TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Starlet 85 mod.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #81070  av GT4 CS

Varmevifta i bilen har konka, Regner med det må være selve bryteren som har sagt takk for seg da sikkringen er ok. Da jeg nappet av selve kontakten til bryteren var den litt svidd i ene hjørnet. Noen som har tips og/eller lednings skjema til denne bilen, med tanke på varmevifta. Litt enklere og måle seg fram med et skjema :)
Er starlet 1.0l 1985mod . Knalle god bil det og :)

#81161  av Tor

Mamma kjører en Starlet 1.3 XLI 1995 mod. Ikke noe og tulle med. Kansje det står noe i innstruksjonsboka? Men jeg har ikke scanner da :(

#81182  av Mr2Nyter'n;p

Bryteren? Sikker på at det ikke er selve vifta som har kvelda da? Etter et heftig snøfall her, starta jeg bilen mens vifta sto på fullt.. Den dro da inn masse snø til vifta og da stoppa'n såklart.. Var bare å ta ut vifta og fjerne is/snø så funka alt perfekt igjen... Evt parkere bilen i varm garasje over natta... Bare et tips :D Hos meg røk faktisk ikke sikringa heller.. :?

#81185  av cancan

Hmm.. 85 mod starlet, sikkert gått en del og ? Kan være børstene i
viftemotoren som er utslitt..

Prøv med tenninga og vifta på å dunke litt på selve motoren
for å se om den reagerer da.. Eller mål om det er spenning inn på motoren..

Er det spenning inn der så er det en feil med motoren, børstene er egentlig ikke noen res.del.. men vi har universale på jobben som jeg har lodda inn en del av..

Mvh Ole Kristian

#81207  av Tor

cancan, har har ikke en Starlet men en GT4 CS :) Tror det han mener er at koblingsskjema for Starlet er mye enklere og forstå.. Eller er det jeg og ikke du cancan som er på villspor? Skal iallefal ikke være lett.

#81300  av GT4 CS

Har vært mildt og ikke snødd på lenge her, bilen har rullet en 240k. Om jeg forsto rett så skulle jeg la vifta stå på og skru på tenninga. Så dunker jeg forsiktig på motoren til vifta? Samme prinsippet som og dunke lett på starteren det.
Hva mente du med og måle om det er spenning inn på motoren cancan?
Var vel 4 eller 5 pinner i kontakten til bryter, så finner jo ut av det til slutt om man måler med multimeteret da.
Takker for svar så langt

#81337  av cancan

GT4 CS skrev:Har vært mildt og ikke snødd på lenge her, bilen har rullet en 240k. Om jeg forsto rett så skulle jeg la vifta stå på og skru på tenninga. Så dunker jeg forsiktig på motoren til vifta? Samme prinsippet som og dunke lett på starteren det.
Hva mente du med og måle om det er spenning inn på motoren cancan?
Var vel 4 eller 5 pinner i kontakten til bryter, så finner jo ut av det til slutt om man måler med multimeteret da.
Takker for svar så langt
Ja.. akkurat som med starteren, men ta av kontakta inn på viftemotoren
Må kansjke av med dekselet under hanskerommet for å komme til

Hvis du måler at det er spenning inn på vifta så er det helt sikkert den det er feil med..

Ja det er nok 4 eller 5 stikkere på vifta og.. men bare finn godsledningen (regner med at denne er sort og hvit) deretter bare prøv deg frem mellom denne og de andre stikkerene

Men husk her er det forskjellige spenninger ute å går pga motstanden som sitter før vifta som bestemmer hvor fort motoren skal gå..

Mvh Ole Kristian

#81385  av GT4 CS

Takker for svar cancan. Da skal jeg ta på sveisebriller og starte måling :D

#81403  av kaimagne

Er dette Starlet'n til vår alles Neemi? :) Vet at hun ikke er hysterisk begeistret for at noen her inne vet hva hun kjører på vintertid, men... ;)

#81508  av GT_rider

Vinterbil må til :)
Hadde jeg hatt plass og penger så hadde Celicaen fått hvilt seg nå. Stakaren har trilla 235.000km. Maler like fint fordet. Grombil :D

GT4 CS: FÃ¥tt til noe??

#81527  av Remi

sliter med varmevifta selv.. har bare på/av ikke forskjellige nivåer :cry: :cry:

#81538  av cancan

Remi skrev:sliter med varmevifta selv.. har bare på/av ikke forskjellige nivåer :cry: :cry:
Går den bare på full guffe ?

#83100  av larsst185

Går vifta kun på øverste hakket er det nok reostaten/motstanden som er gåen.Står i en luftekanal,sansynlighvis bak hanskerommet en plass.koster 2-300 kr ny og er en lek å bytte..

#83168  av Remi

cancan skrev:
Remi skrev:sliter med varmevifta selv.. har bare på/av ikke forskjellige nivåer :cry: :cry:
Går den bare på full guffe ?
ja full guffe eller ingen guffe :roll:

#83176  av cancan

Da er det nok som larsst185 skrev i posten sin at det er motstanden
som er defekt.. en smal sak å få fiksa den da :)