TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 jakten

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #80658  av TEMIC

Hei folkens.

Takker for en fabelaktig side med masse info. og synspunkter. Uvurdelig for en grønnskolling som meg. Har brukt mange timer i dette forumet uten å være alltfor aktiv da, men får se etter hvert om jeg kan bidra med noe.
Har vært på jakt etter en MR2 noen måneder og saumfart annonser i inn og utland. Har vel etter mange timer her på forumet dannet meg et bilde av hva jeg leter etter.
Noe som slår meg ar at mange som kjøper MR2 selger de igjen etter relativt kort tid. Som bilsøker undres jeg jo litt over dette da man tenker sitt.
Selvsagt så er det entusiaster som forguder bilen sin og pleier den deretter (noe mange her på forumet er eksempler på).

Kom forøvrig over en mengde fine bilder av MR2++ http://album.fotoquelle.de/?page=images&album_id=6811

Sikkert lagt i feil forum, men dere får ha meg unnskyldt

#80664  av Anders gullstein

Neida, dette er lagt i riktig avdeling. Mange gode bilder her ja :D .

Ikke alle selger de med en gang, jeg har vært kykkelig eier i over 5 år nå :wink:

#80669  av hmsilset

mange selger etter kort tid ja!jeg har hatt to jeg,og selger
kanskje igjen i vinter.Men en ting er sikkert.jeg må jo ha mr2
flere ganger :P

#80678  av chris

Jeg tror mange brenner seg på forsikring og sånt.. og jeg har en liiiiten mistanke om at det er flere som kjøper denne typen bil uten å EGENTLIG ha råd til det. Samtidig er det jo mange som kjøper, som kanskje heller burde hatt en mer praktisk bil, om du skjønner. Og så angrer de seg, og selger igjen. Selv har jeg hatt bilen i 2.5 år nå, og kommer ikke til å selge den. ;)

#80698  av The Doctor

Tror ikke det er mange som selger den pga. feil og mngler på bilen, men av andre grunner som regel.. Grunnen til at jeg selger min turbo er fordi jeg trenger en litt mere praktisk bil til det andre jeg driver med om dagen..

#80755  av [BHS]paladin

doktor jeg sikkler på bilen din , men er litt redd for at jeg kjøper katta i sekken........ :?
er det russt og slikt på bilen din ?? motoren bruker mye olje osv osv

#80758  av sw20

For å si det sann.......... e har hatt mr2 som drømme bil i snart 15år... først ville e ha mk1...
men så kom den beste mk2..... kremt :roll: så e har vert bestemt på å kjøpe ha mr2 ganske lenge... det er ikkje alltid e e like overbevist... men på dager som denne... (se bilde) e det ingen ting som kan måle seg....
når e trenge stasjonsvogn... (Den dagen e blir far) får e heller kjøpe me en litt eldre avensis eller karina corolla eller noe...

får familje bil e det definnitift ikkje.... :D men det e derimot en av dei beste bilane e har kjørt! (har kjørt en god del.....) svingete veier går som en drømm... så e den behagelig å sitte i vist du ikkje e så mye over 180... :wink: og det eheller ikkje serlig med feil på dei!

bortimot ingen feil i forhold til andre biler som faller under samme kategori... (SPORTSBIL)

nei mr e en genial bil...
PS. ikkje kjøp deg en vist du ikkje lika oppmerksomhet.... :lol: :lol:
Vedlegg
Bilde 171.jpg
Bilde 171.jpg (167.69 kiB) Vist 1316 ganger

#80762  av The Doctor

[BHS]paladin skrev:doktor jeg sikkler på bilen din , men er litt redd for at jeg kjøper katta i sekken........ :?
er det russt og slikt på bilen din ?? motoren bruker mye olje osv osv
Bruker ikke olje.. ikkenoe rust...

#80811  av Mr2Nyter'n;p

Jeg for min del liker simplisiteten i mk1... Ittno ekstra tull, bare pur kjøre-glede... Mmh.. Dessuten liker jeg karosseriet bedre.. Men det er meg...
Tror nok som mange andre her at man selger den igjen fordi man innser at man faktisk trenger en praktisk bil mer enn man trodde når man handla mr2... Jeg og har vært på nippet til å selge et par ganger pga det... "ååå, jeg vil ha baakseter" Heh... Fakta er at etter at man her vent seg til ego-kjerra er den drømmen... Slipper kjøre dama på Ikea, være festsjåfør, hjelpe folk med flyttelass osv... Sweet :P Men lykke til... Tror du blir lykkelig med en mr2 :wink:

