Side 1 av 1
Motor corolla.
Legg innLagt inn:30 des 2004 19:53
av tinnion
Hva kan jeg putte inn og få godkjent i en rolla fra 96?
Hva er regler og bestemmelser for trimming av bil idag? noen som har noe oversikt over det?
Og en ting til, noen som vet om regler for hvilke biler som er fritatt for hk-økningsavgifter og det dritet?
Legg innLagt inn:30 des 2004 20:55
av Remi
eneste som kan være untak e vell el-bil
Legg innLagt inn:31 des 2004 00:50
av doffy
for å få ombygging av motor godkjent må importøren av toyota gå god for det og sende deg dokumentasjon på hva som må forsterkes av bremser, evt oppheng, demping osv såvidt jeg forstod det på biltilsynet.
Av motor kan du spandere en 4agze(kompressormotor) med 170 hester, en motor jeg ikke har hørt et eneste vondt ord om.
Legg innLagt inn:01 jan 2005 21:56
av tinnion
4agze var en av motorene jeg tenkte på, sammens med 4age silverhead. fikk også et tilbud på en 4efte motor med ledningsnett og kasse vi Toyotaextreme .dk forumet som jeg tenkte litt på..
Legg innLagt inn:01 jan 2005 22:57
av doffy
hvor mange gamp er det i 4efte motoren da?
Legg innLagt inn:01 jan 2005 23:16
av tojo
Det er 133hk/6400rpm 89+ mod.(1331ccm)
Kom en utgave av motoren i 98 som hadde 135hk.
Legg innLagt inn:01 jan 2005 23:17
av kaimagne
doffy skrev:hvor mange gamp er det i 4efte motoren da?
Siterer fra
http://www.toyotagtturbo.com/engines2.html:
Engine Year Disp. BHP Torque
4E-FTE 89- 1331 133@6400 116@4800
Ganske kvass 1,3 liter det der med andre ord...
Kai Magne
Legg innLagt inn:01 jan 2005 23:26
av doffy
ikke verst for en 1.3 liter nei.. er vel lettere å få godkjent 1.3 literen enn 4agze'en?
Legg innLagt inn:03 jan 2005 20:16
av tinnion
jeg også lurte på om det var noe serlig lettere å få bilen godkjent med 1.3 turboen enn en 4ag(z/t)e, iom at den maskina står i en starlet originalt..
edit: burde vel gå ann å få litt mer ut av 4efte'n også vel, om den ikke er max'a nok fra før av..? sett fler som har den maskina i danmark, og trekk er det ikke mangel på har jeg hørt, ble litt nysgjerrig på den da..
Legg innLagt inn:03 jan 2005 21:07
av doffy
høres ut som om det er lettere å få godkjent hvis du ikke endrer motorvolum.. men på min bil funker det ikke uansett tydeligvis... får ikke godkjent den med 4agze av en eller annen grunn..

Men da ser jeg det sånn at den er godkjent til de stopper meg

Legg innLagt inn:15 jan 2005 01:28
av tinnion
hva med en 4age motor da? 20v twincammer, noe lettere å få det godkjent iom at det ikke er turbo på shitet.. dog turbo hadde vært mye tøffere, men det kværnet går jo ganske godt det og..
edit: får jo aldri rotet meg ut for å høre med folka jeg vett

Legg innLagt inn:16 jan 2005 22:46
av doffy
tinnion skrev:hva med en 4age motor da? 20v twincammer, noe lettere å få det godkjent iom at det ikke er turbo på shitet.. dog turbo hadde vært mye tøffere, men det kværnet går jo ganske godt det og..
edit: får jo aldri rotet meg ut for å høre med folka jeg vett 
Ring toyota norge da og hør hva av de forskjellige motorene du kan få bilen godkjent med.