ebay. Litt vanskelig å stole helt på de folkene + at litt kjedelig hvis det skal bli ødelagt under frakten.

Her er et bilde:
http://www.toyotaparts4u.com/James_Megahy2.jpg
Det er altså den sylinder formede tingen som kommer kommer fra motorrommet ;)

Edit: Vet at det er kanskje litt feil å sette opp denne i dette forumet, men føler på meg at det er flere som leser her enn på Salgs delen.

Pooperscooper

#78939  av chimp

Vel.. Det trenger jo ikke være "topnotch" kvalitet på det.Skal vel en del til for at det går i stykker uansett. ;)
Men det ser ut til å ordne seg likevel

#79104  av chimp

Noen som har erfaringer med air scoop her? Kommer det inn mye vann igjennom scoopet, slik at å ha et konisk filter kan bli et problem? Som at det blir gjennomvått?
Skal sies at jeg vet ikke om konisk filter tåler vann heller da. Da tenker jeg først å fremst på Apex-filter. Kan dette bli et problem?

#79109  av chris

nei, det er ikke et problem med vann på åpent luftfilter
 #79768  av Dr.Ling

Jeg vet at Lyd-på-Hjul (butikk i Bodø) har et slikt scoop liggende. Vurderte å kjøpe det, men jeg synes det ser litt teit ut, har ikke helt bestemt meg. Tror de skal ha ca. 1000kr for det. Prøvde det på bilen og det satt pent. Har ikke sett så mye fiberglass i min tid, så kvaliteten kan jeg ikke gå god for.

#79794  av kaimagne

Håper den avatar'n din er photoshoppa, ellers så er det mye som ser rarere ut på bilen din enn scoopet... :mrgreen:

Kai Magne