#80814  av sw20

FOR ALL DEL IKKJE NOE DOM BIL MK1 HELLER!!!!!!!!!
sikkert enda morsomere å kjøre den....en mk2... tenker på vekt\hk størrelse og slikt...

har aldri kjørt den sjøl! hadde vert gøy å prøvd...

har foresten ikke kjørt mk3 heller....... :shock:
å e skryte av å ha kjørt mye forskjellig....................hehe... :wink:

#80826  av PÃ¥l

Mr2Nyter'n;p skrev:Fakta er at etter at man her vent seg til ego-kjerra er den drømmen... Slipper kjøre dama på Ikea, være festsjåfør, hjelpe folk med flyttelass osv... Sweet :P Men lykke til... Tror du blir lykkelig med en mr2 :wink:
Her har vi en bonus når det gjelder mr2 ja :) så utrolig deilig å slippe mas fra folk som vil bli kjørt hit og dit osv, det fikk jeg mye av før jeg kjøpte bilen.. Den er ikke akkurat superpraktisk, men MK2 hvertfall har ikke så verst plass i bagasjerommet som mange tror. Er fornøyd med plassen jeg. Det er ikke noe familiebil, men er heller ikke ment å være det :wink: har hatt bilen i nesten ett og et halvt år nå, og ikke hatt problemer av NOE slag :) Kvalitet tvers igjennom.

#80863  av Mr2Nyter'n;p

sw20 skrev:FOR ALL DEL IKKJE NOE DOM BIL MK1 HELLER!!!!!!!!!
sikkert enda morsomere å kjøre den....en mk2... tenker på vekt\hk størrelse og slikt...

Hehe... Bare å si fra hvis du er i traktene, skal du få prøve min :D Aldri prøvd mk2, jeg men regner med at den har mere bunndrag og kanskje er mer stabil i morsomme hastigheter :D

#80866  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev:Jeg for min del liker simplisiteten i mk1... Ittno ekstra tull, bare pur kjøre-glede... Mmh.. Dessuten liker jeg karosseriet bedre.. Men det er meg...
Tror nok som mange andre her at man selger den igjen fordi man innser at man faktisk trenger en praktisk bil mer enn man trodde når man handla mr2... Jeg og har vært på nippet til å selge et par ganger pga det... "ååå, jeg vil ha baakseter" Heh... Fakta er at etter at man her vent seg til ego-kjerra er den drømmen... Slipper kjøre dama på Ikea, være festsjåfør, hjelpe folk med flyttelass osv... Sweet :P Men lykke til... Tror du blir lykkelig med en mr2 :wink:
eventuellt supra ;) der er det seter bak men får ikke plass til folk der! ;) Digger enkelheten og kjøreglede i mk1.. den har stått i to uker nå pga ødelagte vindusviskere og det tar sin tid å få tak i nye tydeligvis.. har brukt en chrysler neon nå som vanlig bil og steike det var bra herlig å sette seg GODT til rette i lille 2'ern, fyre motoren, rulle den fint ut av garasjen med masse brumming og fyre seg en tur på veien (uten viskere) :D

#80867  av Mr2Nyter'n;p

PÃ¥l skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Fakta er at etter at man her vent seg til ego-kjerra er den drømmen... Slipper kjøre dama på Ikea, være festsjåfør, hjelpe folk med flyttelass osv... Sweet :P Men lykke til... Tror du blir lykkelig med en mr2 :wink:
Her har vi en bonus når det gjelder mr2 ja :) så utrolig deilig å slippe mas fra folk som vil bli kjørt hit og dit osv, det fikk jeg mye av før jeg kjøpte bilen.. Den er ikke akkurat superpraktisk, men MK2 hvertfall har ikke så verst plass i bagasjerommet som mange tror. Er fornøyd med plassen jeg. Det er ikke noe familiebil, men er heller ikke ment å være det :wink: har hatt bilen i nesten ett og et halvt år nå, og ikke hatt problemer av NOE slag :) Kvalitet tvers igjennom.
Hehe... Tell me about it... Til og med kjørt flyttelass med min jeg :roll: :lol: Plass til 6x24pk colabokser, masse kjøtt, potetgull,godteri,røyk osv jaffal.. Så mr2'en anbefales svenskeshoppings messig og.. Dessuten blir den jo ikke mistenkt for å ha med seg go'varer over kvota heller.. Lille bilen :D

#80868  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev:
sw20 skrev:FOR ALL DEL IKKJE NOE DOM BIL MK1 HELLER!!!!!!!!!

Hehe... Bare å si fra hvis du er i traktene, skal du få prøve min :D Aldri prøvd mk2, jeg men regner med at den har mere bunndrag og kanskje er mer stabil i morsomme hastigheter :D
har ikke du skifta til 3sge da?? :)