Side 1 av 2
Starlet 85 mod.
Legg innLagt inn:08 jan 2005 07:27
av GT4 CS
Varmevifta i bilen har konka, Regner med det må være selve bryteren som har sagt takk for seg da sikkringen er ok. Da jeg nappet av selve kontakten til bryteren var den litt svidd i ene hjørnet. Noen som har tips og/eller lednings skjema til denne bilen, med tanke på varmevifta. Litt enklere og måle seg fram med et skjema
Er starlet 1.0l 1985mod . Knalle god bil det og

Legg innLagt inn:08 jan 2005 19:22
av Tor
Mamma kjører en Starlet 1.3 XLI 1995 mod. Ikke noe og tulle med. Kansje det står noe i innstruksjonsboka? Men jeg har ikke scanner da

Legg innLagt inn:08 jan 2005 22:15
av Mr2Nyter'n;p
Bryteren? Sikker på at det ikke er selve vifta som har kvelda da? Etter et heftig snøfall her, starta jeg bilen mens vifta sto på fullt.. Den dro da inn masse snø til vifta og da stoppa'n såklart.. Var bare å ta ut vifta og fjerne is/snø så funka alt perfekt igjen... Evt parkere bilen i varm garasje over natta... Bare et tips

Hos meg røk faktisk ikke sikringa heller..

Legg innLagt inn:08 jan 2005 23:19
av cancan
Hmm.. 85 mod starlet, sikkert gått en del og ? Kan være børstene i
viftemotoren som er utslitt..
Prøv med tenninga og vifta på å dunke litt på selve motoren
for å se om den reagerer da.. Eller mål om det er spenning inn på motoren..
Er det spenning inn der så er det en feil med motoren, børstene er egentlig ikke noen res.del.. men vi har universale på jobben som jeg har lodda inn en del av..
Mvh Ole Kristian
Legg innLagt inn:09 jan 2005 02:25
av Tor
cancan, har har ikke en Starlet men en GT4 CS

Tror det han mener er at koblingsskjema for Starlet er mye enklere og forstå.. Eller er det jeg og ikke du cancan som er på villspor? Skal iallefal ikke være lett.
Legg innLagt inn:09 jan 2005 17:58
av GT4 CS
Har vært mildt og ikke snødd på lenge her, bilen har rullet en 240k. Om jeg forsto rett så skulle jeg la vifta stå på og skru på tenninga. Så dunker jeg forsiktig på motoren til vifta? Samme prinsippet som og dunke lett på starteren det.
Hva mente du med og måle om det er spenning inn på motoren cancan?
Var vel 4 eller 5 pinner i kontakten til bryter, så finner jo ut av det til slutt om man måler med multimeteret da.
Takker for svar så langt
Legg innLagt inn:09 jan 2005 21:36
av cancan
GT4 CS skrev:Har vært mildt og ikke snødd på lenge her, bilen har rullet en 240k. Om jeg forsto rett så skulle jeg la vifta stå på og skru på tenninga. Så dunker jeg forsiktig på motoren til vifta? Samme prinsippet som og dunke lett på starteren det.
Hva mente du med og måle om det er spenning inn på motoren cancan?
Var vel 4 eller 5 pinner i kontakten til bryter, så finner jo ut av det til slutt om man måler med multimeteret da.
Takker for svar så langt
Ja.. akkurat som med starteren, men ta av kontakta inn på viftemotoren
Må kansjke av med dekselet under hanskerommet for å komme til
Hvis du måler at det er spenning inn på vifta så er det helt sikkert den det er feil med..
Ja det er nok 4 eller 5 stikkere på vifta og.. men bare finn godsledningen (regner med at denne er sort og hvit) deretter bare prøv deg frem mellom denne og de andre stikkerene
Men husk her er det forskjellige spenninger ute å går pga motstanden som sitter før vifta som bestemmer hvor fort motoren skal gå..
Mvh Ole Kristian
Legg innLagt inn:10 jan 2005 06:24
av GT4 CS
Takker for svar cancan. Da skal jeg ta på sveisebriller og starte måling

Legg innLagt inn:10 jan 2005 08:54
av kaimagne
Er dette Starlet'n til vår alles Neemi?

Vet at hun ikke er hysterisk begeistret for at noen her inne vet hva hun kjører på vintertid, men...

Legg innLagt inn:10 jan 2005 16:00
av GT_rider
Vinterbil må til
Hadde jeg hatt plass og penger så hadde Celicaen fått hvilt seg nå. Stakaren har trilla 235.000km. Maler like fint fordet. Grombil
GT4 CS: Fått til noe??
Legg innLagt inn:10 jan 2005 16:37
av Remi
sliter med varmevifta selv.. har bare på/av ikke forskjellige nivåer

Legg innLagt inn:10 jan 2005 16:47
av cancan
Remi skrev:sliter med varmevifta selv.. har bare på/av ikke forskjellige nivåer

Går den bare på full guffe ?
Legg innLagt inn:17 jan 2005 08:47
av larsst185
Går vifta kun på øverste hakket er det nok reostaten/motstanden som er gåen.Står i en luftekanal,sansynlighvis bak hanskerommet en plass.koster 2-300 kr ny og er en lek å bytte..
Legg innLagt inn:17 jan 2005 17:25
av Remi
Legg innLagt inn:17 jan 2005 18:01
av cancan
Da er det nok som larsst185 skrev i posten sin at det er motstanden
som er defekt.. en smal sak å få fiksa den da
