TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Frontrute mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #81290  av elgX

Noen som har byttet frontrute på en mr2 mk2 før?

hva kostet ruten? og var den vanskelig å få tak i?

#81296  av lexusmann

Hør med Riis Bilglass ved eller i nærheten, jeg bytta frontruta hos dem i Haugesund og gjorde det via forsikringia, ingen bonustap, betalte egenandel på 1000 kr, ferdig montert.Mener de har ganske mange butikker rundt om i landet.. :wink:

#81297  av tojo

Hvis du skal skifte rute tar du det på forsikringen :wink: (2000,-)(Gjensidige og If).Har du NAF medlemsskap blir det billigere.
Hvis du skal kjøpe rute selv koster det ? (5000-10000,-) +arbeid, rutelim og eventuelle clips for listverk!(ruten må skjæres løs,gitarstreng eller lignende)
Burde ikke by på nå problem å skaffe frontrute nei!

#81364  av FireWalk

hmm... Frontruten på min MK2 ble byttet av forige eier på Riis bilglass. Men jeg mindre fornøyd med utføringen av jobben... det er ikke helt tett, det suser inni bilen når man kjører i 50 eller mer. og pakningen har ramlet ned på passasjer siden.. og jevnt over så stikker den ut litt her og der så det ser ikke så veldig profft ut.... vurderer å få noen til å gjøre om igjen hele jobben.. men er vel ingen garranti på slikt, aner jo ikke NÅR dette ble gjort, har ikke noen kviteringer heller. Som sagt forige eier som gjorde dette..

Får vel ikke tatt dette på forsikringen heller?

#81371  av sw20

har du ikkje ein hammer..... meinte steinsprut........ 8)
ta det på forsikrina....

hørte foresten noe på radioen om at hurtigruta bilglass gjorde det gratis vist man byttet ruta før den var sprekt!

noen som veit meir om dette????

#81404  av lexusmann

Firewalk, det der høres jo helt talentløst ut :shock:
Du burde i alle fall ta deg en tur til f.eks Riis og latt dem få sett på det. Jeg fikk i hvert fall veldig god service hos dem. Grunn til at måtte bytta min, var at da de kjente på ruta med begge hendene,var den litt løs...Det viste seg at den var bytta en gang tidligere, og det mangla lim på den ene sida. Det er mitt tips. :wink:

#81431  av chris

frontrute kan man jo bytte hos alle sånne bilglass-folk. jeg bytta hos toyota på tynset jeg, i sin tid. null problem det. egenandelen varierer etter hva slags forsikringsselskap man har. reparerte steinsprut-skade gratis hos Hurtigruta i høst. ble bra det også :)

#81432  av FireWalk

Problemet er jo at et finnes jo ikke så mye som en ripe i den frontruta mi. Den er jo som ny. Skiftet for et år siden eller så. Men det er altså den pakningen som irriterer meg... Får vel ta meg en tur innom noen som driver med dette.

SW20: vet du hvor i Ålesund man kan få gjort dette? bortsett fra Toyota? har hatt et par "DYRE" erfaringer hos toyota tideligere... :shock:

#81548  av cancan

sw20 skrev:har du ikkje ein hammer..... meinte steinsprut........ 8)
ta det på forsikrina....

hørte foresten noe på radioen om at hurtigruta bilglass gjorde det gratis vist man byttet ruta før den var sprekt!

noen som veit meir om dette????
De sier de fikser steinspruten din gratis.. de reparerer ruta uten at det koster deg noe..

Ved skifte må du nok ut med min. 1000 kr i egenandel

#81612  av jensi

Fikk byttet på min første Mr2 for ca 3 år siden .Tok det ikke på forsikringa.
Kostet 3000 uten mørk sotet felt øverst og 3500 med solfelt øverst ferdig montert med pakning og moms.
Syntest ikke det var så dyrt.Var her i Stavanger hos et stor bilrute verksted.
Jensi

#81616  av sw20

skal inn på riis i fremmerholen med min om litt...

ganske deilig å jobbe på bil verksted da.. bruka bare rabatten min til å dekke egenandelen min...

så e får bytta den gratis... deilig.. tror e vil ha rute uten solfilm øverst...

eirik ,,,, kjør inn på riis i fremmerholen du og... e skal snakke med dei når e e der e.... så kansje det smitta litt rabatt på de og... :D

#81627  av FireWalk

sw20 skrev:skal inn på riis i fremmerholen med min om litt...

ganske deilig å jobbe på bil verksted da.. bruka bare rabatten min til å dekke egenandelen min...

så e får bytta den gratis... deilig.. tror e vil ha rute uten solfilm øverst...

eirik ,,,, kjør inn på riis i fremmerholen du og... e skal snakke med dei når e e der e.... så kansje det smitta litt rabatt på de og... :D
Ja det hadde gjort seg... irriterende med ny frontrute når arbeidet er dårlig utført og det blir et irritasjonsmoment... :roll:

#82485  av 2fast4u

FireWalk skrev:hmm... Frontruten på min MK2 ble byttet av forige eier på Riis bilglass. Men jeg mindre fornøyd med utføringen av jobben... det er ikke helt tett, det suser inni bilen når man kjører i 50 eller mer. og pakningen har ramlet ned på passasjer siden.. og jevnt over så stikker den ut litt her og der så det ser ikke så veldig profft ut.... vurderer å få noen til å gjøre om igjen hele jobben.. men er vel ingen garranti på slikt, aner jo ikke NÅR dette ble gjort, har ikke noen kviteringer heller. Som sagt forige eier som gjorde dette..

Får vel ikke tatt dette på forsikringen heller?
Sikkert ikke umulig å kunne få dette på en reklamasjon mot det verkstedet som har utført jobben.
Trur ikke det er så mange glassreparatører som vil la noen kjøre rundt med en slik "reklame".
Ta kontakt med ditt forsikringsselskap, dem kan opplyse om tidligere selskap og evnt når tid ruteskiftet fant sted.

En annen ting er disse glassene fra mange av disse glassleverandørene ikke har fullgod passform. Som oftest mangler det noe i lengde eller høyde på disse, eller at hjørnene er avrundet for mye slik at pakninga ikke kan ligge både på glasset og karosseriet slik du beskriver det.
Erfaringsmessig så bruker vi kun Toyota orginale glass på våre biler.

:wink:

#82502  av Tor

Hva med og kaste en stein i ruta di :) Steinsprut = 500 kr i egenandel og ny rute :)

#82510  av chris

Tor skrev:Hva med og kaste en stein i ruta di :) Steinsprut = 500 kr i egenandel og ny rute :)
egenandelen varierer etter hvilket forsikringsselskap man har. noen selskaper har faktisk egenandel opp til 2000 kroner.